Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رضایار از رونمایی از سامانه جامع پیشکسوتان کشور در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تمامی بسیجیان در اقشار مختلف با سن ۵۰ سال می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

سردار «تقی رضایار» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات بسیج پیشکسوتان در جلوگیری از شیوع کرونا و بحران های حاصل از این موضوع گفت: با توجه به تجربه متراکم و مطلوب ما در تمام عرصه ها اکنون کرونا یک موضوع بهداشتی است اما ابعاد و آثار دیگری نیز در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بسیج پیشکسوتان در حال آماده سازی سامانه جامع اطلاعاتی خود است تا بتوانیم از لحاظ نیروی انسانی در بخش درمان و بهداشت کشور موثر باشیم.

 

رییس سازمان پیشکسوتان بسیج  گفت: در موضوع همبستگی اجتماعی و کاهش تبعات اجتماعی و سیاسی اقتصادی و فرهنگی این بیماری نیز می توانیم با استفاده از تجربه پیشکسوتان دفاع مقدس و سازماندهی این تجربیات تبعات منفی ویروس کرونا را کم کنیم.

 

وی اظهار کرد: سامانه جامع اطلاعاتی پیشکسوتان در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود و اکنون چندین زیر سامانه با اطلاعات کامل آماده شده اند؛ به طور مثال اطلاعات جامعه پیشکسوتان نیروهای مسلح به طور کامل آماده شده و در حال جمع آوری اطلاعات سایر پیشکسوتان هستیم تا به کاهش ابعاد ویروس کرونا کمک کنیم.

 

سردار رضایار تصریح کرد: سامانه جامع پیشکسوتان کشور زیر نظر سازمان بسیج پیشکسوتان در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود که حاوی تمامی مشخصات بسیجیان نظام جمهوری اسلامی در کل نیروها و اقشار مختلف جامعه است.

 

وی در مورد شرایط ثبت نام در این سامانه اضافه کرد: کسانی که قریب به 50 سال سن دارند به عنوان پیشکسوتان نظام جمهوری اسلامی با سابقه عضویت در بسیج می تواند در این سامانه ثبت نام کنند.

 

رییس سازمان پیشکسوتان بسیج  گفت: از طریق کانون های بسیج شهرستانی این فراخوان برای ثبت نام پیشکسوتان در کل نیروها و اقشار مختلف جامعه اعلام شده و هماهنگی های لازم با بسیج کارگری، محلات و سایر اقشار بسیج برای ثبت نام پیشکسوتان این گروه ها انجام شده است. کل مدیران نظام جمهوری اسلامی که در طی چهل سال بسیجی بودند و حتی جبهه نرفته اند، پیشکسوت بسیجی محسوب می شوند که ممکن است برخی بازنشسته شده باشند.

 

وی افزود: در این سامانه شش کلان حوزه برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان بسیج تعریف شده که عبارتند از دفاعی امنیتی، علم و فناوری، اقتصاد و سازندگی، حقوقی و مشاوره، سلامت و محیط زیست است.

 

وی گفت: پیشکسوتان بسیجی با توجه به مهارت های 30 ساله خود و گرایش تحصیلی و علاقه مندی امروز خود در این سامانه سازماندهی و در این عرصه ها طبقه بندی می شوند./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه پیشکسوتان رونمایی بسیج هفته دفاع مقدس پیشکسوتان بسیج سامانه جامع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان