Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@18:52:15 GMT

قاضی آمریکایی فرمان ترامپ را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۲۲۷

قاضی آمریکایی فرمان ترامپ را رد کرد

 

به گزارش جماران، یک قاضی آمریکایی با درخواست گروهی از کاربران وی ‌چت در آمریکا برای تعلیق اعمال محدودیت ‌های دولت‌ فدرال علیه این پیام رسان چینی موافقت کرد.

قاصی «لورل بیلر» در کالیفرنیا در حکمی گفت که اقدام دولت مغایر متمم اول قانون اساسی آمریکا در حق آزادی بیان و آزادی رسانه ‌ها است و با اقدام دولت در ممنوعیت این برنامه، بستر ارتباطی کاربران آن از بین می ‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی پرونده استدلال کرده که اگر چه شواهد در مورد تهدید امنیت ملی از سوی چین (در مورد فن آوری و فن آوری تلفن همراه) قابل توجه است، اما این شواهد در مورد وی‌چت نسبتا کم است.

البته این حکم بدوی است و هنوز نهایی نشده است.

این حکم درست پس از آن صادر شد که که تیک تاک دیگر شرکت چینی با دو شرکت آمریکایی «اورکل و والمارت» به توافق رسید تا به ادامه کار خود در آمریکا امیدوار باشد. تیک تاک هم که یک شبکه اجتماعی ویدئو-محور است و به ویژه پس از آغاز همه‌ گیری ویروس جدید کرونا بسیار شهرت یافته است.

وی‌ چت یک پیام‌ رسان محبوب در سراسر جهان است که در آمریکا در میان بسیاری از چینی‌ های آمریکایی برای ارتباط با دوستان، خانواده، مشتریان و ارتباط‌ های تجاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این برنامه متعلق به شرکت چینی «تنست» است.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا اعلام کرد که اپلیکیشن ‌های چینی تیک ‌تاک و وی ‌چت را از اپ استورهای آمریکایی مانند پلی استور گوگل و اپ استور اپل حذف می‌ کند.

آمریکا این اپلیکیشن را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور توصیف کرده است. کمپانی وی چت و دولت چین قویا ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا را رد کردند.

 

اخبار مرتبط خروج نظامیان آمریکایی از منطقه تنها انتقام سخت خط مقاومت است واکنش پمپئو به آزادیِ شهروند چینی - آمریکایی نماینده ولی فقیه: واقعه طبس فرصتی برای تفهیم خباثت آمریکا است نماینده آمریکایی «هو» شد+ تصاویر تشدید ناامنی منطقه ای حاصل پیمان شوم سعودی - آمریکایی فروش تیک تاک منتفی شد فروش تیک تاک بدون الگوریتم اصلی لو رفتن اطلاعات 235 میلیون کاربر یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام شکایت تیک تاک از ترامپ یک مشتری جدید برای تیک تاک تیک تاک از کاخ سفید شکایت می کند پشت پرده حمله ترامپ به تیک تاک چیست؟ فروش کامل تیک تاک به مایکروسافت ترامپ اپلیکیش چینی «تیک تاک» را در آمریکا ممنوع کرد درخواست آمازون برای حذف "تیک تاک" از گوشی ها

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آمریکا کالیفرنیا چینی آمریکایی وی چت سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی