Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: باید با جدیت پای کار استفاده از فضای مجازی باشیم و همه آن را فرصت تلقی کرده و برای آن برنامه داشته باشیم و بدانیم اگر محتوای دینی و قرآنی ما به جهانیان منتقل شود، حقایق دینی و الهی را خواهند پذیرفت و لازم است این ارتباط بین محتوای موجود در جهان اسلام از طریق فضای مجازی با ملت‌های جهان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع فضای مجازی، امروز یکشنبه ۳۰ شهریور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم و به خاطر محدودیت‌هایی که به وجود آمده است نمی‌توانیم رسالت‌های خود را همانند سال‌های گذشته انجام دهیم لذا لازم است تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اجازه ندهیم چراغ برنامه‌های اباعبدالله الحسین (ع) خاموش بماند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و واجب دینی است اما در کنار رعایت تمام پروتکل‌ها باید به دنبال راهکارهایی برای روشن نگه‌داشتن آرمان‌های حسینی (ع) باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید شناخت دقیقی از فضای مجازی پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه بسیار ویژه‌ای بر روی فضای مجازی دارند و همان‌طور که بر ظرفیت‌های آن تأکید دارند، آسیب‌های آن را نیز بیشتر از جنگ نظامی معرفی می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: کسانی که در جنگ نظامی کشته شده‌اند، شهید محسوب می‌شوند اما کسانی که در فضای مجازی دچار آسیب می‌شوند به نابودی معنوی و فرهنگی کشیده می‌شوند و آثار سوء این موضوع نه تنها فرد را به انحطاط می‌کشاند بلکه جامعه را نیز با بحران مواجه می‌کند.

فضای مجازی همه‌اش فرصت است

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی همه‌اش فرصت است و تهدید نیز در کنار آن وجود دارد، تصریح کرد: این ظلم به فضای مجازی است که بگوییم فرصت‌های آن با تهدیدها برابری می‌کند چراکه باید بگوییم فضای مجازی همه‌اش فرصت است و تهدید نیز در کنار این فرصت بی‌نظیر وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با ذکر مثالی به تشریح بیشتر فضای مجازی پرداخت و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای فرصت‌های بسیار زیادی را برای تسهیل زندگی مردم و خدمت به جامعه فراهم کرده است و اگرچه تهدیدهایی نیز در این صنعت دیده می‌شود اما قابل قیاس با خدمات و فرصت‌های آن نیست و فضای مجازی نیز همین گونه است.

وی با اشاره به محتوای بسیار اثرگذار و ارزنده جهان اسلام که قابل‌عرضه در فضای مجازی است، اظهار کرد: هیچ ملتی به‌اندازه ملت اسلام نباید از وجود فضای مجازی خوشحال باشد چرا که ما ظرفیت و محتوای بی‌نظیر و بی‌بدیلی برای عرضه به تمام ملت‌های دنیا داریم که سایر ملت‌ها از آن بی‌بهره‌اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده بیش از نیمی از مردم جهان مخاطب فضای مجازی هستند، تصریح کرد: باید با جدیت پای کار استفاده از فضای مجازی باشیم و همه آن را فرصت تلقی کرده و برای آن برنامه داشته باشیم و بدانیم اگر محتوای دینی و قرآنی ما به جهانیان منتقل شود، حقایق دینی و الهی را خواهند پذیرفت و لازم است این ارتباط بین محتوای موجود در جهان اسلام از طریق فضای مجازی با ملت‌های جهان ایجاد شود.

وی بیان کرد: باید بدانیم در کنار فرهنگ قرآنی و دینی که تلاش می‌کند تا انسان را هدایت کرده و به جایگاه کریمانه برساند، فرهنگی وجود دارد که به دنبال انحطاط جوامع با استفاده از ابزارهای لهو و لعب است و ان‌شاءالله تلاش کنیم با ظرفیت‌های موجود اجازه تحقق این هدف شیطانی را ندهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم در استفاده از فضای مجازی شاهد روش‌های صحیح و اثرگذار باشیم و بدانیم که در این میدان ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی و جهت‌دهی درست در این جنگ با قدرت پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شورای فرهنگ عمومی استان ها فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ۴۰ روزه روشمند معنوی مبتنی بر قرآن کریم با عنوان طرح «حیات طیبه» به همت سامانه خدمات دینی در بستر فضای مجازی ویژه همه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود.

این طرح ۴۰ روزه روشمند معنوی شامل برنامه‌‎های روزانه قرائت یک صفحه از قرآن کریم، بیان نکات تفسیری از آیات و تدبر در آنها، بیان احکام شرعی مبتلا به، قرائت روزانه ادعیه منتخب، مطالعه یک کتاب معرفتی به همراه مشاور اختصاصی در زمینه مسائل اعتقادی و شرعی است.

از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه دستورالعمل‌های اخلاقی و تربیتی، مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، ارائه برنامه‌های شخصی در صورت نیاز و هدیه ثواب اعمال هر روز اعضای کانال به اموات یکی از اعضاست.

در طول اجرای این برنامه‌ها یک مشاور متخصص به عنوان پشتیبان برای پاسخ به انواع سؤالات دینی مانند احکام، اعتقادات و ... در کنار اعضای این طرح خواهد بود. از مزیت‌های این برنامه نظرسنجی برای انتخاب موضوع محتوای احادیث، عنوان کتاب معرفتی و مدت زمان مورد نظر روزانه برای پیگیری برنامه است.

این برنامه به صورت رایگان و به عنوان یکی از خدمات سامانه خدمات دینی به مخاطبان خود، برای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارائه می‌شود. سامانه خدمات دینی را جمعی از طلاب حوزوی برای اقامه احکام شرعی و رفع نیاز‌های کاربران به خدمات دینی راه‌اندازی کرده اند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی wojohat.com/hayate-tayyebah اقدام کنند. شروع برنامه‌های این طرح از ۱۰ اردیبهشت اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • شمش خم کن چیست؟
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است