Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: پس از تحویل پادگان ارتش به شهرداری مشهد، فضای سبز واقع در پادگان را تبدیل به «شهرباغ» خواهیم کرد.

محمدرضا کلائی در جلسه  بررسی پروژه‌های بزرگ مقیاس منطقه هشت که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونین شهردار و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های در حال اجرا در منطقه هشت، احداث پارک جنگلی حدود 28 هکتاری در اراضی آبشار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پارک که در ضلع جنوبی بولوار ارتش جانمایی شده است، نه به صورت پارک شهری، بلکه به صورت فضای سبز کوهستانی و جنگلی برای استفاده مردم احداث خواهد شد.

وی افزود: زمان‌بندی اجرای این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید هرچه سریعتر به جمع‌بندی نهایی در این خصوص برسیم. یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه هشت، مسئله اراضی محدوده پادگان ارتش است که سه پروژه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.


شهردار ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها تبدیل فضای سبز پادگان ارتش به «شهر باغ» در مساحتی حدود 30 هکتاراست. فضای سبز پادگان دارای درختان ارزشمندی است که می‌تواند به شکل باغ برای استفاده در اختیار مردم قرارداده شود.

کلائی به بازگشایی محور ملاصدرا به عنوان پروژه دوم مرتبط با محدوده پادگان ارتش اشاره و تصریح کرد: براساس طرح‌های ترافیکی و شهری، مسیر شهید فیاض بخش با بازگشایی انتهای محور ملاصدرا به بولوار نامجو متصل خواهد شد که مطالعات آن باید هرچه سریعتر انجام گیرد.

وی گفت: سومین پروژه‌ای که در محدوده پادگان ارتش در اولویت قرار دارد، ایجاد موزه مشهد در این محل است. در بخشی از پادگان ارتش سه سوله قدیمی به مساحت سه هکتار وجود دارد که یکی از آن‌ها متعلق به دوره قاجار است. در کنار این سوله‌ها تونلی وجود دارد که به باشگاه افسران و خیابان ارگ منتهی می‌شود، این مجموعه می‌تواند به عنوان گذر تاریخی و موزه مشهد مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار در ادامه به طرح ساماندهی پیشخوان پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ مقیاس واقع در منطقه هشت مربوط به پایانه امام رضا(ع) است که درفاز اول، فضای مقابل ساختمان اصلی به فضای سبز و یک مجموعه شهری تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کلائی اظهار کرد: در فاز دوم نیز بخشی از زمین‌های متعلق به پایانه قدیمی، پارکینگ زیر سطحی، بخشی دیگر مجموعه اقامتی احداث و بخشی دیگر نیز به حمل ونقل عمومی شامل ایستگاه مترو، اتوبوس و محل استقرار تاکسی‌های شهری و بین‌المللی اختصاص داده می‌شود.


کلائی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که در منطقه هشت برای ما اهمیت دارد، احیاء و ساماندهی محله تاریخی سرشور است که در کنار دقت بر سرعت کار تاکید داریم. همچنین در پروژه باغ موزه دفاع مقدس به فضاهای عمومی به ویژه پارکینگ هم نیاز داریم که این موضوع نیز باید در دستور کار قرارگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پادگان ارتش منطقه هشت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم

مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید به مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد احداث شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح گلخانه پرورش فلفل دلمه در اردل

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۶۵ درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در گلخانه‌های نهالستان تولید می‌گردد، گفت: گلخانه‌های تازه احداث شده تمامی تجهیزات لازم از جمله سیستم فن و پد، سیستم روشنایی، سیستم آبیاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، شاسی‌های رو باز گل‌های فصلی و. را نیز دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: احداث دو گلخانه دیگر در نهالستان با هدف افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ارتقاء فضای سبز در سال آتی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

خبرنگار: نگار شیخ پور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه