Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:15:26 GMT

پرورش میگو در آب شیرین در رودان هرمزگان درحال اجراست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۰۴۴

پرورش میگو در آب شیرین در رودان هرمزگان درحال اجراست

فریدون همتی شامگاه یکشنبه در بازدید از استخر پرورش میگوی آب شیرین در رودان افزود: اگر این اتفاق به نتیجه خوب برسد، یک تحول جدید و نوآورانه در حوزه پرورش میگو خواهد بود.
وی همچنین با حضور در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری «چالباش» رودان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مزرعه، دستور لازم برای حمایت از سرمایه گذار این طرح نوآورانه صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: این مزرعه توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی و در ۲۴ استخر ایجاد شده که وزن ماهی خاویاری پرورشی در این مزرعه ۲ برابر شمال کشور است.
همتی، همچنین اداره کل شیلات و جهاد کشاورزی هرمزگان را ملزم به حمایت ویژه از سرمایه گذار این طرح و فعالیت‌های نوآورانه کرد و گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم تا منجر به کشف جدید شود.
وی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران، از منابع آبی که برای آبیاری مزرعه ها و باغ ها استفاده می‌کنند، به پرورش ماهی و میگو نیز اختصاص دهند که این اتفاق می‌تواند در بهره‌وری از عوامل تولید موثر باشد.
استاندار هرمزگان با قدردانی از حمایت فرماندار و امام جمعه رودان از این طرح نوآورانه، گفت: باید از همه سرمایه گذاری‌ها در مقیاس‌های مختلف و بویژه فعالیت‌های نوآورانه و ریسک پذیر در این شهرستان  حمایت جدی شود.
«مزرعه پرورش ماهی خاویاری «چالباش» که با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در رودان راه اندازی شده، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جنوب کشور و مجهزترین مزرعه کشور از لحاظ تجهیزات شناخته می‌شود.
این مزرعه شیلاتی با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰تن ماهی خاویاری، به تنهایی به اندازه کل استان هرمزگان ذخیره دارد.»

برچسب‌ها میگو استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان رودان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میگو استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان رودان میگو استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان رودان اخبار کنکور پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی

مدیر کل شیلات هرمزگان در دیداری با فرماندار جاسک در راستای ارتقای تعامل و همکاری و رفع موانع تولیدات شیلاتی در این شهرستان، گفت: پنج هزار صیاد در این شهرستان فعالیت دارند و فعالیت های شیلاتی به عنوان محورهای توسعه جاسک حائز اهمیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک، مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان جاسک با نزدیک به 900 شناور صیادی و بیش از پنچ هزار نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد، گفت: این شهرستان سهم قابل توجهی از صید و صیادی هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی با اشاره به استقبال از سرمایه گذاران حوزه شیلات افزود: با توجه به تعاملات خوب و سازنده بین مجموعه شیلات هرمزگان و فرمانداری شهرستان جاسک آینده خوبی برای فعالیت های شیلاتی این شهرستان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به شکوفایی و پیشرفت در تمام زمینه های شیلاتی در این شهرستان گفت: ایجاد اشتعال زایی، افزایش درآمد ساحل نشینان، ارزآوری و گسترش صنعت در بخش های آبزی‌پروری و صادرات از مهمترین برنامه های شیلات هرمزگان در این منطقه است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات محور سرمایه گذاری و توسعه استان است گفت: این مهم نیازمند توجه و حمایت همه جانبه از فعالیت ها و ظرفیت های شیلات هرمزگان در سطح ملی و استانی است.

ضرورت جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی

فرماندار شهرستان جاسک نیز با اشاره اینکه شهرستان جاسک ظرفیت مناسبی برای توسعه شیلاتی دارد گفت: شیلات هرمزگان با انجام فعالیت های آبزی پروی، صیادی،صنعتی و... نقش مهمی در توسعه این شهرستان دارد.

مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال از ظرفیت های شیلاتی استان با جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی حداکثر استفاده را ببریم.

وی تاکید کرد: نگاه ویژه به شیلات و توجه داشتن به مباحث اشتغال ساحل نشینان در شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد