Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح براساس تکلیف عمل می‌کنند، گفت: ما به عِده و عُده نگاه نمی‌کنیم و معتقدیم به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

قدس آنلاین: سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی، یک تفاوت اساسی با ارتش‌های دنیا دارد، افزود: نیروهای مسلح کشور هدفمند حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا  ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط در راس این حرکت الهی و فرماندهی کل قوا کشور قراردارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح به عِده و عُده نگاه نمی‌کنند، تصریح کرد: نگاه‌ ارتش و نیروهای مسلح به تجهیزات و نیروی انسانی نیست، بلکه ما بر اساس تکلیف‌ عمل می‌کنیم و با کارهای ابتکاری، نوآورانه و آنچه که برای دشمن قابل تصور نیست، او را غافلگیر کرده و به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

نصیرزاده تحرک و سرعت را از ویژگی‌های نیروی هوایی ارتش جمهوی اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی هوایی همواره طرح‌های مختلف را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی دارد و آموزش‌های تخصصی را نیز پشت سر گذاشته‌ است.

وی، آموزش‌های نیروی رزمی و خلبانان را به‌روز دانست  و گفت: هیچ وقت برای حمله پیش دستی نکرده و غافلگیر هم نخواهد شد. خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش، تنها دو ساعت پس از آغاز حمله عراق، نخستین پاسخ را به رژیم بعث دادند و دو پایگاه‌های عراق را با هشت فروند هواپیما به شدت کوبیدند. فردای آن روز هم بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما بلند شد و ۱۴۰ فروند به داخل خاک عراق نفوذ کردند و حدود ۶۰ درصد از نیروهای هوایی عراق را در عملیات کمان۹۹(۱۴۰ فروندی) از بین بردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی را طبق نفس قدسی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام(ره) فرمودند «نترسید، شما می‌توانید» و این خودباوری را ایجاد کرد تا نیروی هوایی که توانمندی آموزشی داشتند بهتر از مستشاران آمریکایی، نوسازی و ابتکارات را در این نیرو فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه این خودباوری سبب شد پس از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تمام وابستگی‌های کشور به خارج قطع شود، تصریح کرد: دانشمندان فنی نیروی هوایی و فرزندان غیور این مرز و بوم نگذاشتند فشار حداکثری به این حوزه وارد شود و خلأیی بوجود بیاید و حتی به ساخت تجهیزات و موشک‌های جدید رو آوردند.

سرتیپ نصیرزاده درباره دانش علمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: ارتباط ما با دانشگاه‌ها برقرار است و از پتانسیل‌های دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه شهید ستاری که به  تربیت و آموزش افسران فنی و دانشمند می‌پردازد، ‌ استفاده می کنیم.

وی درباره اهمیت دادن نیروی هوایی ارتش به شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: یکی از پیچیده‌ترین قطعات هواپیمای کشور را یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته است. همچنین در بحث الکترونیک، دانشگاه‌ها بسیار توانمند هستند و در زمینه موشک‌ها، هوش مصنوعی و ... مذاکراتی با دانشگاه‌های بزرگ انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش عملیات کمان99 هفته دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز از اراده این کمیته برای رفع فقر از محلات و مناطق کم‌برخوردار این کلان‌شهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی با همراهی جمعی از کارکنان شهرداری شیراز، اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی (ع) و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی از تعدادی منازل، بازسازی و نوسازی شده منطقه کم‌برخوردار در چند محله بافت تاریخی و مهدی‌آباد بازدید و از نزدیک به بررسی روند اجرای تفاهم‌نامه سه‌جانبه محرومیت‌زدایی پرداخت.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر فارس باید یک‌هزار خانه در 40 محله محروم شناسایی و احیا شود تا با این کار محرومیت‌زدایی در این مناطق احیا شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه خانه‌های مورد نظر توسط یاوران و معتمدین محله، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... شناسایی و بعد نیرو‌های جهادی و کارشناسان شورای اسلامی شهر به منزل مورد نظر مراجعه و در رابطه با واجد شرایط بودم آن تحقیق می‌کنند.

حسینی بیان کرد: پس از شناسایی و تأیید، منازل محروم نیازسنجی و در فهرست محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرند و کار با همکاری نیرو‌های جهادی برای احیای آنها آغاز می‌شود. این خانه‌ها به قدری فرسوده و نامناسب هستند که فقر آنها، محله را آزار می‌دهد و با درست کردن این خانه‌ها امنیت محله هم افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت حضور خیرین در زمینه محرومیت‌زدایی از چهره شهر در خصوص برخی بند‌های تفاهم‌نامه سه جانبه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم. نامه سه جانبه قرار شد یک هزار خانه در 40 محله محروم شناسایی و 500 خانه توسط شهرداری و 500 خانه توسط قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی(ع) احیا و بازسازی شود.

حسینی گفت: بر این اساس قرار شد به طور میانگین برای هر منزل 60 میلیون تومان هزینه شود که 15 میلیارد تومان سهم شهرداری و 15 میلیارد تومان سهم قرارگاه تعیین شد که سپاه بیشتر نسبت به احیای خانه‌های اطراف شهر و شهرداری نسبت به محرومیت‌زدایی از منازل درون شهر اقدام کردند. امسال سهم هر کدام از طرفین 30 میلیارد تومان تعیین شده و قرار است یک هزار منزل نیز امسال از محرومیت خارج شوند.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای این طرح در تمامی مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر اضافه کرد: در این راستا در کل مناطق یازده‌گانه از یاوران شورا خواستیم منازل محروم را شناسایی کنند و بعد نسبت به تایید آغاز طریق بخش‌های مرتبط، اقدام می‌شود.

حسینی افزود: مسأله اصلی ما در این راستا برخی کار‌های عقب افتاده است که در گذشته انجام نشده و به امروز افتاده است، مانند خانه‌های فرسوده‌ای که در برخی نقاط مانند بافت تاریخی برجامانده و امروز به معضلی برای این محل تبدیل شده است، چراکه انجام اموری مثل سنگ‌فرش برخی معابر که امروز برای آن تصمیم‌گیری شده جزو کار‌های روزمره است.

وی با اشاره به وجود انبوه منازل فرسوده و محروم در بافت تاریخی و مشکل ساخت‌وساز در این بافت گفت: بنابر آمار غیر رسمی در منطقه تاریخی فرهنگی، بیش‌از 100 خانه میراثی داریم که احیا و نوسازی آنها مشکل است و علاوه بر مشکل نوسازی و مقاوم‌سازی وجود این منازل باعث مشکلات بهداشتی زیادی نظیر سالک شده که مردم بافت را تهدید می‌کند.

 رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مشکل برخی از منازل اجاره‌ای نیز گفت: البته ما این مشکل را در سعدی هم داشتیم که برخی صاحبخانه‌ها به دلیل مشکل محله، منازل خود را به قیمت کمتری اجاره دادند و خود در یک محله دیگر منزلی را اجاره کرده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ارائه برخی تسهیلات برای محرومیت‌زدایی محلات کم برخوردار بیان کرد: ما سعی داریم که صاحبان این منازل هم برای نوسازی و بهسازی منزل خود و حتی بازگشت به بافت سعدی ترغیب شوند و در این راستا، لایحه‌ای برای تسهیل ارائه شده تا حتی اگر بخواهند منزل خود را مرمت کنند، نیاز به پرداخت هزینه پروانه و پایان کار هم نباشد. معتقدیم با مرمت این منازل اعتبار و امنیت محله را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق