Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:06:39 GMT

بارش پراکنده و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۵۸۳

بارش پراکنده و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی چند روز آینده طبق نقشه ها و مدلهای پیش‌یابی از فعالیت سامانه ناپایدار متاثر خواهد بود.

وی درتوصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: فعالیت امواج ناپایدار در استان از بعد از ظهر یکشنبه آغاز می شود و مهمترین مخاطره آن بارش پراکنده گاهی رعد و برق در ساعات بعد از ظهرو شب، مه آلودگی، وزش باد نسبتا شدید وگرد و خاک، کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفوی بیان کرد: منطقه اثر این سامانه به صورت رگبار پراکنده و رعد و برق  در ارتفاعات و نواحی شمالی استان و به صورت وزش باد شدید در برخی نقاط استان به ویژه نیمه شرقی استان در جهت باد غالب شمالی تا شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد : کاهش نسبی دما در استان از دوشنبه تا پنجشنبه بین سه تا پنج درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره مخاطره وزش باد نسبتا شدید و امکان آسیب به سازه های موقت وگلخانه ها، امکان سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه های درختان،کاهش دید افقی در اثر مه آلودگی در محورهای شمالی استان هشدار داد.
مصطفوی اضافه کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت و به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی، خودداری اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، نرفتن به ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار را روز چهارشنبه عنوان و خاطرنشان کرد: شرایط جوی شهر سمنان امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای این شهر امروز ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود که تا پایان هفته به ۳۰ و ۱۹ کاهش می یابد.

برچسب‌ها سمنان سازمان هواشناسی كشور بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان هواشناسی كشور بارش باران سازمان هواشناسی سمنان سازمان هواشناسی كشور بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان سمنان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان قزوین فردا ابری است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت:فردا(چهارشنبه) آسمان استان قزوین ابری است و پدیده غالب هم وزش بادهای نسبتا شدید شمالی و در برخی نقاط هم بارش پراکنده دور از انتظار نیست. - اخبار استانها -

یوسف شیخ الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به آخرین وضعیت جوی هوای استان قزوین در روزهای آینده، اظهار داشت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز(سه‌شنبه) همچنان منطقه ما تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد که پیامدهای آن افزایش ابر در پاره‌ای از مناطق، بارش‌های رگباری و گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید با احتمال تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا(چهارشنبه) آسمان استان قزوین ابری است و پدیده غالب هم وزش بادهای نسبتا شدید شمالی و در برخی نقاط هم بارش پراکنده دور از انتظار نیست. 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین، تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، وضعیت جوی به نسبت پایدار و به لحاظ دمایی در امروز و فردا با توجه به شمالی بودن جریانات هوا و وزش بادهای نسبتا شدید شمالی، کاهش دما را پیش‌رو خواهیم داشت.

شیخ الملوکی در پایان تاکید کرد: با توجه به فصل بهار و رشد ابرهای همرفتی، بارش‌ها در برخی مناطق از میزان و شدت بیشتری نیز برخوردار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان