Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:54:59 GMT

دسترسی بیش از هشت میلیون روستایی به آب سالم و پایدار

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۰۷۲۲

دسترسی بیش از هشت میلیون روستایی به آب سالم و پایدار

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت نیرو در سال ۲۰۱۹ میزان دسترسی به آب سالم و پایدار در آفریقا ۱۲ درصد و در آسیای مرکزی و جنوبی این عدد به ۶۰ درصد رسیده بود.

میزان دسترسی جمعیت روستایی جهان به آب سالم و پایدار درسال ۲۰۱۹ به ۵۳ درصد رسیده بود و این شاخص جهانی در حالی است که درصد جمعیت روستایی برخودار از آب سالم و پایدار تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۷۶ درصد رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۱۳۹۸ هر هفته به‌طور متوسط ۳۰ روستا آبرسانی شده‌ و در مجموع ۱۰ هزار و ۸۸۵ روستا با جمعیت ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به آب سالم و پایدار دست یافته‌اند.

آبرسانی روستایی از ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز به ۴۸ روستا با سرمایه‌گذاری ۲۴.۶ میلیارد تومان و جمعیت ۳۳ هزار نفر انجام شده است.

افتتاح طرح‌ها در هفته بیست‌ویکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ سبب می‌شود جمع روستاهایی که در سال ۱۳۹۹ آبرسانی می‌شوند به ۴۴۸ روستا با جمعیت تحت پوشش ۳۱۴ هزار نفر برسد و به این ترتیب مجموع خدمات آبرسانی روستایی دولت تدبیر و امید به ۱۱۹۱۸ روستا با جمعیت ۸.۱ میلیون نفر می‌رسد.

طرح‌های آبرسانی روستایی امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۳۷۹ میلیارد تومان در روستاهای ۲۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران و همدان به بهره‌برداری می‌رسند. بخش مهمی از این طرح‌ها در ۱۳ استان مرزی انجام می‌شوند و به لحاظ اثرگذاری بر افزایش زیست‌پذیری و ظرفیت حفظ جمعیت در مناطق مرزی اهمیت دارند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو پنجم شهریور در اینستاگرام خود نوشت: حدود ۹۰۰ هزار نفر در روستاها و در ابتدای این دولت به آب پایدار دسترسی داشته اند، آب پایدار به معنی اینکه هر کسی در منزل خوداز طریق لوله کشی دسترسی به آب آشامیدنی سالم داشته باشد.

«قاسم تقی زاده خامسی» نوشت:هدف این دولت ۱۰.۵ میلیون نفر است که رسیدن به آن دور از انتظار نیست، اما هنوز نیمی از روستاهای ایران به آب شرب پایدار دسترسی ندارند هرچند اغلب به طرق مختلف آب شرب برای آنها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور هم گفت: طی هفت سال گذشته و در دولت تدبیر و امید به طور متوسط هر هفته به ۳۵ روستا در کشور آبرسانی شده است.

«حمیدرضا جانباز» افزود: آبرسانی برای هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از روستاییان تا پایان سال گذشته انجام شد که با بهره برداری از طرحهای آبرسانی امسال این عدد به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار و ۹۶۴ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون آبرسانی به ۴۴۸ روستا صورت گرفته است، افزود: هدف پویش هر هفته الف -ب- ایران آبرسانی به یک هزار و ۷۰۸ روستا با ۹۱۴ هزار نفر جمعیت است که در پایان نیمه اول امسال بخش زیادی از این هدف محقق شده است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد سیستان و بلوچستان ایلام شرکت آب و فاضلاب کشور اصفهان حمیدرضا جانباز قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سیستان و بلوچستان ایلام شرکت آب و فاضلاب کشور اصفهان حمیدرضا جانباز قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو کهگیلویه و بویراحمد سیستان و بلوچستان ایلام شرکت آب و فاضلاب کشور اصفهان حمیدرضا جانباز قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو اخبار کنکور آب سالم و پایدار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر. سرهنگ تقی نجمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: در طول یکسال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح، بهسازی پل‌های روستایی و ترمیم خانه‌های عالم، اعزام ۶١٠٠ گروهای جهادی در سطح استان و دهها برنامه ریز و درشت انجام گرفته است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده، پرداخت ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی انجام شده است.

وی تاکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه، نشست خبری، دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در این هفته در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست.

کد خبر 6097049

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان