Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی برنامه های هفته دفاع مقدس توسط این مجموعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی در هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه «معجز نشان» ابراز کرد: خاطرات ۴۰ تن از رزمندگان هشت سال دفاع تصویربرداری شده که این خاطرات به صورت خاطرات ۱۰ دقیقه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

رئیس حوزه هنری استان از رونمایی کتاب «باز نخچیر» خبر داد و گفت: بیست و چهارمین شب خاطره دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان با مشارکت پایگاه دوم شکاری تبریز برگزار می‌شود که در این ویژه برنامه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فکوری، از کتاب باز نخچیر خاطرات خلبان شیرازی به قلم موسی غیور رونمایی می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری نشست مشترک مجازی «یک تجربه» اشاره کرد و گفت: این نشست به صورت هفتگی با حضور فعالان ادبیات پایداری هشت استان به صورت مجازی برگزار و نویسندگان از تجربیات عملی خود در حوزه تالیف کتب دفاع مقدس خواهند گفت.    

بلاغی همچنین به آغاز کارگاه پروژه محور تاریخ شفاهی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این نشست ها ضمن آموزش تئوری به صورت عملی مباحث ادبیات پایداری آموزش داده شده و هر یک از هنرجویان پروژه ای را شروع خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های هفته دفاع مقدس ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه مجازی عکس‌های حاج بهزاد پروین قدس عکاس جنگ و پخش روزانه فیلم های دفاع مقدس در پردیس های سینمایی حوزه هنری از برنامه های این هفته به شمار می رود.

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگر سخنان خود به انتشار مقالات پژوهشی در زمینه مناقشه ایران و عراق خبر داد و گفت: این مقاله زمینه های تاریخی جنگ هشت ساله عراق علیه ایران را بررسی می کند. این مناقشه در دوران حکومت صفوی و عثمانی به اوج خود می رسد و جنگ 8 ساله نیز ریشه در این مناقشات دارد

گفتنی است، پیش از این، بیست و سومین شب خاطره دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های سردار علی‌اکبر دانشور از کتاب خاطرات وی به قلم رضا قلیزاده علیار در فرهنگسرای فرشته رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز حوزه هنری حوزه هنری استان دفاع مقدس توسط هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این همایش که به منظور تسهیل گری برای شتاب بخشی به تحقق شعار سال برگزار شد، مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان موانع و چالش‌های فراروی بخش تولید و اقتصاد استان را ارائه کردند.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، کمبود آب، برق و گاز در استان، مشکل رفع تعهد ارزی، همکاری نکردن بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات، طولانی بودن اخذ کد استاندارد، فرسودگی ماشین آلات صنایع، افزایش نرخ ارز و مالیات، تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و لزوم توجه به توسعه صادرات از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به تدوین ۱۰ گام برای عینیت بخشی به جهش تولید با مشارکت مردم، استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

مالک رحمتی بخشی‌نگری را مانع تحول و جهش دانست و افزود: جهش و تحولی که امروز انتظار داریم نیازمند یکدلی و نقش‌آفرینی تک‌تک بخش‌ها در کنار هم است.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های ما برای جهش تولید برنامه راهبردی، عملیاتی و پروژه‌محور دارند و سعی کرده‌ایم که این برنامه‌ها، کمّی و مبتنی بر آمار و ارقام باشد.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)