Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@15:28:25 GMT

مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت رسیدگی هیئت دولت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۳۵۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن ابراز بی ‌اطلاعی از گمانه‌زنی شکل گرفته مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن سیاست‌های ملکی جدید به منظور سامان بازار مسکن، گفت: مجموع راهبردهای دولت در حوزه مسکن به 2 بخش مالیات‌های تنظیمی و افزایش تولید مسکن تعلق دارد که راهبرد جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت حوزه مرتبط با سیاست‌های مالیاتی در وزارت اقتصاد و دارایی و بخش مرتبط با ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود. 

 

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به روند طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دولت، تصریح کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دولت، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی خود را گرفته و هم اکنون در نوبت طرح در هیئت دولت است.

 

وی در تشریح تاثیر مالیات‌های تنظیمی در بازار مسکن، گفت: اقدامات مذکور، قطعا بر روند خروج تقاضاهای سرمایه‌ای و هدایت آن به بخش تولید اثرگذار است و بازار مسکن به کمک ساخت واحدهای مسکونی و تبدیل شدن به کالای مصرفی سامان خواهد یافت.

 

*انتشار آمار بخش مسکن از سر گرفته می‌شود

محمودزاده با اشاره به منتشر نشدن آمار بخش مسکن در مردادماه، اظهار داشت: ساختار بیان آمار بخش مسکن دچار تغییر شده و با اصلاح ساختار در قالب چهارچوب جدید منتشر خواهد شد.این مقام مسئول در توضیح زمان منتشر شدن دوباره آمار مرتبط با بخش مسکن، گفت: انتشار آمار بخش مسکن شهریور ماه با سر و شکلی جدی در چند روز آینده از سر گرفته می‌شود.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: محمود محمودزاده مالیات بـر عایدی سرمایه اقتصاد جام نیوز وزارت راه و شهرسازی مسکن آمار بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

باشگاه رئال مادرید برای خرید ستاره فرانسوی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن از کمک مالی بزرگ دولت اسپانیا بهره‌مند خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درست در روزهایی که بار دیگر بحث وقوع اشتباهات داوری به سود رئال مادرید به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌های اسپانیایی و به خصوص کاتالان تبدیل شده بود (به بهانه صحنه‌های بحث برانگیز ال‌کلاسیکو)، نشریه Relevo اسپانیا خبری را منتشر کرد که مطمئناً خشم رقبای کهکشانی‌ها را بیش از پیش برخواهد انگیخت.

شواهد و قراین حاکی از آن است که باشگاه رئال مادرید تابستان امسال کیلیان امباپه را به عنوان بازیکن آزاد از پاری‌سن‌ژرمن خواهد گرفت و قرار است که او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل کند. در این میان اما فرمانداری استان مادرید برای اینکه پرداخت حقوق هنگفت این بازیکن به رئال مادرید فشار نیاورد، قانونی جدید در شرف تصویب دارد که به موجب آن مالیات بردرآمد امباپه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

این قانون که به «قانون امباپه» معروف شده است، نخستین باری نیست که دولت به رئال مادرید برای پرداخت مالیات کمتر حقوق بازیکنانش کمک می‌کند. مورد اول آن قانون بکام بود که به موجب آن هم رئال مادرید از پرداخت بخشی از مالیات بردرآمد بازیکنان خارجی‌اش معاف می‌شد.

انتقاد تند ملی‌پوش سابق فرانسه از بازی امباپه برابر بارسلونا

به موجب قانون امباپه که سال گذشته از سوی حزب «پارتیدو پوپولار» در پارلمان اسپانیا مطرح شد و قرار است امسال بار دیگر به رأی گذاشته شود، بازیکنان خارجی که در استان مادرید سرمایه‌گذاری کنند تا 20 درصد مالیات بردرآمد کمتری خواهند پرداخت. به عبارت دیگر این دسته از بازیکنان معادل 20 درصد از سرمایه‌گذاری‌شان در استان مادرید از تخفیف مالیاتی برخوردار خواهند شد. به این ترتیب امباپه که در شرایط عادی می‌بایست معادل نیمی از حقوقش مالیات بپردازد با سرمایه‌‌گذاری 20 میلیون یورویی به جای 50 درصد، تنها 24.5 درصد مالیات خواهد پرداخت که مساوی با مالیات پرداختی توسط کارگری است که تنها 24 هزار یورو در سال حقوق می‌گیرد. این در حالیست که میانگین حقوق سالانه برای یک شهروند در استان مادرید، 31 هزار یورو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟