Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:59:12 GMT

پروازهای نظارتی فرانسه، آلمان و رومانی در آسمان روسیه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۳۶۵

پروازهای نظارتی فرانسه، آلمان و رومانی در آسمان روسیه

رئیس مرکز ملی کاهش خطر اتمی روسیه اعلام کرد، هیات مشترکی از فرانسه، آلمان و رومانی طی چند روز آتی بر مبنای پیمان آسمان‌های باز پرواز نظارتی را بر فراز روسیه انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش خطر اتمی روسیه گفت: ۲۱ تا ۲۵ سپتامبر (۳۱ شهریور تا چهارم مهر) در چارچوب پیمان بین‌المللی آسمان‌های باز، هیات مشترکی از آلمان، فرانسه و رومانی پرواز نظارتی را بر فراز خاک روسیه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرواز نظارتی با استفاده از هواپیمای آنتونوف "ای‌ان-۳۰" رومانی انجام خواهد شد. کارشناسان روسی سوار بر این هواپیما استفاده از تجهیزات نظارتی را تحت نظر خواهند داشت.

در همین حال، بازرسان روسی قصد دارند در همین بازه زمانی پرواز نظارتی را بر فراز خاک فرانسه انجام دهند.

ریژکوف گفت: در چهارچوب پیمان بین‌المللی آسمان‌های باز، گروهی از بازرسان روسی قصد دارند با استفاده از هواپیمای نظارتی توپولف "تو-۱۵۴ ام-ال‌کی-۱" روسیه پرواز نظارتی را بر فراز خاک فرانسه انجام دهند.

وی تاکید کرد: حداکثر مسافت این پرواز بر فراز فرانسه ۲۰۷۸ کیلومتر خواهد بود. کارشناسان فرانسوی سوار بر این هواپیما بر استفاده از تجهیزات نظارتی توسط بازرسان روسی نظارت خواهند داشت.

پیمان آسمان‌های باز به اعضای خود اجازه می‌دهد تا به عنوان بخشی از برنامه پروازهای نظارتی برنامه‌ریزی شده، یک پرواز نظارتی انجام دهند. بیش از ۳۰ کشور در این برنامه که هدف آن تقویت شفاف‌سازی فعالیت‌های نظامی است، مشارکت دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مه سال گذشته با ادعای عدم همکاری روسیه، اعلام کرد که واشنگتن از این پیمان خارج می‌شود. روسیه بارها این ادعا را رد کرده است. بسیاری از کشورهای اروپا نسبت به این اقدام آمریکا ابراز تاسف کرده و امیدوارند واشنگتن در این خصوص تجدیدنظر کند.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه فرانسه آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد