Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:02:35 GMT

۷ طرح گردشگری در استان ایلام به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۵۶۱

۷ طرح گردشگری در استان ایلام به بهره برداری می رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در هفته گردشگری، ۷ طرح گردشگری در استان ایلام به بهره برداری می رسد.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه در پیش بودن برنامه های بزرگداشت هفته گردشگری که هرساله از ۱ لغایت ۷ مهرماه برگزار خواهد شد  این اداره کل برنامه هایی را در همین راستا اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  همچنین از برگزاری فم تور گردشگری در این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: افتتاح یک خانه مسافر در شهرستان بدره، افتتاح سه واحد خانه بوم گردی در شهرستان های هلیلان، دره شهر و  سیروان و افتتاح سه آژانس مسافرتی در سطح شهر ایلام از دیگر برنامه های هفته گردشگری است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه در هفته گردشگری تیزرهای مختلفی از جاذبه های گردشگری استان در شبکه استانی پخش می شود، اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته LIVE های مختلف از جاذبه های گردشگری استان در فضای مجازی نیز منتشر و تورهای مجازی استان از شبکه های مختلف مجازی(وات ساپ-تلگرام-اینستاگرام و….) پخش می شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از صدور مجوز برای ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در استان در سال جاری خبر  داد و اظهار کرد: مجوزایجاد چهاراقامتگاه بوم گردی در سطح استان صادر و مجوز ۱۳ اقامتگاه بوم گردی نیز تمدید شده است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه گردشگری گردشگری هفته گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است