Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:32:34 GMT

معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۶۵۱

معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه دارد

نمایندگان روسیه و چین طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران غیر قانونی بوده و معافیت تهران از تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چین و روسیه طی نامه‌ای به شورای امنیت اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را غیرقانونی توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خبرنگار رویترز خبر داد: «"ژانگ جان" نماینده چین در سازمان ملل و "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیزم ماشه "غیرقانونی" بوده و معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه خواهد یافت.»   وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»   در واکنش به این اقدام آمریکا وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک  بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.   نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در توییتی در این زمینه  نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد (علیه ایران) همچنان  رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو  مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای  فعال ساختن مکانیسم ماشه  این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»   انتهای پیام/.

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم های سازمان ملل اقدام آمریکا شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران