Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@11:12:06 GMT

قراردادی عجیب برای فروش پیراهن پرسپولیس + عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۶۹۶

 فروش پیراهن یکی از مهمترین راه‌های درآمد باشگاه‌های فوتبال محسوب می‌شود و از این رو باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا، حساب ویژه‌ای روی این موضوع دارند به طوری معمولا یک باشگاه از فروش پیراهن بازیکن جدیدش، درآمد خوبی به جیب می‌زند. البته در این بین معمولاً باشگاه‌های ایرانی سهم کمی از این موضوع می‌برند چراکه نبود سازوکار مناسب، مدیران را نسب به فروش البسه، بی انگیزه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال گاهی هم قراردادهایی برای فروش البسه با برند باشگاه به امضا می‌رسد که بررسی آن‌ها، شائبه برانگیز بودن قراردادها را نشان می‌دهد.

 

باشگاه پرسپولیس‌ که در چهار سال پیاپی در لیگ برتر به قهرمانی رسیده و توانسته نتایج رویایی برای هوادارانش کسب کند، قطعا دارای با ارزش ترین برند حال حاضر فوتبال ایران است، اما کارگزار این باشگاه در یک قرارداد عجیب، امتیاز فروش البسه‌ی با ارزش ترین برند فعلی فوتبال ایران را تنها با سهم ١٠ درصدی (که بخشی از این درصد هم به عنوان قدرالسهم کارگزار کسر می‌گردد) به یک شرکت واگذار کرده است.

 

بر اساس اسنادی که ایسنا به آن دست پیدا کرده، کارگزار باشگاه پرسپولیس، از طرف این باشگاه (البته پرسپولیس‌ به عنوان مطلع قرارداد را امضا کرده است) به یک شرکت مجوز می‌دهد که با لوگوی رسمی پرسپولیس اقدام به تولید محصولات مختلف اعم از لباس ورزشی کرده و آن را انحصاری از طریق شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی به صورت تی وی شاپینگ به فروش برساند. در مقابل این شرکت هم ١٠ درصد از کل فروش خود تا سقف ٢٠ میلیارد تومان را به حساب کارگزار واریز می‌کند تا کارگزار پس از کسر درصد سهم خود، مابقی را به پرسپولیس بدهد.

 

این یعنی یک شرکت به راحتی اجازه فروش البسه ورزشی و اقلام مختلف با لوگوی پرسپولیس‌ را پیدا می‌کند و فقط به این باشگاه و کارگزارش ١٠درصد سهم می‌دهد. به عبارت دیگر اگر همان پیش‌بینی فروش ٢٠ میلیاردی این شرکت را در نظر بگیریم، در این صورت فقط ٢ میلیارد تومان عاید پرسپولیس و کارگزارش می‌شود.

در این قرارداد ذکر شده که شرکت مذکور در زمان انعقاد قرارداد باید یک میلیارد تومان نقد و همینطور دو فقره چک ۵٠٠ میلیون تومانی ارائه کند اما بر اساس اعلام منابع آگاه از این قرارداد در بهمن ماه فقط ٧٠٠ میلیون تومان از سوی کارگزار به حساب پرسپولیس واریز شده است.

در این قرارداد که از تاریخ ١۴ بهمن ٩٨ به مدت دو سال قابل اجرا است، ذکر شده در صورت فروش بیش از ٢٠ میلیارد تومانی، سهم کارگزار و پرسپولیس کاهش یافته و به ٨ درصد می‌رسد که این بند بسیار عجیب به نظر می‌رسد!

در بخش دیگری از این قرارداد هم آمده: «در صورت اجرای صحیح کلیه مفاد قرارداد، قرارداد حاضر برای یک سال دیگر قابل تمدید و لازم‌الاجرا است.» که این یعنی پرسپولیس اجازه تولید و فروش پیراهنش را در یک قرارداد سه ساله با سهم فقط ١٠ درصدی به یک شرکت واگذار کرده است. البته نکته امیدوار کننده ماجرا اینجاست اجازه تولید و فروش محصولات پرسپولیس‌ خارج از شبکه‌های تلویزیونی به صورت انحصاری در اختیار این شرکت نیست.

یک حساب و کتاب ساده و مشاوره با اهالی فن در حوزه اقتصاد و برندینگ نشان می‌دهد که امضای چنین قراردادهایی برند «پرسپولیس» را ارزان‌تر از ارزش واقعی در اختیار دیگران قرار داده و حالا هم کسی پاسخگوی این ارزان فروشی نیست.

پرسپولیسی که چهار سال قهرمان لیگ برتر شده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است، باید از برندش آن‌قدر درآمد داشته باشد که مشکل مالی برایش ایجاد نشود اما متاسفانه مدیرانی با یک قرارداد عجیب همه پرسپولیس‌ را به یک کارگزار واگذار کره‌اند و کارگزار هم بدون پاسخگویی به ابهامات چنین قراردادهایی را به امضا می‌رساند. پرسپولیس‌ هم که بر اساس قراردادش با کارگزار، به عنوان مطلع باید نسب به امضای قراردادهای اینچنینی اقدام کند.

حالا پرسپولیس‌ با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو است و باید مطالبات سرمربیان خارجی سابق خود را بپردازد اما چنین قراردادهایی دست و پای مدیران فعلی این باشگاه را برای درآمدزایی کلان بسته است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فوتبال باشگاه لیگ برتر قهرمانی پرسپولیس فروش پیراهن پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر

اینتر برای خرید زیرکزی به فروش برخی بازیکنانش نیاز دارد

طرفداری | هرتیمی مارکوس تورام را می خواهد، باید بند فسخ 85 میلیون یورویی قرارداد مهاجم فرانسوی با اینتر را فعال کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در قرارداد مارکوس تورام با اینتر بند فسخ 85 میلیون یورویی وجود دارد و نراتزوری پیشنهادهای کمتر از این رقم برای او را رد خواهد کرد زیرا قصد حفظ مهاجم 26 ساله خود را دارد. اگر تیمی بند فسخ قرارداد تورام را فعال کند، آنگاه تصمیم نهایی با او خواهد بود. در صورت پاسخ مثبت تورام، اینتر برای جذب یاشوا زیرکزی وارد عمل می شود اما حتی بدون فروش تورام هم نراتزوری این مهاجم 22 ساله را می خواهد. با این حال اینتر قبل از اقدام برای زیرکزی نیاز به فروش دارد.

والنتین کاربونی که به صورت قرضی در مونتزا حضور دارد، یکی از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید و قیمت او 30 میلیون یورو تعیین شده است. فیورنتینا پس از رد شدن پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش در ژانویه همچنان به وینگر 19 ساله آرژانتینی علاقه دارد درحالی که آتالانتا نیز وضعیت او را دنبال می کند. تیم های انگلیسی به ویژه استون ویلا نیز توجه ویژه‌ای به کاربونی دارند.

فیلیپ استانکوویچ، دروازه بان اینتر که در تابستان 2023 به صورت قرضی راهی سمپدوریا شد نیز دیگر گزینه اینتر برای فروش است. امپولی به جذب قرضی پسر دژان علاقه دارد اما مشتریان دست به نقد او در فرانسه هستند.

بولونیا 60 میلیون یورو برای فروش زیرکزی می خواهد و اینتر می تواند با حذف کردن بند بازخرید 12 میلیون یورویی قرارداد جووانی فابیان (قابل فعال سازی در سال 2025)، از بولونیا برای مهاجم هلندی تخفیف بگیرد. این کار باعث می شود روسوبلو بتواند این هافبک 20 ساله را با رقمی بیشتر از 12 میلیون یورو به تیمی مثل آاس رم بفروشد یا اینکه او را حفظ کند. باید دید نراتزوری می تواند با فروش به موقع بازیکنان جوانش پول مورد نیاز برای خرید زیرکزی را فراهم کند یا نه. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده