Web Analytics Made Easy - Statcounter

دویچه بانک پیش بینی خود از تولید ناخالص داخلی جهان را افزایش داد و انتظار دارد تولید ۳.۹ درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دویچه بانک آلمان اعلام کرد تولید در اقتصاد جهان به خاطر رونق اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در ماه های اخیر، تا اواسط 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد ولی افزایش سطح بدهی و تغییر سیاست ها می‌تواند خطر بروز یک بحران مالی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیتر هوپر، سرپرست تحقیقات اقتصادی در دویچه بانک طی یادداشتی به مشتریانش نوشت:«بهبود اقتصاد جهان از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا در زمستان و بهار گذشته، سریع تر از حد انتظار بوده است».

«با پایان سه ماهه سوم، تخمین می‌زنیم سطح تولید ناخالص داخلی جهان تا نصف سطح قبل از بحران کرونا افزایش یافته باشد و حالا پیش بینی می کنیم این رقم تا اواسط سال آینده میلادی کاملاً به سطح قبل از کرونا برسد یعنی 6 ماه زودتر از آنچه قبلا پیش بینی می‌شد».

نشانه های چندانی از بهبود تولید کارخانه‌ای در انگلیس به چشم نمی‌خورداقتصاد جهان تا مدت ها به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی گردد

دویچه بانک پیش بینی خود از تولید ناخالص داخلی جهان را افزایش داد و انتظار دارد تولید 3.9 درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد. این بانک در ماه مه کاهش 5.9 درصدی را برای 2020 پیش بینی کرده بود. پیش بینی این بانک آلمانی از رشد تولید ناخالص داخلی برای سال آینده میلادی از 5.3 درصد تا 5.6 درصد افزایش یافته است.

هوپر اضافه کرد ولی بی ثباتی ها و مشکلات احتمالی بسیاری پیش رو خواهد بود. ترس از موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا افزایش یافته و بی‌ثباتی در مورد دورنمای اقتصادی را بیشتر کرده است. نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم به این بی ثباتی ها افزوده است. تغییر سیاستهای پولی هم این مشکلات را بدتر می‌کند.

 انتهای پیام/112

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سطح قبل از بحران کرونا تولید ناخالص داخلی سطح قبل پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدحسن باقری شکیب گفت: پس از فعالیت سامانه بارشی، افت محسوس دمارا در استان همدان شاهد بودیم که با خروج این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان روزانه بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

او افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا اواسط هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تأکید کرد: در ساعت بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان افزایش می‌یابد.

باقری شکیب تصریح کرد: به طور کلی تا اواسط هفته آینده از فعالیت سامانه بارشی خبری نیست و آسمان استان تا آن زمان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • تداوم بارش باران در خوزستان