Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@23:15:15 GMT

رایزنی نخست وزیرجدید ژاپن با «ترامپ»

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۰۶۱

رایزنی نخست وزیرجدید ژاپن با «ترامپ»

به گزارش افکارنیوز،

نخست وزیر جدید ژاپن در اولین تماس تلفنی با« دونالد ترامپ »رئیس جمهور آمریکا از توافق با ایالات متحده جهت اتحاد بیشتر دو کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه  شبکه خبری «ان ایچ کی» «یوشی‌هیده سوگا » نخست وزیر ژاپن یکشنبه شب به وقت محلی 20 دقیقه با ترامپ گفت‌وگو کرد. نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که ترامپ به او اطمینان داده برای توسعه بیشتر اتحاد ژاپن وآمریکا تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ  در این رایزنی تلفنی به نخست وزیر ژاپن گفته همکاری دو ملت سنگ بنای صلح و ثبات در منطقه است. نخست وزیر ژاپن همچنین گفت که وی و ترامپ توافق کردند در زمینه مسائل کره شمالی و اقدامات کنترل  کرونا با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

پارلمان ژاپن یوشی‌هیده سوگا رئیس جدید حزب حاکم «لیبرال دموکرات» را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور و جانشین «آبه شینزو» نخست‌وزیر مستعفی انتخاب کرد.  مجلس نمایندگان ژاپن هفته گذشته  برای مشخص کردن وضعیت کرسی نخست‌وزیری جلسه فوق‌العاده تشکیل داد. در رای‌گیری پارلمان ژاپن ۳۱۴ قانون‌گذار به نفع سوگا رای دادند و در مجموع ۴۶۲ رای معتبر شناخته شد.

سوگا که در دولت آبه دبیر ارشد کابینه بود، در حالی قدرت را تحویل گرفته که این کشور با چالش‌هایی از جمله اقتصاد بحران‌زده به دلیل شیوع کرونا مواجه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ نخست وزیر ژاپن رئیس جمهور آمریکا ژاپن دونالد ترامپ نخست وزیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه