Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:00:43 GMT

ضرورت برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۵۰۴

ضرورت برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از تهیه طرح اولیه برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل خبر داد و گفت: میرزا کوچک و انقلاب او نه تنها گیلان، بلکه همه گروه های اجتماعی در سطح ملی را درگیر مبارزه کرده بود.

فیروز فاضلی در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در نظر داریم این کنگره بین المللی را به مناسبت یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تهیه طرح اولیه برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل خبر داد و افزود: به دنبال حضور مخاطبان خارجی از کشورهای مرتبط با نهضت جنگل در کنگره مذکور هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه رهبر انقلاب از نهضت جنگل تعبیر به مینیاتور نظام اسلامی در منطقه شمال کردند، گفت: بی تردید بررسی و تحلیل و واکاوی تاریخ معاصر ایران بدون نام میرزا کوچک و اشاره به نهضت جنگل ناقص و ناکام است.

فاضلی، با اشاره به صحنه رویارویی مبارزان جنگل با سه جبهه حکومت مرکزی، روس و انگلیس، یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی اولین حکومت جمهوری شورایی را با وجهه اسلامی در گیلان و شمال ایران رقم زد، اما متاسفانه نقش یک طلبه گیلانی به عنوان رهبر در کنار جنبش مشروطه خواهی به نحو شایسته مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری این کنگره بین المللی، یادآور شد: نهضت جنگل علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی تاثیر همه جانبه ای بر فرهنگ سیاسی کشور داشت و میرزا کوچک و انقلاب او نه تنها گیلان، بلکه همه گروه های اجتماعی در سطح ملی را درگیر مبارزه کرده بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اشتراکات تاریخی روسیه و آذربایجان و ترکیه و اتریش و آلمان و بلژیک و فرانسه با نهضت جنگل، متذکر شد: میرزا کوچک فراتر از دید ملی است و باید به نقش کشورهای بیگانه و شخصیت های موثر داخلی و خارجی دربار در نهضت جنگل بپردازیم.

وی هدف از برگزاری کنگره بین المللی نهضت جنگل را معرفی و بازشناسی تاریخ، اهداف و عملکرد نهضت جنگل صد سال بعد از شهادت میرزا کوچک، معرفی و بازشناسی شخصیت میرزا به عنوان رهبر نهضت جنگل در زندگی و در طول مبارزه، معرفی نهضت جنگل به عنوان الگویی در تهییج جامعه در مقابل آسیب ها، بازخوانی مرام نامه نهضت جنگل، معرفی ارزش های والای نهضت جنگل و بازخوانی پژوهش های صورت گرفته درباره نهضت جنگل دانست.

فاضلی، محورهای کلی کنگره مذکور را سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، ماخذشناسی، اسناد و کتابخانه ها دانست و افزود: همچنین ۲۲ محور موضوعی از جمله وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم در آستانه نهضت جنگل، بررسی شخصیت، اندیشه، زندگی و عملکرد میرزا کوچک، نقش روحانیون در هدایت گروه های مردمی، تفکر سیاسی و ایدئولوژی همراهان میرزا کوچک، تاثیر نهضت جنگل بر مبارزات ملی و مذهبی پس از خود و بازتاب نهضت جنگل در آثار ادبی معاصر برای این کنگره تعیین شده است.

وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری گیلان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را برگزارکنندگان کنگره بین المللی نهضت جنگل دانست و اظهار کرد: انجمن تروبج زبان و ادب فارسی، انجمن جامعه شناسی  وکتابخانه ملی از دیگر دست اندرکاران این همایش علمی خواهند بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، همچنین به روند پروژه سینمایی «شهید علی انصاری»، تنها استاندار شهید کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سال آینده تولید این پروژه سینمایی به صورت مستند آغاز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي نهضت جنگل ارشاد اسلامی گیلان برگزاری کنگره بین نهضت جنگل میرزا کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر