Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌نظر من از استقلال هم بوی خوبی به مشام نمی‌رسد و مدیران این تیم هم مدت‌هاست تمرکز کادرفنی، بازیکنان و هواداران را با بردن نام استرا برهم زده‌اند. واقعا از نمایندگان ایرانی هیچ انتظاری در آسیا ندارم.
من متاسفم کسی مثل برانکو که برای این تیم آن همه جام آورد و از آن مهم‌تر این تیم را تا فینال آسیا برد هنوز دستمزدش را از مدیران این تیم نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

خیلی وقت است که خبری از امیر حاج ‌رضایی در رسانه‌ها نیست و تمایلی به صحبت درباره اتفاقات روز فوتبالی نشان نمی‌دهد. مدت‌هاست که فوتبال‎زده شده و اصلا دلش نمی‌خواهد درخصوص مسائل مستطیل سبز حرف بزند. تا جایی که می‌تواند از تماشای یک فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای فرار می‌کند و پاسخ خبرنگاران را با یک عذرخواهی می‌دهد و به مصاحبه تن نمی‌دهد اما بالاخره توانستیم او را متقاعد کنیم که برای یک خاطره‌بازی دیدارهای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را برای‌مان تحلیل کند. بعد از مدت‌ها می‌توانید دیدگاه این کارشناس فوتبالی را در قالب گفت‌وگو با «فرهیختگان» در ادامه بخوانید.

تیم‌های ما در رقابت‌های آسیایی نتایج نسبتا بدی کسب کردند و به‌جز استقلال که امشب بازی دارد باقی تیم‌های ایرانی ۲ بازی را پشت‌سر گذاشته‌اند و فقط پرسپولیس توانسته نتیجه بگیرد.

من هم مثل همه از نتایج ضعیف تیم‌های ایرانی در بازی‌های برون‌مرزی ناراحت می‌شوم اما متعجب نه! شما وقتی روی شاخه نازک و شکسته درخت می‌نشینید مشخص است که خیلی زود سقوط می‌کنید. ما در فوتبال ایران از زمانی که فصل نقل‌وانتقالات شروع می‌شود تا زمان پایان لیگ، مشکلات عدیده‌ای را می‌بینیم و این مشکلات در نتایج تیم‌های ما تاثیرگذار است و البته جدا از این موارد عوامل بیرونی هم روی نتایج تیم‌ها تاثیر می‌گذارد که بازکردن این موضوع در حوصله این گفت‌وگوی ما نمی‌گنجد. ما زمانی که در کلاس مدرسان خارجی می‌نشستیم به ۳ اصل بسیار اصرار داشتند؛ مدیریت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری. شما فکر می‌کنید کدام‌یک از باشگاه‌ها در فوتبال ما این ۳ فاکتور را با هم دارند؟

قطعا با توجه به مشکلات مالی و مدیریتی تقریبا هیچ باشگاهی.

شما مدیریت در فوتبال ما را نگاه کنید، چه در بحث ملی و چه باشگاهی چند مدیر خوب و سالم داریم؟ البته نمی‌خواهم به یک‌عده محدود که مدیریت بلدند و اهداف مثبت در سر دارند توهینی کرده باشم اما واقعا کدام تیم در دنیا را سراغ دارید که در یک فصل ۵ سرمربی عوض کند؟ این کار را آقای حمیداوی در تیم شهرخودرو انجام داد و نتیجه‌اش هم می‌شود همین نتایجی که در آسیا کسب کرده‌اند. ۴ بازی، ۴ باخت، ۷ گل خورده و بدون حتی یک گل زده! یا چرا راه دور برویم. من معتقدم وقتی استقلال و پرسپولیس سرحال باشند حال فوتبال مملکت خوب است. هم تیم‌ملی قوی داریم و هم تماشاگران با فوتبال آشتی می‌کنند. چرا هر چندماه یک‌بار مدیران این ۲ تیم را زیرورو می‌کنند و نمی‌گذارند ثبات در این ۲ تیم مطرح پایتخت وجود داشته باشد؟ البته از این مدیران هم که هرچه بگویم کم است و واقعا نمی‌دانم کدام حرف‌شان راست است و کدام‌شان دروغ!

پرسپولیس با کلی تغییر پا به این مسابقات گذاشت اما در این ۲ بازی اول مقابل صدرنشین گروه نتایج بدی کسب نکرد.

پرسپولیس نان سنگ‎‌بنایی را می‌خورد که برانکو آن را گذاشته است. یک مطلب چند روز پیش خواندم که نوشته بود این پرسپولیس شش‌دانگ، ۲ دانگش برای برانکو، ۲ دانگش برای کالدرون و ۲ دانگش برای گل‌محمدی است اما واقعا اگر ورثه هم بود این پرسپولیس را به این شکل تقسیم نمی‌کرد. من متاسفم کسی مثل برانکو که برای این تیم آن همه جام آورد و از آن مهم‌تر این تیم را تا فینال آسیا برد و سبب شد کلی از بزرگان آسیا و جهان به ایران بیایند، هنوز دستمزدش را از مدیران این تیم نگرفته است و باید همچنان دنبال پولش بدود! او پایه پرسپولیس مدرن را بنا کرد و البته کالدرون هم با تیم او نتایج خوبی گرفت و حالا هم می‌بینیم گل‌محمدی که یک مربی آینده‌دار است برای چهارمین‌بار با این پرسپولیس قهرمان می‌شود. اینها همه‌اش به ریشه پرسپولیس ربط دارد. خدا جعفر کاشانی را رحمت کند که تصمیمات اساسی برای این باشگاه در هیات‌مدیره گرفت تا پرسپولیس تا همین امروز هم از پس‌اندازش خرج کند و بخورد. فقط خدا کند که این پس‌انداز به این زودی‌ها تمام نشود.

حضور مربیان بی‌تجربه و جوان هم تا حدودی باعث افت شهرخودرو و سپاهان شد. به‌نظر شما مدیران ما با این تصمیم آینده مربیگری رحمتی و نویدکیا را نسوزاندند؟

من بازی‌های شهرخودرو و سپاهان را دیدم. اصلا خوب نبودند و شرایط خیلی بدی داشتند. هرچند برای قضاوت آنها باید تا شروع لیگ برتر صبر کنیم، چراکه بازی‌های آسیایی ملاک درستی برای سنجش این مربیان و تیم‌هایشان نیست اما چندی‌پیش که دیدم بوناچیچ روی نیمکت ذوب نشسته و می‌دانم که این آدم عصبی نه علم دارد و نه اخلاق و با فشار دلال‌ها از جیب باشگاه‌های ما پول می‌برد، از دیدن مربیان جوان وطنی روی نیمکت تیم‌ها خوشحال می‌شوم. من قبول دارم که مربی جوان هم باید تجربه داشته باشد و آسیا جای کسب این تجربه نیست. درواقع مدیران ما کار اشتباهی نکرده‌اند که نیمکت تیم‌هایشان را جوان کرده‌اند اما در انتخاب زمان دقت لازم را به خرج نداده‌اند. شما در انگلیس نیمکت منچستر و چلسی را نگاه کنید، سولشایر و لمپارد جوان را روی نیمکت نشانده‌اند ولی تفاوت آنها با رحمتی و نویدکیا این است که آنها لیگ‌های بزرگ و بازی‌های بزرگ را تجربه کرده‌اند و برای مربیگری آمادگی دارند؛ اما برای مربیان جوان ایرانی بازی‌های برون‌مرزی زمان خوبی برای آغاز فعالیت‌شان نیست.

پیش‌بینی شما از نمایش استقلال چگونه است. آنها می‌توانند از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند؟

به‌نظر من از استقلال هم بوی خوبی به مشام نمی‌رسد و مدیران این تیم هم مدت‌هاست تمرکز کادرفنی، بازیکنان و هواداران را با بردن نام استرا برهم زده‌اند. واقعا از نمایندگان ایرانی هیچ انتظاری ندارم و دلیلش هم مواردی است که پیش از این اشاره کرده‌ام.

منظور همان بحث مدیریت و… .

بله، من ۶۵ سال با فوتبال زندگی کرده‌ام و تقریبا همه آدم‌های فوتبال را می‌شناسم اما باور کنید همین الان ۸۰ درصد این افراد را که در باشگاه‌ها مدیر هستند نمی‌شناسم. نه اینکه بگویم باید مدیر فوتبالی باشد، من می‌گویم مدیر باشد اصلا فوتبالی هم نباشد. وقتی یک مدیر می‌بیند باشگاهش به زمین و زمان بدهکار است و یک‌ریال هم پول در باشگاه نیست با اتکا به توانایی‌هایش پا به باشگاه می‌گذارد. ولی اگر آمد و بهانه آورد و کاری نکرد باید تحقیق کرد و دید چه مسائلی پشت‌پرده وجود دارد!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس استقلال سپاهان آندره آ استراماچونی استقلال امیر حاج رضایی برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس سپاهان لیگ قهرمانان آسیا محرم نویدکیا مهدی رحمتی مدیران این تیم مدت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی نساجی: پرسپولیس تغییر سرمربی نداشته است!

به گزارش ورزش سه، نساجی در هفته بیست و ششم لیگ برتر میزبان پرسپولیس خواهد بود. مصطفی صداقت، مربی نساجی، امروز در نشست خبری پیش از این بازی گفت: فردا با تیم پرسپولیس بازی داریم. صحبت درباره شرایط فنی و انگیزه‌های روانی تیم پرسپولیس در رقابت بالای جدول، توضیح واضحات است و تکلیف تیم ما هم که معلوم بوده و هست. تنها یک چاره دارم؛ اینکه مبارزه کنیم و انشالله بتوانیم اتفاقات خوب را به نفع تیم خودمان رقم بزنیم.

او در خصوص تفاوت تیم یحیی گل‌محمدی و اوسمار عنوان کرد: ممنون که اسم آقا یحیی را آوردید. جا دارد بگویم که چقدر جایشان در لیگ‌مان خالی است. انشالله هر کجا هستند، سالم و تندرست باشند و به زودی ایشان را ببینیم. در مورد تیم پرسپولیس نظر من این است که تغییر کادرفنی ایجاد نشده است؛ به هر حال آقای اوسمار هم عضوی از کادرفنی این تیم بودند. فکر می‌کنم غیر از اینکه چند بازیکن به این تیم اضافه شده و شاید در کیفیت فردی، بازیکنان شرایط بهتری داشته باشند اما خط سیر تیم پرسپولیس در شرایط فنی در ادامه مسیر گذشته بوده است. این تیم همان فوتبال مالکانه خود را ادامه می‌دهد و فکر نمی‌کنم تغییر آنچنانی داشته باشند، به جز اینکه چند بازیکن که کیفیت بهتری دارند، به این تیم اضافه شده‌اند.

مربی نساجی با اشاره به اینکه بازی برابر پرسپولیس دشوار خواهد بود، عنوان کرد: همه بازی‌ها برای ما دشوار بوده و در واقع شرایط جدولی این را برای ما ایجاب می‌کرده است. از روزی که آقا ساکت قبول مسئولیت کردند، یک جدول در اتاق کارشان در مجموعه تمرینی تیم گذاشتند؛ ۱۴ تیم در آن جدول بود که نساجی بین آنها قرار نداشت. ما تازه به این جدول اضافه شده‌ایم و رقابت ما تازه شروع شده است. ما همیشه حریف‌مان جدول بوده است. همیشه شرایط خودمان را در نظر گرفته‌ایم و فردا هم از این قانون مستثنی نیست.

صداقت همچنین درباره گروه داوری بازی فردا توضیح داد: ما همیشه چه قبل از بازی و چه بعد از بازی به داوران احترام گذاشته‌ایم. جا دارد از کمیته داوران و شخص آقای افشاریان تشکر کنیم که حساسیت‌های رقابت‌های پایین جدول و هفته‌های پایانی را به خوبی درک کرده‌اند و  دقت نظر به خرج داده‌اند. در مورد کوبد داوری بازی فردا چه چیزی بهتر از داوری که در چند روز گذشته فینال آسیا را قضاوت کرده‌اند؛ جناب آقای بنیادی‌فر جزو مفاخر فوتبال کشور هستند و از این بابت خوشحالیم  و جای تشکر دارد از جناب آقای افشاریان و همکاران‌شان در کمیته داوران.

او در پاسخ به اینکه آیا نساجی فردا هجومی و انتحاری بازی خواهد کرد یا با ارائه بازی منطقی به دنبال کسب یک امتیاز خواهد بود، گفت: رقابت  ما تا روز آخر در انتهای جدول ادامه‌دار است. همانطور که گفتم نتایج کسب شده در بازی‌های گذشته تازه ما را به جدول برگردانده است. ما هیچ راهی نداریم جز اینکه خوب تمرین کنیم، خوب مبارزه کنیم و باهوش بازی کنیم. قطعا فردا هم همینطور است و به دنبال کسب بهترین شرایط از بازی هستیم.

صداقت در خصوص عدم صدور مجوز حضور بانوان در استادیوم برای مسابقه فردا اظهار داشت: من به نمایندگی از آقا ساکت، بازیکنان تیم و باشگاه نساجی عذرخواهی می‌کنیم. روزهایی که هیچکس در استادیوم نبود، بانوان جزئی از تماشاگران و هواداران ما بودند. فردا جایشان خالی است. من دلیلش را نمی‌دانم و یک تصمیم مدیریتی است اما من به نوبه خودمان از اینکه نمی‌توانند فردا کنار ما باشند، عذرخواهی می‌کنم و جایشان را خالی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: جا دارد از هواداران‌مان خواهش کنم که فردا مثل همیشه کنار ما باشند. ما حتی در بازی‌های بیرون از خانه هم این انرژی را از آنها گرفتیم. انشالله فردا کنار ما باشند.‌ برگ برنده ما در بازی فردا وه جزو روزهای سخت‌مان است، هواداران‌مان هستند. امیدوارم مثل گذاشته به ما انرژی بدهند و فردا آنها را پرشور و پرتعداد کنار خودمان ببینیم.

دیگر خبرها

  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • هوداران نساجی برگ برنده برابر پرسپولیس هستند
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • ادعای عجیب مورایس درباره لیست تیم ملی فوتبال + جداول
  • مربی نساجی: پرسپولیس تغییر سرمربی نداشته است!