Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@07:27:42 GMT

چه افرادی نباید ماسک بزنند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۱۳۱

چه افرادی نباید ماسک بزنند؟

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کنند که کودکان پنج ساله و کوچک‌تر نباید ماسک بزنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کنند که کودکان پنج ساله و کوچک‌تر نباید ماسک بزنند.

این امر بر مبنای ایمنی کودک و توجه به اینکه مقاطع رشد و تکامل کودکان خردسال ممکن است در سنین مختلف اتفاق بیفتد، استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کشورها توصیه‌های متفاوتی درباره استفاده کودکان از ماسک دارند بنابراین باید برای کسب اطلاعات مرتبط با سنین مختلف با سازمان‌ها و مقامات محلی تماس بگیرید. اگر آنها اعلام کرده‌اند که کودکان پنج ساله و کوچک‌تر باید ماسک بزنند، در این صورت باید کودک در محدوده دید مستقیم شما یا یک سرپرست دیگر باشد تا بر استفاده ایمن از ماسک نظارت کنید.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده دارای بیماری یا معلولیت است که استفاده از ماسک را سخت می‌سازد، درباره بهترین تصمیم با دکتر مشورت کنید.

وقتی تمرین می‌کنید، مکانی را انتخاب کنید که استفاده از ماسک ضروری نیست مانند خانه یا در فضایی که می‌توانید فاصله اجتماعی ایمنی از دیگران داشته باشید (مثلاً فضای بیرون).

کودکان و یا افراد بالغ نباید در زمان ورزش یا انجام فعالیت‌های جسمانی ماسک بپوشند تا تنفس خود را دچار خطر نسازند. عرق ممکن است ماسک را مرطوب سازد و بدین ترتیب تنفس سخت‌تر شده و رشد میکروب‌ها آسان‌تر شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک ماسک بزنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!

طرفداری| نام بازیکن پرسپولیس در این تیم عوض شد!

عبدالکریم حسن بازیکن قطری پرسپولیس با وجود مدت کوتاهی که در این تیم حاضر شده، بین اعضای تیم و هواداران محبوبیت خاصی دارد. این بازیکن قطری در اقدامی جالب از همبازیان خود درخواست کرده که به جای نام «عبدالکریم» او را با نام «کیمو» صدا بزنند!

به نقل از فاس، این اسم جالب هم با استقبال پرسپولیسی‌ها روبرو شده و به همین خاطر عبدالکریم را با این نام جدید صدا می‌کنند. این بازیکن به شوخی به هم‌تیمی‌های خود گفته که ارتباط خوبی با نام فعلی‌اش ندارد و او را کیمو صدا بزنند!

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!