Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@10:46:03 GMT

برخلاف روحانی ، مردم احساس پیروزی نمی کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۰۷۹

برخلاف روحانی ، مردم احساس پیروزی نمی کنند

بیست و ششم شهریور، آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشور در جلسه هیئت دولت خطاب به مردم گفتند: «ملت ما کاملا حواسشان جمع باشد روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و روز شکست مفتضحانه آمریکاست" .

 ایشان در ادامه گفتند: «این شکست آمریکا از پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ تاریخی ایران است.»منظور ایشان از شکست آمریکا به ناکامی ایالات‌متحده در فعال‌سازی مکانیزم ماشه بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله‌ای که با عدم همراهی کشورهای عضو شورای امنیت و حتی تروئیکای اروپایی مواجه شد.اما چرا این امر در نگاه و کام مردم، موفقیتی به‌حساب نمی‌آید و حلاوتی ایجاد نمی‌کند؟ چرا آقای رئیس‌جمهور مجبورند بگویند «مردم حواسشان جمع باشد» که مبادا این پیروزی را احساس نکنند؟ مگر پیروزی به این عظمتی که ایشان ترسیم و تعریف می‌کنند خودش آن‌قدر بزرگ نیست که همگان آن را لمس کنند؟

پاسخ مشخص است؛ یک‌وقت مُشکِ خوشبویی دارید و بی‌نیازید از تعریف و تمجید و مجیزگویی؛ اما گاهی عطار باید بگوید و تکرار کند و ازآنچه نیست، داستان‌سرایی کند تا مخاطب و مشتری بیابد.نمی‌شود روغن ریخته اروپاییان و اعضای شورای امنیت را نذر ایران کرد و به‌به و چه‌چه راه انداخت! درست است که آنان همراه آمریکا ماشه‌ای نچکاندند، اما علتش این بود که قبلا برگه ناظم آتش را روی رگبار گذاشته بودند و با هر تحریم اقتصادی، طوعا یا کرها و از روی اختیار یا اکراه و اجبار، همراه شده بودند.یادمان نرود هدف برجام نه اعتمادسازی بود نه برداشتن سایه توهمی جنگ، هدف برجام، مطابق آنچه خود آقایان می‌گفتند رفع تحریم‌های بانکی و اقتصادی بود و قرار بود چرخ معیشت مردم را بهتر بچرخاند، اما امروز خود دست‌اندرکاران توافق، اذعان می‌کنند که از عایدی اقتصادی برجام نه «تقریبا هیچ» که «تحقیقا هیچ» نمانده است.

هفته دفاع مقدس آغازشده و برای آنکه حماسه عظیمی مثل آن را با چیزی مثل مکانیزم ماشه و« اسنپ بک» مقایسه نکنند و دستاورد سازی نابجا انجام نشود، ذکر چند نکته لازم است. در جنگ تحمیلی، مردم جان می‌دادند تا دشمن چیزی نبرد؛ اما در منطق بعضی افراد، بُرد بُردی حاکم است که دشمن با آن خیلی چیزها را به‌راحتی بُرد!در دفاع مقدس با خدا معامله می‌کردند اما بعضی افراد این روزها دنبال معامله با کدخدا هستند.در دفاع مقدس، امام می‌فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و رزمندگان آسمان را به زمین می‌رساندند که حصر شکسته شود و شکسته می‌شد اما اینجا شروط و خطوط قرمز مقام معظم رهبری رعایت نمی‌شود و خسارت محض به بار می‌آید.

نه آقایان! با برجام و معطل‌سازی کشور به دشمن قسم‌خورده این مرزوبوم، جوانی عده زیادی از دست رفت و کمر راست‌قامتانی خم شد. از برجام و شکست مکانیزم ماشه و امثال این‌ها نه آبی گرم می‌شود و نه دلی شادمان؛ هرچقدر هم حواس‌مان جمع باشد، نمی‌توانیم بر طبل شادانه بکوبیم. پیروزی شما پیروزی کشور است، اما پیروزی؛ از آن‌ نوعی که نگاه مردم با آن برق می‌زند؛ از آن‌ها که احساس امنیت و اقتدار و آرامش می‌دهد؛ از آن‌ها که سفره‌ای را برای مستضعفان گسترده می‌کند. با این پیروزی‌ها و قوی شدن واقعی ایران ژست پیروزمندانه به خود بگیرید وگرنه بگذارید از خاطراتی که برای‌مان با برجام ساختید عبور کنیم.

نویسنده  محسن پیرهادی – روزنامه رسالت  

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۱۵ فردا در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که آلومینیوم همواره رقیبی جدی برای پرسپولیس بوده و به دفعات برابر پرافتخارترین تیم فوتبال ایران برنده شده است تا جایی که در ۹ دیدار قبلی دو تیم، سهم هر یک ۴ پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در فصل جاری هم دیدار‌های رفت و برگشت دو تیم با نتایج مشابه یک بر صفر به اتمام رسیده که در تهران پرسپولیس برنده شده و در اراک آلومینیوم توسط امیر نوری یک گل استثنایی زد تا تنها شکست پرسپولیس در پایان هفته نهم دور برگشت لیگ برتر از مصاف با آلومینیوم بوده باشد.

نکته جالب در خصوص جام حذفی اینکه دو تیم یک بار در چارچوب جام حذفی برابر هم صف‌آرایی کردند و آلومینیوم اراک فروردین ۱۴۰۱  با مربیگری مهدی رحمتی موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ پرسپولیس را شکست دهد.حالا هم شاگردان مجتبی حسینی به دنبال چهارمین پیروزی تیم‌شان در اراک هستند تا در پنج دیداری که آلومینیوم میزبان پرسپولیس بوده، آمار پیروزی ۸۰ درصدی را ثبت کنند.  

در سمت مقابل پرسپولیس که همانند استقلال مشکل مالکیت خود را حل شده می‌بیند، پس از شکست در هفته شانزدهم برابر آلومینیوم تنها یک تساوی در دربی را تجربه کرده و تمامی بازی‌های خود را با برتری به پایان رسانده و از لحاظ روحی روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. اوسمار ویرا توانسته پرسپولیس را به طور کامل از بحران خارج و یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کند. سیر صعود سرخپوشان محسوس است و بخش عمده‌ای از هواداران تمایل خود را برای تمدید قرارداد سرمربی برزیلی مطرح کرده آند. بدون شک اوسمار با برتری مقابل آلومینیوم ضمن آنکه گربه سیاه تیمش را از پیش رو بر می‌دارد، تیمش را یک گام دیگر به سمت فتح سه گانه پیش خواهد برد.  

اوسمار در بازی با آلومینیوم نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت استفاده کند و احتمالاً وحدت هنانوف که به تازگی تمرین با توپ را آغاز کرده هم بازی نخواهد کرد. تیم آلومینیوم هم ابوالفضل سلیمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. باید دید در دهمین تقابل آلومینیوم و پرسپولیس که باید برنده داشته باشد، کدام تیم در پیروزی‌های رودررو از حریف سبقت می‌گیرد. پرسپولیس که می‌خواهد جبران شکست دو سال پیش را کند یا آلومینیوم که به دنبال ثبت موفقیتی بزرگ است. نکته جالب اینکه امیررضا رفیعی که در چهار دیدار لیگ برتر به جای بیرانوند بازی کرده هنوز دروازه‌اش باز نشده و می‌خواهد این روند را در جام حذفی ادامه دهد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم