Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت گفت: این مجمع که سال‌ها پیش از شکل گیری سازمان ملل و حتی قبل از تشکیل جامعه ملل در سال ۱۸۸۹ تشکیل شده تلاش دارد از طریق گفتمان میان دولت‌ها از طریق دخالت نمایندگان مستقیم مردم رفتارهای گفتمانی را تقویت و دنبال نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهان امروز دیگر طعم خوش صلح و آرامش را بدون در هم آمیختگی با عدالت و امنیت نخواهد چشید و فرایند ایجاد صلح بدون توجه به تقویت عدالت به شکست هر دو منجر خواهد شد. چالش اصلی آن است که چگونه می‌توان صلح و عدالت را بدون بروز تنش‌های اجتناب ناپذیر با هم سازگار نمود.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در ادامه سخنانش اظهار کرد: اتحادیه بین المجالس به عنوان پرچمدار دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به سازگاری و نزدیکی هر چه بیشتر میان صلح و عدالت در میان فرهنگ‌ها و جوامع مختلف بشری به خصوص در منطقه آسیا کمک شایانی نموده و دیپلماسی پارلمانی را به عنوان فرایندی مکمل برای دیپلماسی سنتی و در جهت تحقق قطعی صلح و عدالت در جهان امروزی به کار گیرد.

مجیدی در پایان اشاره کرد؛: به طور کلی قاره آسیا تجربه بسیار ارزنده‌ای در زمینه همزیستی مسالمت آمیز علی رغم تفرقه فرهنگی میان کشورهای منطقه دارد. در واقع دستیابی به یک دیدگاه اجتماعی از جنبه‌های مختلف نیازمند کمک و همکاری جامعه روشنفکری است و این همان موضوعی است که ما در مجمع مجالس آسیایی آن را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 5029114

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا مجیدی مجمع جهانی صلح اسلامی گفتمان عدالت خواهی محرم 99 مجمع جهانی صلح اسلامی طوبی کرمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب دفتر تبلیغات اسلامی هفته دفاع مقدس سند 2030 کنگره امام سجاد پیام تسلیت امام سجاد ع مرکز فرهنگی شهر کتاب برنامه تلویزیونی بدون توقف صلح و عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان به فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا رسیدند و برای کسب سهمیه پنجم جام‌جهانی تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام‌جهانی که همین تیم میزبان مسابقات جام‌جهانی است باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم به‌انجام برسد تا اینگونه شانس‌مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی (یک‌چهارم نهایی) برای تلاش در مسیر رفتن به جام‌جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مصاف عراق رفت و در روزی که گلر بازی گذشته خود و چپ پای اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت بر روی نیمکت خود نشانده بود، با انگیزه ظاهر شد و با پیروزی پنج بر سه راهی دور بعد شد.

تیم مجید مرتضایی باوجود اینکه ابتدا از حریف خود عقب افتاد هرگز ناامید نشد و توانست با ارائه یک فوتسال زیبا خصوصاً در نیمه اول در نتیجه فاصله ایجاد کرده و در نیمه دوم نبض بازی را در دست بگیرد. عملکرد دروازه بان افغانستان در این بازی نیز یکی از نقاط عطف پیروزی و صعود این تیم بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد و بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره‌کهن به جصاف هم خواهند رفت.

در نهایت تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام‌جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند. گفتنی است از پنج سهمیه آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، چهار سهمیه مربوط به منطقه آسیای‌میانه (CAFA) و یک سهمیه مربوط به منطقه جنوب شرق (ASEAN) است.

کد خبر 748139

دیگر خبرها

  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم