Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:50:37 GMT

شوک شیرین کسب رتبه ۱۰ رشته تجربی برای دانش آموز بابلی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۰۴۱۹

شوک شیرین کسب رتبه ۱۰ رشته تجربی برای دانش آموز بابلی

قلی‌زاده متولد سوم دی ماه سال ۱۳۸۰ است . او دوره متوسطه اول و دوم را در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بابل تحصیل کرده است و اکنون نیز به همراه خانواده اش ساکن شهرستان بابلسر می باشد .

این دانش آموز نخبه که به خاطر تحصیل در مدرسه تیزهوشان بابل ، نامش هنگام اعلام رتبه برتر " دانش آموز بابلی " ذکر شده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : کرونا کنکور امسال را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل کرده بود و مهم ترین تفاوتش هم سئوالات سختش بود که باعث غافلگیری همه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : هر چند در بعضی از دروس بالای ۹۰ درصد به تست های کنکور پاسخ صحیح دادم ، اما در درس ریاضی ۷۸ درصد و شیمی ۷۰ درصد نمره کسب کردم.

قلی زاده گفت : شاید برای برخی از افراد که تجربه آزمون سراسری در سال های گذشته را دارند و با درصدهای دانش آموزان رتبه برتر آشنا هستند ، دستیابی به رتبه ۱۰ آن هم با این درصدهایی که من در درس ریاضی و شیمی داشتم ، غیرقابل باور باشد ، ولی ظاهرا پیچیدگی سئوالات بر تمامی دانش آموزان اثرگذار بود چنان که برای خودم هم کسب این رتبه متصور نبود.

وی افزود : این وضعیت نشان از آن دارد که بسیاری از دانش آموزان خوب و تیزهوش نتوانستند از پس سئوالات بسیار سخت و پیچیده کنکور امسال بربیایند و به همین دلیل هم من با این درصد ها توانستم رتبه ۱۰ را کسب کنم .

دانش آموز نخبه مدرسه تیزهوشان بابل گفت :  سئوالات کنکور امسال یا بسیار سخت و یا اینکه به اندازه‌ای پیچیده بود که برای حل آن به زمان زیادی نیاز داشتیم و داوطلبان وقت کم آوردند.

 وی افزود :  تنها نکته مثبت کنکور امسال آن است که دانش‌آموزان فهمیده اند طی سال‌های آینده باید خودشان را برای این دست سئوالات سخت و پیچیده آماده کنند و بدانند که دیگر دوره کنکور سال ۹۸ و سئولات آسان سپری شده است.

قلی زاده یکی از عوامل اثرگذار بر کنکور امسال را شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و توضیح داد : باید بپذیریم که پاسخ به سئوالات کنکور با ماسک و در یک فضای گرم برای داوطلبان کنکور امسال دشوار بود و قطعا همین موضوع هم باعث شد تا برخی از دانش آموزان نخبه نتوانند از پس هماهنگی برای چنین وضعیتی بر بیایند.

دارنده رتبه ۱۰ کنکور رشته تجربی درباره استفاده از کلاس های خصوصی هم گفت :  فقط در کلاس یازدهم به علت اینکه در درس ریاضی کمی با مشکل مواجه بودم  به کلاس خصوصی خدمت یک معلم رفتم و دیگر در هیچ کلاسی به جز کلاس های مدرسه شرکت نکردم ، ولی برای قبولی در کنکور روزانه به طور میانگین پنج  تا هشت ساعت درس می خواندم .

این دانش آموز نخبه مازندرانی افزود : علاقه مند به رشته پزشکی در دانشگاه تهران هستم  و به هیچ عنوان به خارج از کشور مهاجرت نخواهم کرد چرا که ما مدیون کشور خود هستیم و با خدمت صادقانه باید قدرشناس زحماتی باشیم که برایمان کشیده شده است.

سختکوشی در مدرسه 

مدیر مدرسه استعداد های درخشان شهید بهشتی بابل هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : محمد مهدی قلی زاده از دانش آموزان بسیار سخت کوش مدرسه بود که با همراهی خانواده خود توانست به این موفقیت بزرگ دست یابد .

 محمدرضا باباجانی افزود : این دانش‌آموز که ۶ سال در مدرسه استعدادهای درخشان بابل تحصیل کرد ، از جمله دانش آموزان منظم و با برنامه مدرسه بود و به همین خاطر هم معلمان از این دانش‌آموز بسیار راضی بودند .

وی گفت : در مدرسه تیزهوشان بابل بهترین معلمان با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند که تلاش شبانه‌روزی آنان را در قبولی دانش آموزی مانند قلی زاده نباید نادیده گرفت.

باباجانی افزود : مدرسه استعدادهای درخشان بابل هر سال در کنکور سراسری افتخارات زیادی را کسب می‌کند که در سال جاری محمد مهدی قلی زاده از جمله این افراد بود .

وی گفت : این مدرسه رتبه های زیر ۵۰ در کنکور زیاد دارد که ظرف چند روز آینده رسانه‌ای خواهد شد .

مدرسه استعداد های درخشان پسرانه شهید بهشتی بابل دارای ۳۵۰ دانش آموز است.

برچسب‌ها آزمون سراسری مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری مازندران بابل آزمون سراسری مازندران بابل اخبار کنکور دانش آموز دانش آموزان کنکور امسال قلی زاده رتبه ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دشتستان اظهار کرد: یکی از دستور کارهای اصلی معلمان ما تربیت است و نقش مهم و برجسته‌ای در تربیت افرادی دلسوز، مهربان، شجاع، مؤمن، باهوش و توانمند دارند.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای بیان کرد: نیاز امروز کشور تقویت سواد رسانه‌ای است که باید با افزایش مهارت‌های استفاده از رسانه‌ها، دانش‌آموزان را در مقابل خطرات رسانه‌ها مصون نگه داریم. کارهایی در این زمینه شروع شده است و باید توسعه یابد و در مدارس و دانشگاه‌ها نهضت سواد رسانه‌ای فراگیر شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش علم و دانش باید در حوزه تربیت همراه با معرفت و معنویت نقش‌آفرینی کند افزود: علم بدون معنویت نتیجه‌اش می‌شود بمب اتم و مواردی از این قبیل.

وی به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: به همه دشمنان اعلام کرده‌ایم که هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و این را در عمل هم ثابت کرده‌ایم که با تکیه بر علم و دانش همراه با معرفت به دستاوردهای بزرگ نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و به دشمن پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهیم.

رضایی با تقدیر از کارها و اقدامات و فعالیت‌های بزرگ معلمان در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دارایی اصلی ما در شهرستان دشتستان نیروی انسانی توانمند است که به آنها افتخار می‌کنیم و باید سهم خود را در جامعه نخبگانی استان بوشهر و کشور بیشتر کنیم تا آینده درخشان‌تری در شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که سهم بهتر و بیشتری از کنکور سراسری داشته باشیم تصریح کرد: باید تلاش کنیم که سهم دشتستان از رتبه‌های تک‌رقمی و دو رقمی افزایش یابد. آینده کشور در دست نخبگان امروز است و باید این سهم را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مسائل معیشتی اشاره و بیان کرد: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که به مرحله اجرا رسید. البته ما هم بابت اجرای نادرست این طرح معترض هستیم و موضوع را پیگیری کردیم و تا استیضاح وزیر هم جلو رفتیم.

وی با اشاره به اینکه گلایه‌های معلمان حرف حساب است خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده است که می‌توانیم به آموزش و پرورش تراز برسیم.

کد خبر 6097771

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری