Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:31:08 GMT

انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید با گویش جدید تجلی یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۰۳۲

انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید با گویش جدید تجلی یابد

 به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، کارگاه تخصصی نقاشی «خط خاطرات» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور تنی چند از اساتید برجسته هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی از دوم تا چهارم مهر ۹۹ (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری) برگزار می‌شود.

حبیب الله صادقی دبیر هنری این رویداد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: نقاشان متعدد با ترسیم آرمان های مردم در رویدادهای مهمی همچون انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر را یکی از وظایف هنرمندان عنوان کرد و گفت: نسل چهارم شاهد عینی فداکاری و ایثار در دفاع مقدس نبوده است و اکنون هنرمندان باید در پی یافتن گویش و روش بیان جدیدی باشند تا بتوانند انتقال دهنده این تجلی باشند و با نوگرایی و بازتعریف مفاهیم، تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

این هنرمند آثاری با مضمون دفاع مقدس را دارای ۲ ساحت هنری و آرمانی عنوان کرد و گفت: مهمترین شاخصه هنر انقلاب و دفاع مقدس به بلوغ رسیدن این دو رویکرد است که می تواند هم عناصر زیبایی شناسانه را درون خود داشته باشد و هم مخاطب را به مقصدی رهنمود کند که به تعالی وی منتهی شود.

صادقی گفت: در این کارگاه هنری اساتید نام آشنای هنر ارزشی و متعهد انقلاب اسلامی همچون کریم زارعی، نوید سیم‌بَر، علی غیبی، محمد علی‌نادری و خدیجه همرنگ حضور خواهند داشت و آثار خود با موضوع ایستادگی و پایمردی رزمندگان در طول ۸ سال دفاع حق در برابر باطل را روی بوم نقاشی به تصویر خواهند کشید.

این کارگاه هنری در محل غرفه بنیاد فرهنگی روایت فتح که در نمایشگاهی با مضمون هفته دفاع مقدس در مکان «باغ موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس تهران» برپا می شود، برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی اختصاصی ایرنا هفته دفاع مقدس نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی اختصاصی ایرنا هفته دفاع مقدس نقاشی هنرهای تجسمی اختصاصی ایرنا هفته دفاع مقدس نقاشی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود