Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:59:56 GMT

بررسی گزارش نهاده‌های دامی در کمیسیون اصل نود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۶۵۷

بررسی گزارش نهاده‌های دامی در کمیسیون اصل نود

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی خضریان با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون اصل نود، گفت: این جلسه پیرامون گزارش اولیه کمیته اقتصادی و فنی و عمرانی کمیسیون در خصوص نهاده‌های دامی و همچنین فولاد برگزار شد. در هر دو گزارش اولیه نکته نظرات اعضای کمیسیون مطرح شد. گزارش نهایی پس از بررسی و رفع ابهات تهیه و در جلسات آینده با حضور مسئولان مربوطه وزارتخانه تکمیل و اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که گزارش‌های تکمیلی در آینده نزدیک نهایی و منتشر خواهد شد، افزود: در ارتباط با نهاد‌های دامی با توجه با شرایط فعلی کشور در حوزه تامین ارز و مدیریت ضعیف واردات اقلام علوفه‌ای و صنعت راهبردی دامپروری کشور شاهد چالش‌ها و تهدیدات جدی هستیم لذا تلاش می‌شود تا با تکمیل این گزارش بتوانیم با ارایه پیشنهادات و راهکار‌هایی و همچنین معرفی مقصرین و متخلفین به دستگاه قضایی به رفع مشکل کمک کنیم.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در ارتباط با موضوع فولاد، طبق بررسی‌های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد نظارتی با دستگاه‌های اجرایی تاکید شد هر نوع تصمیم‌گیری درباره فولاد شامل کل زنجیره باشد تا از اتخاذ سیاست‌های متناقض در کل زنجیره اجتناب شود. یکی از معضلات در این زمینه به دلیل اخذ تصمیمات مقطعی ارزش افزوده موجود در زنجیره و بخشی از زنجیره مثل فولادسازی است که فردی شده و موجب شده تا شرکت‌های فعال در بخش معدن و گندله از سرمایه گذاری در این بخش به سمت سرمایه گذاری در فولاد هدایت شوند.

خضریان ادامه داد: این موضوع موجب کمبود در بخش‌هایی از زنجیره فولاد شده که تعادل زنجیره را به هم زده است. به طوری که بخش عمده صادرات محصولات فولادی به صادرات محصولات شمش یعنی به میزان ۶۱ درصد اختصاص یافته که در مقایسه با محصولات نهایی از ارزش افزاوده پایینی برخوردار است.

وی همچنین گفت: از زمان راه اندازی بورس کالای ایران نیز مقرر شده تا کشف قیمت عادلانه محصولات در بورس کالا صورت گیرد که به همین دلیل مراجع تصمم گیری در مقاطع مختلف از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت (سابق) و ستاد تنظیم بازار و ... تلاش کردند، محولات فولادی در بورس کالا عرضه شود تا متقاضیان با قیمت پایین نسبت به خرید کالای مورد نظر اقدام کنند، اما آن چه در حال حاضر اتفاق افتاده است این که شرکت‌های تولید کننده بخشی از محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و مابقی محصول را در بازار خارج از بورس و بدون هیچ شفافیتی به فروش می‌رسانند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین در ادامه اظهار کرد: با توجه به این مسئله در بسیاری موارد گمان می‌رود که با عرضه حداقلی محصولات و استفاده از روش‌های خاص برای یک محصول قیمت نسبتا بالای در بورس کشف و مابقی در خارج از بورس به همان قیمت به فروش می‌رسد در حالی که اگر کل محصول در بورس عرضه شود، خریداران می‌توانستند با قیمت نسبتا پایینی کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی در پایان گفت: عدم شفافیت در بخش عمده بازار، عدم پیگیری اجرای مصوبات مراجع تصمیم‌گیر و اختلاف قیمت بین بازار آزاد و بورس با سهیمه بندی اشتغال در سامانه وزارت صمت در این گزارش تنظیم خواهد شد تا زمینه برخورد با تخلفات جهت کنترل بازار فولاد کشور صورت گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس نهاده های دامی کمیسیون اصل نود مجلس فولاد علی خضریان قرارداد الجزایر قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد

محمد قنبری گفت: به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ریال طی ۲ روز گذشته به ۳۲۰ هزار ریال رسیده، قیمت بادمجان نیز تا حدی نوسان داشته است، اما این افزایش قیمتها موقتی بوده و طی چند روز آینده قیمت محصولات جالیزی فروکش خواهد کرد.

وی همچنین قیمت نوبرانه های بهاری امسال میادین بار مشهد مانند گوجه سبز را رو به کاهش دانست و گفت: روزهای پرفروش این محصولات رو به پایان است و در کنار عرضه فراوان آن در بازار قیمت شان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نوسان قیمتهای میوه و تره بار در بهار امسال اظهار کرد: با توجه به قیمت تمام شده تولید و همچنین افزایش نرخ کرایه حمل نمی توان قیمتهای میوه و تره بار را در بازار زیاد دانست و در واقع گرانی در این بخش رخ نداده است.

وی ادامه داد: امسال بازار میوه و تره بار در مشهد نسبت به سال گذشته با عرضه بیشتری مواجه شده، در مقابل میزان خریدار کمتر شده و همین موضوع بر قیمتهای آن تاثیر گذاشته است و میانگین قیمتها نسبت به شرایط بازار کمتر است. این در حالی است که قیمت برخی میوه های وارداتی مانند موز متناسب با افزایش نرخ دلار رشد داشته است.

قنبری با اشاره به اینکه روزانه بین چهار تا پنج هزار تن بار میوه و تره بار وارد میادین بار سه‌گانه زیر مجموعه صنف بارفروشان شهر مشهد می شود، بیان کرد: آنچه مردم گرانی میوه و تره بار می دانند به شرایط اقتصادی کشور مربوط می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز گفت: قیمت میوه و تره بار با وجود نوبرانه های بهار از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بازار آرامی را پشت سر گذاشته و چندان تغییری نداشته، افزون بر این قیمت سیب زرد و توت فرنگی کاهش ۱۰ درصدی و فقط قیمت گوجه و پیاز افزایش ۱۰ درصدی داشته اما قیمت سایر اقلام میوه ثابت بوده است.

محسن صیادی اظهار کرد: مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گشتهای مشترک خود از ابتدای امسال، ۶۵۰ واحد صنفی در حوزه میوه و تره بار را بازرسی کرد، در این بازرسی ها ۸۲ فقره پرونده تعزیری تنظیم و یک واحد صنفی نیز پلمب شده است.

روزانه پنج هزار تن میوه و تره بار در سه میدان بار مشهد به فروش می‌ رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد