Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:55:36 GMT

جزییات ساخت ۲۱ هزار مسکن برای کم درآمدها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۴۴۴

ساعت 24- عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: در قالب تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی که بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده احداث حدود ۲۱ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

روز یکشنبه در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  طبق این برنامه ۲۱ هزار واحد مسکونی در ۱۶ استان کشور ذیل برنامه تولید ۵۰ هزار واحد احداث می‌شود.

مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص گفت: در قالب این تفاهم نامه، شرکت بازآفرینی شهری ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار مترمربع از زمین‌های در اختیار خود واقع در محدوده قانونی شهر ها را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور احداث مسکن برای اقشار کم درآمد قرار می دهد.

وی افزود: این اراضی سرمایه شرکت است که به  ساخت مسکن اختصاص می یابد و منابع حاصل از آن را در بافت های ناکارآمد هزینه می‌کنیم. به طور مثال یا ساکنین بافت را به این مناطق انتقال می دهیم و یا از طریق منافع این سرمایه گذاری، برنامه نوسازی و بهسازی بافت را پیش می بریم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی به صورت epc  منعقد می‌شود که ستاد در راستای مسئولیت اجتماعی خود هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کند گفت: ما زمین، تسهیلات و پروانه را تامین می کنیم.   منابع در نظر گرفته شده برای هر واحد در تهران و سایر کلانشهرها بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که به صورت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲۰ ماهه از متقاضیان دریافت می شود.

روستا تصریح کرد: یکی از پروژه ها در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث ۵۲۰۰ واحد در چابهار است.   البته در منطقه سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز از سوی شرکت بازآفرینی و توسط بسیج سازندگی احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام شرکت بازآفرینی شهری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود