Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه سیاست‌های غلط وزارت اقتصاد در ارائه آمار شاخص‌های اقتصادی و بورس موجب سلب اعتماد شهروندان شده است،گفت: دولت در هر شرایطی باید پاسخ‌گوی مشکلات اقتصادی کشور باشد.

به‌گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به اینکه اعمال سیاست‌های غلط وزارت اقتصاد ریزش غیرطبیعی را در بازار بورس رقم زد،افزود: نهادهای دولتی و تصمیم‌های غلط آنها در یک برهه حساس تاثیری عمیقی را بر کاهش اعتماد شهروندان گذاشته است به‌طوری‌که بی‌اعتمادی فراگیر شده در جامعه به‌گونه‌ای است که دولت‌های آینده نیز باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد اقتصاد دانشگاه تصریح‌کرد: تحت هر شرایطی دولت باید مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گوی مسائل اقتصادی کشور باشد اما در شرایط کنونی از سوی نهادهای دولتی نسبت به عملکرد آنها پاسخ‌ قانع‌کننده‌ای به مردم داده نمی‌شود.

وی اضافه‌کرد:متاسفانه در زمینه ارائه آمار‌ها از سوی نهادهای مختلف دولتی شاهد تناقض‌گویی با واقعیتی هستیم که در بین عوام جامعه می گذرد. چطور امکان دارد یدون ارائه هیچ‌گونه آمار و سندی رئیس دولت و وزرای اقتصادی صحبت از کاهش میزان بیکاری و رشد اشتغال‌زایی کنند؟

این استاد اقتصاد دانشگاه افزود: در شرایط کنونی که بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در کشورهای مختلف دنیا روند منفی را طی می‌کنند،دولت همچنان صحبت از رشد اقتصادی در سایه افزایش افسارگسیخته نرخ ارز می‌کند؟

بغزیان افزود: ریزش شاخص بورس در مدت کوتاه و ایجاد سیگنال ناامیدی در بین سهامداران نتیجه ناهماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت نفت با تیم اقتصادی دولت بود اما در زمینه ارائه آمار شاهد این موضوع هستیم که مردم عادی در جامعه گرانی و افزایش نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی را تجربه می‌کنند در حالی که دولت صحبت از ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور در ۷ سال گذشته می‌کند.

وی تصریح‌کرد: تداخل آماری بین بانک مرکزی و مرکز آمار ایران و وزارت اقتصاد در ارائه نرخ تورم کالاهای اساسی همچنان معضلی است که سال ها پابرجاست و دولت نتوانسته آن را حل کند. مردم باید آمار کدام نهاد دولتی را در حوزه اقتصاد باور کنند وقتی هیچ کدام از وزارت‌خانه‌ها با هماهنگ نیستند و آمار دقیقی را ارائه نمی‌کنند؟

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی