Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران سند مربوط به تراکنشهای بالقوه مفسدانه به ارزش دو تریلیون دلار در نظام مالی آمریکا به یک گروه بین المللی از خبرنگاران تحقیقی درز کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته گاردین، تمرکز این افشاگری بر بیش از ۲۰۰۰ گزارش فعالیت مشکوک (SAR) ثبت شده نزد شبکه مقابله با جرایم مالی (FinCEN) در دولت آمریکا است.

بانکها و دیگر نهادهای مالی گزارش های SAR را در زمانی که معتقد باشند یک مشتری از خدمات آنها برای فعالیتهای بالقوه مجرمانه استفاده می‌کند، ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ثبت یک گزارش SAR، بانک را ملزم به قطع تعاملش با مشتری مظنون نمی‌کند.

این اسناد در اختیار بازفید نیوز گذاشته شده‌اند و این رسانه آنها را در اختیار کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران تحقیقی (ICIJ ) قرار داده است.

گفته شده که این اسناد نشان می دهند که بانکهای بزرگ و مهم خدمات ملی به افراد دارای ریسک بالا در سراسر جهان ارائه کرده و در مواردی حتی این خدمات را بعد از آنکه این افراد از سوی دولت آمریکا تحریم شده‌اند قطع نشده است.

طبق اعلام کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران تحقیقی این اسناد مربوط به بیش از دو تریلیون دلار تراکنشی هستند که تاریخشان به بازه ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ بر میگردد.

همچنین یکی از افراد نام برده شده در گزارش های SAR پل مانافورت، استراتژیست سیاسی است که قبلا چند ماه رئیس کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ دونالد ترامپ بوده.

او بعد از افشای فعالیتهای مشاوره‌ای برای ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اسبق اوکراین از این سمت کنار رفت و بعدا نیز از بابت کلاهبرداری و فرار از پرداخت مالیات محکوم شناخته شد.

طبق اعلام کنسرسیوم ICIJ بانکها از سال ۲۰۱۲ شروع به مشکوک تلقی کردن فعالیتهای مرتبط با مانافورت کردند.

در برنامه بی.بی.سی پانوراما نیز عنوان شد، بانک انگلیسی HSBC به یک گروه از مجرمان اجازه داده میلیون ها دلار مربوط به یک دسیسه پانزی را از طریق حسابهایش حتی بعد از آنکه کلاهبرداری آنها را شناسایی کرده منتقل کند.

شبکه FinCEN در بیانیه‌ای که اوایل ماه جاری میلادی منتشر کرد افشای این اسناد درز کرده را محکوم کرده و گفت، موضوع را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داده است.

به گزارش پایگاه هیل، این اسناد همچنین فعالیتهای گسترده کره شمالی برای فرار از تحریمهای اعمال شده علیه این کشور با روی آوردن به پولشویی از طریق بانکهای آمریکا را نیز فاش می سازند.

طبق گزارش ان.ب.سی نیوز، این گزارش ها فاش کردند مقامهای کره شمالی در تلاشی وسیع دست کم ۱۷۴ میلیون دلار پولشویی را در بازه چند سال از طریق بانکهای مهم آمریکا نظیر JPMorgan Chase و با استفاده از مجموعه‌ای شرکتها انجام داده‌اند و گاهی در این راه شرکتهای چینی نیز به آنها کمک کرده‌اند.

هیو گریفینز، رئیس سابق کمیته کارشناسان رصد تحریمهای کره شمالی در سازمان ملل به ان.بی.سی نیوز گفت: این اسنادی که شما در جلوی خود دارید به نظر من توضیح می دهد که چرا کره شمالی آنقدر در فرار از تحریم ها موفق بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کره شمالی نظام مالی آمریکا بانک های آمریکایی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد و بنابراعلام پایداد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند. شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد اغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود می‌باشد.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن