Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@08:34:11 GMT

نقش تبلیغی روحانیون در دفاع مقدس ممتاز بود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۸۱۳

نقش تبلیغی روحانیون در دفاع مقدس ممتاز بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علوم دینی طالبیه تبریز، گفت: وقتی از نقش روحانیت در جنگ سخن می‌گوییم، نباید ذهنمان فقط به سراغ رزمندگان و ایثارگران این قشر برود، چه بسا قشر عظیمی از روحانیون را داریم که در این دوران رزمنده پرور و شهیدپرور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اغلب رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را تربیت یافتگان مساجد، هیئت‏‌ها و حسینیه‌ها برشمرد و گفت: به هریک از این عزیزان که بنگریم اثری از تربیت دینی یک عالم و روحانی خدمتگزار را در زندگی و رشد معنوی او مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم نقش روحانیت در رشد فرهنگ ایثار و شهادت در جنگ هشت ساله را در بخش‌‏های مختلف قابل بررسی دانست و گفت: روحانیون در این دوران ۸ ساله در حوزه‌های تبلیغی و ترویجی‏، پشتیبانی و امدادرسانی‏، رزمندگی و حضور در خط مقدم‏ و فرماندهی و هدایتگری جنگ در سطوح مختلف‏ نقش فعال و تأثیرگذاری داشتند.

او  با اشاره به حضور گسترده روحانیون و علما در جبهه‌های جنگ که دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند، گفت: این حضور گسترده، جنگ روانی دشمنان اسلام و انقلاب که روحانیون را هدف قرار داده بودند، خنثی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم شور و شوق روحانیون به جهاد و عشق به جبهه و حضور آنان به عنوان رزمنده در خطوط نبرد را یادآور شد و گفت: نشانه این حضور، خیل شهیدانی است که به صورت گمنام در جبهه حضور پیدا می‌کردند، زیرا آنان در حلقه درس عرفا مشق عشق می‌کردند.

او افزود: صدور انقلاب به جهان، اثبات مظلومیت ایران و ستم متجاوزان، کنار زدن پرده از چهره تزویر جهان‏‌خواران و شناخت دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از برکات دفاع مقدس بود.

امام جمعه تبریز خوداتکایی را از مهمترین دستاورد‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود: شکست ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب، استحکام‏‌بخشی ریشه‌های انقلاب اسلامی و نشان دادن امکان مبارزه طولانی علیه تمامی قدرت‏‌ها به مردم جهان از دیگر دستاورد‌های این جنگ ۸ ساله در کنار خسارات آن است.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم احساس ذلت سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پس از دفاع مقدس به این باور در کشور دست یافتیم که می‌توانیم به رشد صنایع نظامی به دست نیرو‌های توانمند داخلی اتکا کنیم، گفت: استمرار روح اسلام انقلابی در ایران و جهان دستاورد مهم دفاع مقدس است و این دوران طلایی باعث شد تا علاقه به اسلام‏ شناسی مردم در کل جهان افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز هفته دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود