Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@15:26:38 GMT

تولید داخلی دستگاه اکسیژن ساز در پارس خودرو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۱۰۳

تولید داخلی دستگاه اکسیژن ساز در پارس خودرو

به گزارش افکارنیوز،

با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور و نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن نیاز دستگاه اکسیژن ساز بیش از پیش در کشور احساس شد بر این اساس شرکت پارس خودرو با تکیه بر توان داخلی موفق به طراحی و تولید دستگاه این دستگاه شده اند.

بر این اساس امروز تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو به امضا رسید و مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت پارس خودرو در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز تولید این دستگاه در این شرکت گفت:حدود سه ماه است که بر روی ساخت این دستگاه کار کرده و تقریبا ساخت آن نهایی شده و در انتظار اخذ مجوز از مراجع ذیربط هستیم که بزودی دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستگاه ایرانی باید تست های بالینی خود را انجام دهد که به نظر می رسد در آینده نزدیک و با انجام این تست ها، کار تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز ایرانی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری امروز بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و این شرکت در راستای طراحی و تولید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور با بهره گیری از هم افزایی صنعت و استفاده از علم دانشگاه به امضا رسیده است.

مدبر با تاکید بر این که این تفاهم نامه می تواند آغازی برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه باشد، ادامه داد: براساس این تفاهم نامه در تلاش هستیم زمینه های مختلف اعم از آموزش، تحقیقات و ساخت تجهیزات، همکاری های بین صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم.

تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو، در حوزه فناوری های کنترل کرونا و تولید تجهیزات مربوطه با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدبر مدیرعامل پارس خودرو منعقد شد.

گفتنی است دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن لازم را از هوا استخراج کرده و پس از جداسازی نیتروژن و سایر گازها، اکسیژن با درجه خلوص قابل تنظیم را تولید می کند به بیمار تحویل می‌دهد. این دستگاه قادر به خالص سازی 30 تا 97 درصدی اکسیژن و به میزان 5 لیتر در دقیقه است و قابل استفاده برای بیماران ریوی، وزشکاران و افرادی است که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی می شوند.

گفته می شود بافراهم شدن تجهیزات و بازار هدف، شرکت پارس خودرو توان تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز را دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دستگاه اکسیژن ساز پارس خودرو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی پارس خودرو دستگاه اکسیژن ساز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دستگاه اکسیژن ساز شرکت پارس خودرو تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرده است، در این کنگره فوق خبر داد و گفت: این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.   وی افزود: در حوزه آزمایشگاه های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند ، که شرکت های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.   وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   دکتر حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می کنند.   وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.   وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.   حمزه لو گفت:  باید در تمام حوزه ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند