Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «مهدی سلیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اوایل مهر تا اواسط آبان اعلام کرد و توصیه کرد واکسن در این فاصله زمانی تزریق شود.

وی اظهار داشت: افراد در معرض خطر، از جمله افرادی که دچار بیماری‌های نقص سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به سرطان که هم اکنون شیمی درمانی می‌شوند هم جزء گروه‌های حساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بیماران مبتلا به آسم و بیماری های ریوی مزمن و دیابت و همچنین افرادی که نارسایی کلیه و بیماری قلبی دارند باید از این واکسن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پرسنل بهداشتی درمانی، مراکز نگهداری از سالمندان، معلولین جسمی حرکتی و ذهنی، بیماران روانی مزمن، بیمارانی که داروهایی مصرف می‌کنند که سیستم  ایمنی بدنشان را ضعیف می‌کند و بیماران مبتلا به  تالاسمی ماژور نیز جزو افراد در معرض خطر هستند و باید واکسن آنفلوانزا برای آنها تزریق شود.

فوق تخصص ریه و متخصص داخلی در ادامه گفت: افراد چاق که دارای نمای توده بدنی بالاتر از ۴۰ هستند، بیماران هموفیلی، کم خونی شدید، افرادی که دچار سوء تغذیه و سوء جذب هستند، بیمارانی مشکلات عصبی عضلانی دارند، افرادی که فاقد طحال هستند نیز باید این واکسن را دریافت نمایند.

سلیمی افزود: همچنین به بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و درگیری شدید ریوی داشته و در آی سی یو (ICU) بستری بوده اند و هم اکنون بطور کامل بهبود یافته اند نیز توصیه می شود واکسن آنفلوانزا دریافت نمایند، چرا که ابتلا به آنفلوانزا موجب می شود درگیری ریوی در این افراد تشدید شده و با عوارض شدید ریوی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا برای افراد بالای ۶۵ سال و مادران باردار نیز ضروری است، افزود: مردم به این نکته توجه داشته باشند که تزریق واکسن آنفلوانزا باعث ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کرونا نمی شود. 

او تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا شدت بیماری را کم می کند و براساس بررسی های انجام شده کسانی که این واکسن را دریافت می کنند احتمال اینکه نوع شدید آنفلوانزا مبتلا شوند کاهش می یابد و ممکن است آنفلوانزای خفیف تری را تجربه کنند و به نوع شدید و مرگبار بیماری مبتلا نمی شوند.

وی اضافه کرد: واکسن آنفلوانزا از ابتلا به سرماخوردگی های معمولی که توسط ویروس های تنفسی ایجاد می شوند ‌جلوگیری نمی کند.

وی توضیح داد: نکته مهم دیگر اینکه نگهداری واکسن آنفلوانزا نیازمند رعایت زنجیره سرد می باشد، بنابراین پس از تهیه بلافاصله باید تزریق شده و نباید در منزل نگهداری شود.

وی همچنین گفت: افرادی که سابقه آلرژیک شدید و آنافیلاکسی به واکسن و اجزای آن دارند پیش از تزریق واکسن آنفلوانزا حتما باید با پزشک مشورت نمایند.

وی افزود: همچنین برای افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و یا مشکوک به کرونا هستند نباید تا زمان بهبودی کامل و رفع علایم بیماری واکسن آنفلوانزا تزریق شود.

برچسب‌ها سلامت کرمانشاه آنفولانزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کرمانشاه آنفولانزا سلامت کرمانشاه آنفولانزا اخبار کنکور واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان