Web Analytics Made Easy - Statcounter

2 هزار روز از مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم یمن در برابر ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانشان می‌گذرد؛ دوران که در آن زیرساخت‌های یمن زیر موشک و بمباران سعودی‌ها تخریب شد، ولی از زیر آوارها اینک موشک‌های مقاومت یمن است که بر سر ائتلاف متجاوز در عمق خاک عربستان فرود می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عربستان با به راه ‌انداختن ائتلافی خودخوانده با کشورهای تابع خود همچون امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از پنجم فروردین 94 تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را با ادعای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت چند سال از بحران یمن، مقاومت و ایستادگی مردم این کشور و رنگ باختن ادعاهای سعودی‌ها در اشغال خاک یمن در مدت چند روز، برخی کشورهای هم‌پیمان راه خود را از جنگ با ملت مظلوم یمن جدا کردند و از ائتلاف عربی کنار کشیدند. در حال حاضر فقط امارات آن هم به‌دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌ ادامه می‌دهد. این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آوارگی میلیون‌ها شهروند محروم، ویرانی زیرساخت‌ها، قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور نتیجه‌ای برای متجاوزان نداشته است.

بیشتر بخوانید:

آماری از جنایات سعودی در ۲۰۰۰ روز جنگ علیه یمن

در زیر روایت 2 هزار روز مقاومت ملت یمن در گفتگوی خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا با چند نفر از فعالان اجتماعی یمن بیان می‌شود.

مردم یمن «طوفان قاطع»‌ را با ایستادگی خود به «بازگشت امید» تغییر داده‌اند

«عبدالجبار الغراب»، تحلیلگر یمنی گفت: تجاوز ائتلاف شر، ائتلاف سعودی در شیوه اعلام و در تشکیل نشان‌دهنده ضعف آن‌ها در بحث ایمانی است که برایشان تفاوتی ندارد حملاتشان را علیه مردم یا نظامیان یمنی انجام می‌دهند. ضعف ایمان به‌این دلیل که با ادعای حمله به نظامیان، مجالس عروسی و اتوبوس حامل کودکان را هدف قرار می‌دهند و ذلالت و حقارتشان را جهان شاهدند.

عبدالجبار الغراب، تحلیلگر یمنی

وی افزود: 2 هزار روز پیش مردم جهان از شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای شنیدند بیانیه‌ای را که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سابق عربستان قرائت کرد و با حمایت آمریکا همراه شد. آن‌ها تجاوز به ملت یمن را در چارچوب عملیات «طوفان قاطع» آغاز کردند و طبق توافقی که با واشنگتن انجام داده بودند، تلاش کردند جنایتشان را با ادعای «نجات دولت قانونی یمن» بزک کنند.

این تحلیلگر یمنی عنوان کرد: بیانیه سراسر تکبر، غرور، فخرفروشی و مستکبرانه سعودی‌ها خط‌مشی آن‌ها را در برابر مردم عدالت‌خواه و حق‌جوی یمن مشخص کرد و معادله موشک در برابر فریاد عدالت‌خواهی را رقم زده است. آن‌ها با تمام امکانات خود از بالگرد و هواپیمای مجهز نظامی گرفته تا دوربین‌ها، رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی به میدان آمده‌اند تا مقاومت ملت یمن را بشکنند. صدها هزار نظامی و چندین سازمان مردم‌نهاد عربی را به ‌خدمت گرفته‌اند تا شدیدترین حمایت‌ها را از اقدامات تروریستی خود به‌عمل آورند.

مزدوران داخلی پای کار تروریست‌ها آمده‌اند تا استواری ملت یمن را درهم بشکنند؛ مردمی که صنعا را پایتخت و انصارالله را گروه مقاومت خود برگزیده‌اند. 

غراب تأکید کرد: 25 مارس 2015 (پنجم فروردین 1394) در لحظاتی که یمن در امن و امان بود و مردم صنعا در سکوت و آرامش شبانه قصد داشتند شب را به صبح برسانند، سعودی‌ها با مکر و حیله پیشرفته‌ترین هواپیماهای نظامی و موشک‌هایشان را در نقاط مختلف پایتخت یمن روانه کردند و صدای وحشتناک زوزه موشک‌ها آرامش شب را بر مردم یمن حرام کرد. سعودی‌ها وحشیانه منازل، محله‌ها، فرودگاه‌ها، بازارها، مکان‌های تجاری، مدارس، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سالن‌های عروسی را هدف قرار دادند.

وی افزود: ماه‌ها و سال‌های بعد کنفرانس‌های خبری در اختیار ائتلاف سعودی بود تا مانور رسانه‌ای انجام دهند و به‌وسیله رسانه‌های وابسته تحلیل‌ها و گزارش‌های مدنظر خود را به خورد افکار عمومی بدهند. گفتگوها و محافل مختلفی تشکیل شد و بر مبنای گزارش‌های غلط مقاومت مردمی را محکوم می‌کردند و انقلابیون را وحشی و طغیان‌گر علیه دولت فاسد و فراری جلوه می‌دادند. این سیاست با حملات موشکی و خون و خونریزی بسیاری از زنان و کودکان یمنی همراه شد، آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم رقم خورد و خانه‌های بسیاری تخریب شد.

این تحلیلگر یمنی تصریح کرد: برشمردن همه جنایت‌های آل‌سعود زمان‌بر است؛ مدارس، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، مکان‌های تجاری، بانک‌ها، مقرهای احزاب، راه‌های مواصلاتی، پل‌ها تأسیسات زیرساختی و هرچه در یمن بود را تخریب کردند و تفاوتی میان مکان‌های دولتی و خصوصی با اموال و احشام مردم نیست. سیاست تخریب، کشتار جمعی و گرسنه نگه‌داشتن مردم در دستور کار ائتلاف سعودی-آمریکایی-صهیونیستی قرار داشت و دارد؛ ولی مردم یمن عنوان «طوفان قاطع»‌ را با ایستادگی خود به «بازگشت امید» تغییر داده‌اند.

سکوت اعراب و حمایت‌های آمریکا وعده الهی را درباره پیروزی مستضعفان بر مستکبران تغییر نداد

«تهانی الشريف»، خبرنگار عرب‌زبان گفت: 2 هزار روز از زمانی که کشورهای استکبار جهانی و مزدورانشان تصمیم گرفتند وحشیانه‌ترین و بزرگ‌ترین جنایت جنگی را در منطقه به راه بیندازند، می‌گذرد. 2 هزار روز است بزرگ‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان به جنگ، محاصره و گرسنه‌ نگه‌داشتن مردم یکی از فقیرترین کشورهای منطقه برخاسته‌اند.

وی افزود: آن‌ها فکر و درواقع ادعا کردند در برابر همه وحشی‌گری‌ها و اتهام‌زنی‌هایشان استواری مردم یمن بیش از چند روز یا درنهایت یک ماه دوام نخواهد یافت. متجاوزان پس از اطمینان از حمایت کشورهای غربی، بر شدت حملاتشان افزودند و سکوت برخی کشورهای منطقه بر وحشی‌گری آن‌ها افزود، ولی این سکوت و آن حمایت‌ها نتوانست بر سنت و وعده الهی که پیروزی مستضعفان را بر مستکبران وعده داده است، غلبه کند.

این فعال اجتماعی یمنی با بیان اینکه 2 هزار روز از ایستادگی ملت در برابر زیاده‌خواهی‌های سعودی‌ها گذشته و خداوند با آن‌ها بوده است، تأکید کرد: ایستادگی ملت با ساخت هواپیماها و توسعه موشک‌ها و حمله به عمق خاک دشمن همراه شد و امروز شاهدیم مسئولان رژیم صهیونیستی از ناتوانی بزرگ‌ترین حامی منطقه‌ای خود و شکست نقشه‌هایشان در یمن در برابر ایمان، اعتقاد و ایستادگی ملت به ستوه آمده‌اند. 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن معادلات منطقه را برهم زدند

«منتصر الجلی»، تحلیلگر عرب‌زبان گفت: تاریخ این میزان از ظلم به ملت‌های مظلوم را به خود ندیده است؛ قوانین بین‌المللی در روز روشن و مقابل انظار عمومی نقض می‌شوند و شاهد سکوت ذلت‌بار اعراب هستیم. 2 هزار روز است از ایستادگی ملت می‌گذرد و هر روز با وجود جنگ و خونریزی‌ها رشد می‌کنیم و بزرگ‌تر می‌شویم. 

منتصر الجلی، تحلیلگر عرب‌زبان

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همه معادله‌ها، ابزارها، تحلیل‌ها و خط‌مشی‌های به‌کار رفته در یمن را برهم زدند و فرماندهان مقاومشان با دلاوری، مجاهدت و توکل بر خدا به مقابله با استکبار برخاسته‌اند و انتظارها و محاسبات منطقه‌ای را از مقاومت یمن تغییر داده‌اند. اکنون نه یمنی‌ها، بلکه رهبران سعودی و صهیونیستی هستند که از آینده می‌هراسند.

این تحلیلگر عرب‌زبان عنوان کرد: 2 هزار روز از ایستادگی ملت یمن در برابر تجاوزات رژیم سعودی می‌گذرد، اوضاع فاجعه‌بار را تحمل می‌کنیم و تجاوزاتشان همچنان ادامه دارد. مردم، ارتش و مقاومت به رهبری عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن ایمان دارند؛ شخصیتی که با اراده‌ای الهی در کنار مستضعفان و در مقابل مستکبران ایستاده است.

جلی گفت: در یمن کودکان زیادی در محله‌هایشان در هنگام بازی به شهادت رسیدند، زنان بسیاری ماه‌ها بارداری را تحمل کردند ولی نوزادی که در راه داشتند، به‌دلیل خشونت‌های روانی و جسمی مزدوران سعودی متولد نشدند، یا آن‌ها که متولد شدند، به‌وسیله قاچاقچیان انسان در بازارها به فروش رسیدند. منزل‌های بسیاری ویران شد و در آتش سوخت و نوزادان، زنان و کودکان زیادی در زیر آوارها قربانی شدند. 

وی افزود: مقاومتی را می‌ستاییم که 2 هزار روز است در برابر هجمه‌ها و توفان‌ها ایستاده‌اند و به رهبری عبدالملک الحوثی در برابر متجاوزان سر خم نکرده‌اند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: عربستان امارات بحران یمن ائتلاف سعودی مقاومت یمن تحلیلگر یمنی ایستادگی ملت یمن در برابر هزار روز عرب زبان مردم یمن سعودی ها موشک ها ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد