Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حسینچاری، در گفت و گو با ایرنا افزود: کل داستان جنگ را در حقیقت باید متعلق به مردم دانست و اگر تاریخ جنگ را بررسی کنیم، جنگ علیه متجاوز  از زمانی سامان گرفت که نیروهای مردمی سازمان یافتند و در کنار نیروهای نظامی شروع به جنگیدن کردند.
وی ادامه داد: تا قبل از آن نیروهای نظامی ما حداکثر کاری که می‌توانستند انجام دهند این بود که از سرعت پیشروی دشمن و ورود آنها به شهرهای کشورمان بکاهند و از زمانی که نیروهای مردمی وارد صحنه شدند و کم کم سازمان پیدا کردند، جنگ و دفاع شکل خود را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: همین مردمی که فرزندانشان در میدان نبرد با دشمن می‌جنگیدند، خودشان هم نقش پشتیبانی فرزندانشان را ایفا می‌کردند و با کمک‌های مادی و معنوی خود رزمندگان را مورد حمایت قرار می‌دادند.

چهره نورانی سردار سلیمانی را از یاد نمی‌برم
این رزمنده دوران دفاع مقدس و همرزم شهید قاسم سلیمانی، در بیان خاطره‌ای از آن شهید بزرگوار گفت: در آخرین روزهای جنگ تحمیلی و بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ دشمن به امید اینکه بتواند امتیازی به دست آورد حمله و هجمه گسترده‌ای را آغاز کرد و تانک‌های دشمن که تا ۱۰۰ کیلومتری اهواز عقب رفته بودند دوباره به شکل منظم تا ۲۵ کیلومتری اهواز پیش آمدند.
حسینچاری افزود: قسم می‌خورم که در یک میدان خاصی اگر شخص سردار سلیمانی نبود خرمشهر برای بار دوم سقوط می‌کرد و توسط دشمن اشغال می‌شد تا مجبور باشیم در مذاکرات سیاسی به دشمن امتیاز دهیم.
وی افزود: در آنجا شاهد بودم که سردار سلیمانی سلاح در دست گرفته بود و مانند یک رزمنده معمولی می‌جنگید که من اسلحه را از او گرفتم و گفتم که کار شما فرماندهی است و کار جنگیدن را به ما سربازان واگذار کنید.
او بیان کرد: در آن مقطع که دشمن داشت دوباره پیشروی می‌کرد شهید سلیمانی تدبیری کرد و چندین پل را قبل از رسیدن نیروهای دشمن مسدود و حتی منهدم کرد و سرانجام دشمن  مجبور شد مسیر خود را به سمت بصره تغییر دهد.
وی گفت: هیچگاه چهره پراز غبار و نورانی سردار سلیمانی که در آن روز سلاح به دست گرفته بود و جانانه می‌جنگید از خاطرم نمی‌رود.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی فارس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی فارس جنگ تحمیلی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی فارس اخبار کنکور سردار سلیمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم