Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@18:03:10 GMT

بیانیه فدراسیون جودو بعد از جلسه دادگاه CAS

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۰۹۷

بیانیه فدراسیون جودو بعد از جلسه دادگاه CAS

در متن این بیانیه آمده است:

به نام خدا

به محضر خانواده ارزش‌مدار جودو، اعضای فهیم جامعه ورزش و سایر هم‌میهنان غیور ایران اعلام می‌دارد به دنبال تصمیم شتابزده فدراسیون بین‌المللی جودو مبنی بر تعلیق فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران از شرکت در کلیه فعالیت‌های اداری و اجتماعی و رقابت‌های بین‌المللی تحت نظارت فدراسیون جهانی، در کنار تلاش‌هایی که به منظور تعامل سازنده با فدراسیون بین‌المللی جهانی به عمل آمد و هم‌چنان نیز ادامه دارد، فدراسیون جودو ایران اقدامات حقوقی لازم به منظور اعتراض به تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو در دیوان داوری ورزش را در دستور کار خود قرار داد و وکیل این فدراسیون در چند مرحله، دادخواست و لوایح کتبی مفصلی را در دفاع از مواضع اصولی جامعه ورزش کشور و لزوم استیفای حقوق پایمال شده خانواده ۹۰ هزار نفری جودو نزد این دیوان به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعاقب تبادل لوایح طرفین و تشکیل هیات داوران، ابتدا قرار بود جلسه استماع و رسیدگی به دفاعیات شفاهی در فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که با شیوع گسترده ویروس کرونا این جلسه به تعویق افتاد و در نهایت با تصمیم دیوان داوری ورزش، جلسه استماع در ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ با حضور رییسان فدراسیون جودو ایران و فدراسیون بین‌المللی جودو، وکلای دو طرف، سه شاهد معرفی شده توسط فدراسیون جودو ایران و هفت شاهد از طرف فدراسیون بین‌المللی جودو در لوزان سوییس برگزار شد.

در این جلسه از ساعت ۸ تا حدود ۱۷ هیات داوران به استماع دفاعیات وکلا و شهود دو طرف پرداخت.

علاوه بر ملاحظات مربوط به آیین دادرسی، تیم دفاعی فدراسیون جودو ایران با انسجام و جامعیت تخصصی قابل تمجیدی دفاعیات شفاهی خود را در چهار محور رد صلاحیت شهود معرفی شده فدراسیون بین‌المللی جودو، افشای تناقض‌های موجود در شهادت‌نامه‌های کتبی ارایه شده به دیوان، تبیین مغایرت‌های مجازات انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو با اساسنامه و مقررات انضباطی این فدراسیون، منشور المپیک و سایر مقررات بین‌المللی ورزشی و در نهایت تأکید بر مظاهر خروج فدراسیون جهانی از دایره صلاحیت و بی‌طرفی فدراسیون‌های ورزشی بین المللی به دیوان ارائه کرد.

هیات داوران در اقدامی کم نظیر در پایان جلسه استماع، حداکثر ۳۰ روز به دو طرف فرصت داد که حتی الامکان، به طریقه‌ای مسالمت‌آمیز با یکدیگر مصالحه کنند که در این صورت، محتوای توافق فی ما بین در رأی داوری این دیوان وارد می‌شود و در غیر این صورت هیأت داوری در صورت سپری شدن این مدت و حاصل نشدن تفاهم، اقدام به صدور رأی خواهد کرد.

شایان ذکر است دیوان داوری ورزش در نامه‌ای رسمی ضمن قدردانی از وکلای دو طرف و رفتار سازنده و محترمانه آن‌ها، ارج نهادن به نزاکت و وقار دو طرف با وجود حساسیت شرایط پرونده و تأکید بر اهمیت سخنان رییسان دو فدراسیون که می‌تواند زمینه ساز نیل به آشتی و مصالحه از سوی هر دو طرف باشد از دو طرف این اختلاف خواست به اصل رازداری فرایند رسیدگی در جلسه استماع تا زمان صدور رأی نهایی پایبند بمانند.

با احترام به این مقرره آیین دادرسی دیوان داوری ورزش، فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند پس از رفع این ممنوعیت، توضیحات کافی و شایسته‌ای را در خصوص روند اقدامات حقوقی صورت گرفته در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر مسائل مرتبط، به سمع و نظر ملت شریف ایران برساند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دادگاه جودو سعید ملایی فدراسیون بین المللی جودو فدراسیون جودو ایران دیوان داوری ورزش جلسه استماع دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.

همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار شود گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.

در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.

وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 6098070

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی