Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:29:44 GMT

دستور ممنوعیت دانلود وی چت در آمریکا لغو شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۱۷۹

دستور ممنوعیت دانلود وی چت در آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  یک قاضی دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیای آمریکا دستور اجرایی وزارت بازرگانی این کشور مبنی بر ممنوعیت دانلود های وی چت را متوقف کرد.

این قاضی درباره رای خود توضیح داد که شاکیان (گروهی از کاربران وی چت در آمریکا) سوالاتی جدی درباره اینکه آیا این دستور قانون اساسی را نقض می کند، مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن چنین ممنوعیتی برای ۱۹ میلیون کاربر روزانه این اپ در آمریکا چالش هایی به وجود می آورد.

علاوه بر آن، رای این قاضی ممنوعیت وضع شده بر تراکنش های مالی با وی چت در آمریکا را لغو می کند. چنین ممنوعیتی خسارت زیادی به کاربران آمریکایی  این اپ وارد می کرد.

پیام رسان وی چت در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد و میان دانشجویان و شهروندان چینی که در آمریکا زندگی می کنند یا با کسب و کارهای چینی در ارتباط هستند، بسیار محبوب است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه با استناد به چالش های امنیت ملی، محدودیت هایی برای دانلود اپ چینی وی چت وضع کرد. 

طبق این دستور اپل و گوگل باید وی چت را از اپ استورهای خود حذف کنند.

کد خبر 5028900 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: وی چت ایالات متحده امریکا چین ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا فناوری فضایی شبکه اجتماعی تیک تاک شبکه ملی اطلاعات ایالات متحده امریکا نوآوری ماهواره شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات نجوم شرکت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آمریکا، زیر ۱۰۰ مگابیت اینترنت پرسرعت حساب نمی‌شود!

به گزارش «تابناک» به نقل از گجت نیوز، جسیکا روزن ورسل، رئیس پیشین هیئت مدیره کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، 9 سال پیش به لزوم بالا بردن استاندارد و تعاریف اینترنت پرسرعت اشاره کرده بود و معتقد بود که باید حد نصاب جدید اینترنت در آمریکا ۱۰۰ مگابیت‌ برثانیه باشد. و هر عددی کمتر از آن را، یک ظلم و بی عدالتی در حق کودکان‌، آینده‌گان و اقتصاد دیجیتال این کشور خوانده بود.

حال پس از گذشت ۹ سال این خواسته جسیکا روزن ورسل جامه عمل پوشانیده است. این در حالی است که رئیس هیئت‌مدیره‌ی سابق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به هنگام ترک این سازمان در سال ۲۰۲۱ گفت که همچنان به چیزی بیشتر از سرعت دانلود ۲۵ مگابیت‌ برثانیه نیاز نداریم.

طبق اعلام دولت ایالات متحده آمریکا از این پس قوانین مربوط به ارائه اینترنت و پیش نیازهای آن به صورت سختگیرانه‌ای مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. طبق این قانون ازاین‌ پس به سرویسی «پهن‌باند» می‌گوید که دارای سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌ برثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌ برثانیه باشد.

مفهوم پهن‌باند از سال ۲۰۱۵ تا به امروز به سرویسی اطلاق می‌شده است که سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۲۵ مگابیت‌ برثانیه و ۳ مگابیت‌ برثانیه داشته باشد. همچنین طبق تعریف جدید استاندارد اینترنت «پهن باند» مشخص می‌شود که باید چقدر به ارائه‌ دهندگان خدمات اینترنتی برای فعال‌سازی اینترنت پرسرعت در سراسر ایالات متحده کمک مالی کرد.

FCC معتقد است استاندارد جدید پهن‌باند را بر اساس پیش‌نیازهای فعلی کمک‌های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده‌ی مصرف‌کننده و آنچه که توسط ارائه‌ دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می‌گیرد، تعیین کرده است.

طبق گفته کمیسیون فدرال ارتباطات، حدود ۲۸ درصد از آمریکایی‌هایی که در مناطق روستایی ساکن‌اند به اینترنت باکیفیت و پرسرعت دسترسی ندارند؛ البته تعریف اینترنت باکیفیت به موارد زیادی ازجمله قیمت و تأخیر هم ارتباط دارد و صرفا به پهنای باند محدود نیست.

در حال حاضر ۴۵ میلیون آمریکایی ساکن در مناطق دور افتاده از دسترسی به سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌ برثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌ برثانیه در اینترنت ثابت و سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۳۳ مگابیت‌ برثانیه و ۳ مگابیت‌ برثانیه در اینترنت 5G-NR محرومند.

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا تیک‌تاک را ممنوع کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • در آمریکا، زیر ۱۰۰ مگابیت اینترنت پرسرعت حساب نمی‌شود!
  • ممنوعیت تیک‌تاک ممکن است به روابط تجاری آمریکا و چین آسیب بزند
  • اپلیکیشن معروف به التماس از کاربرانش افتاد!
  • اپلیکیشن معروف به التماس از کاربرانش افتاد ‍!
  • تیک‌تاک دست به دامن کاربران آمریکایی شد
  • افزایش استفاده از تراشه‌های بومی در خودروهای برقی چینی
  • تبلیغات‌کنندگان در تیک‌تاک به تلاطم افتادند
  • مصوبه ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در آمریکا چه معنایی دارد؟
  • سنای آمریکا عجله‌ای برای بررسی ممنوعیت «تیک تاک» ندارد