Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید با اجرای برنامه‌های مدون و متنوع بخوبی رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و عوامل پیروزی رزمندگان را در هشت سال جنگ در مقابله با دشمنان را به نسل جدید انتقال داد.

وی با بیان اینکه این هفته یادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گرانقدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت مناسبی خواهد بود که مبداء تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی و ایثارگری رزمندگان را برای مردم به‌خصوص نسل جوان بازگو کرد تا آنها نیز بتوانند از این منبع گرانبها بهره کافی را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه بوکان شعار امسال هفته دفاع مقدس را " ما قوی هستیم" عنوان کرد و افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت هشت سال جنگ تحمیلی و مقاومت ملت ایران با کمترین امکانات به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است که این امر در سایه مجاهدت رزمندگان و ایثارگری آنها تحقق پیدا کرده است.

سرهنگ "جمشیدی ادامه داد: ایران اسلامی به جهانیان نشان داد با دست خالی نیز می توان در مقابل استکبار غرب و شرق که هر دو در صدد نابودی اسلام ناب محمدی هستند نیز ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه بوکان عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را اتحاد، همدلی و پیروی از ولایت فقیه را عنوان کرد و افزود: امروز نیز با اتحاد و همبستگی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری می توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

وی برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، رژه موتوری، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و نشست‌های مختلف روشنگری و تجلیل از ۱۴۰ نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در این شهرستان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس پنج باب مسکن مددجویی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، افتتاح خانه عالم، پل روستایی و غسال خانه با حضور مسوولان در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بوکان با ۲۸۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۱۳۶ آزاده، ۳۷۲ شهید و ۳۲۰ جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس بوکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس بوکان اخبار کنکور هفته دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن بعثی در هشت سال جنگ تحمیلی از همه طرف حمایت شد، اما غیرت و حماسه رزمندگان باعث شد تا دشمن ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران اردوی راهیان نور، اظهار کرد: جبهه پر از وقایعی بوده است که باید در خصوص لحظه به لحظه آن صحبت کرد، در یک طرف جبهه حق بود و در یک طرف دیگر تمام نیروی شیطان جمع شده بودند، صدام تنها نبود و شوروی آن زمان و کشورهای مرتجع عربی گوش به فرمان آمریکا بودند.

وی افزود: بلوک شرق و غرب هر دو تابع شوروی و آمریکا بودند، بیشتر امکانات جنگی صدام روسی و متعلق به شوروی سابق بود، تمام امکانات غرب از جمله توپ‌های فرانسوی علیه ایران استفاده شد، بلوک غرب به شدت روی این توپ و تانک‌ها تبلیغ می‌کردند، آمدند اما نتوانستند خودنمایی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن برهه هنوز سپاه به درستی تشکیل نشده بود، ارتش به درستی سامان پیدا نکرده بود، امکانات بسیار زیادی پشت صدام بود، حتی گفته بودند چند روزه تهران را می‌گیرند، اما اوج حماسه و غیرت باعث شد آنها پشت دیوارهای خرمشهر و آبادان متوقف شوند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب توپ و تانک امکانات وسیع نداشتیم، اما اراده افراد نفوذناپذیری را داشتیم، این اراده بی‌نظیر رمز پیروزی‌ها بود.

احمدزاده با بیان اینکه نسل کنونی باید امروز این حماسه‌ها را بدانند، خاطرنشان کرد: امروز مکان‌هایی که آغشته به خون شهدا هستند، مقدس هستند، در شلمچه شب و روزهای خاصی وجود داشت، در برخی مناطق لحظه‌ای نبود که در شدیدترین بمباران نباشد، این حماسه‌ها زیاد و گسترده است.

وی افزود: امروز این سوال پیش می‌آید چرا یک مکان مقدس می‌شود؟ باید گفت نقطه به نقطه این مکان‌ها آغشته به خون شهدا هستند، باید اثر معنوی این حرکات را ببینیم، این مکان‌ها اثرات مثبت بر روح و روان افراد دارد، کربلای ایران امروز روح انسان را صیقل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطوط مقدم جبهه سراپا و سراسر مقدس است و اثرات معنوی دارد، در این مکان‌های مقدس حضور پیدا کنیم و دیگران را دعوت کنیم.

کد خبر 748764

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد