Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، مأموران امنیتی مصری از امروز برای کنترل اعتراضات فردا (دوشنبه) در خیابان‌های قاهره و دیگر شهرها مستقر شده‌اند.

شهرها و مناطق مختلف مصر امروز شاهد حضور پرتعداد نیروهای امنیتی بود و این در حالی است که«محمد علی» معارض سرشناس مصری بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی خواستار برگزاری اعتراضات ضد حکومتی در روز دوشنبه (فردا) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد علی» تاجر و معارض معروف مصری در یک ویدئویی گفته است که خشم بی سابقه‌ای در میان مردم مصر وجود دارد و فضای سرکوب همه جا فرا گرفته است.

محمد علی که در شهر بارسلون اسپانیا به سر می برد، در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که ملت مصر اخیرا شاهد تخریب خانه ها شده بود و اینک دیگر از ابراز خشم خود نمی هراسد.

او سال گذشته نیز در چنین روزی خواستار حضور معترضان در خیابان‌ها شد و پس از آن تعدادی زیادی از شهرها شاهد اعتراضات مخالفین السیسی بود.

در شبکه‌های اجتماعی نیز مخالفان مصری از مردم خواسته‌اند از خانه‌های خود خارج شده و در محله خود دست به اعتراض بزنند.

ماموران امنیتی مصری از هفته گذشته به قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها اعلام کرده‌اند که باید تعطیل کنند و این در حالی است که به تازگی دولت مصر مجوز بازگشایی آن‌ها را پس از تعطیلی طولانی مدت به علت کرونا صادر کرده بود.

نیروهای امنیتی جمعه گذشته نیز برخی افراد از منطقه عرب المعمل در سوئز را به سبب تجمع اعتراض آمیز علیه سیسی بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که قاهره و دیگر استانهای مصر شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در میدان های اصلی کشور است.

همزمان با آماده شدن مردم مصر برای اعتراضات فردا، سازمان عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۲۰ سپتامبر سال گذشته تا کنون بیش از ۴۰۰۰ نفر از جمله روزنامه‌نگاران و افرادی که هیچ گاه در اعتراضات حضور نداشتند، بازداشت شده‌اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی عفو بین الملل السیسی سرکوب آماده باش اعتراضات نیروهای امنیتی مصر نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش نیروهای راهداری البرز در پی بارش شدید باران

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به البرز شاهد بارش باران در اکثر مناطق استان هستیم.

وی از آماده باش کامل نیروهای راهداری استان البرز و استقرار آنها با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین آلات در راه‌های مختلف و تمام مسیرهای ارتباطی استان خبر داد.

زندی فر از رانندگان درخواست کرد تا قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنند.

کد خبر 6096040

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • آماده‌باش نیروهای راهداری البرز در پی بارش شدید باران
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا