Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@05:23:18 GMT

ثبت نام سهام عدالت از سر گرفته می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۳۸۹

ثبت نام سهام عدالت از سر گرفته می‌شود؟

ایران اکونومیست- ثبت نام سهام عدالت پرسش کلیدی حداقل ۲۰ میلیون نفر از افرادی است که از حدود ۱۴ سال پیش تاکنون مشمول دریافت این سهام نشده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح جاماندگان سهام عدالت همچنان در دست بررسی نمایندگان مجلس است و به‌زودی تکلیف جاماندگان از دریافت این سهام مشخص می‌شود.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اخیراً درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت گفته که «اولویت کوتاه‌مدت کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است که حدود ۲۰ میلیون نفر از این سهام جامانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آن‌طور که پورابراهیمی توضیح داده «گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی و مصوبه نهایی آن به صحن علنی مجلس در این باره ارسال شده و هم‌اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.»

بررسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تعداد جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر برآورد کرده؛ یعنی از ۶ دهک کم‌درآمد جامعه، تعداد کسانی که به آن‌ها سهام عدالت نرسیده ۲۰ میلیون نفر هستند. آن‌طور که گفته شده، همخوانی اطلاعات کسانی هم که درخواست داده و ثبت‌نام می‌کنند، با بانک اطلاعات موجود بررسی می‌شود؛ بنابراین اطلاعات سنجیده و در نهایت مشخص می‌شود چه تعدادی استحقاق سهام عدالت را دارند.

مشمولان دریافت سهام عدالت

گفتنی است در میانه دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

طرح سهام عدالت در سال ۸۴ با هدف گسترش عدالت اجتماعی مطرح شد. پس از تصویب «آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت»، دولت فرایند واگذاری بخشی از دارایی‌های خود در شرکت‌های زیرمجموعه را به‌صورت بلاعوض به برخی اقشار جامعه ازجمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، روستاییان و عشایر، کارگران فصلی و ساختمانی، کارکنان و بازنشستگان لشگری و کشوری و... آغاز کرد.

مسئولیت سهام عدالت طی چند سال گذشته به عهده سازمان خصوصی‌سازی بوده، اما از این پس اگر سهام‌داران در سامانه سهام عدالت روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند، می‌توانند خودشان مدیریت سهام خود را بر عهده بگیرند.

اگر تاکنون اقدام به فروش و استعلام سهام خود نکرده‌اید، می‌توانید از طریق لینک https://edalat.farabixo.com اقدام کنید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جاماندگان سهام عدالت تکلیف جاماندگان ۲۰ میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

 

 حسینی واشان نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش ارتش برای اعزام بالگرد، برخی از متقاضیان با تأخیر به حوزه امتحانی رسیدند و درصد بسیار کمی هم نتوانستند به آزمون برسند لذا این افراد در مرحله دوم آزمون شرکت می‌کنند.

او افزود: این افراد از حوزه امتحانی زیرکوه و قاین هستند ولی در بقیه حوزه های امتحانی استان بدون هیچ مشکلی آزمون سراسری در حال برگزاری است.

حسینی بیان کرد: امسال در کشور یک میلیون و ۱۵۲ نفر متقاضی کنکور سراسری بوده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر در خراسان جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید

رقابت بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کنکور سراسری خراسان جنوبی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی عنوان کرد: برای آزمون نوبت فردا نیز پیش بینی های لازم انجام شده و امیدواریم کنکور بدون هیچ مشکلی در همه حوزه های امتحانی برگزار شود.

او ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان در پنج گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسینی با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ تصریح کرد: چنانچه داوطلبی در هر دو نوبت کنکور در یک رشته واحد آزمون دهد سازمان سنجش رتبه بهتر را ملاک قرار خواهد داد.

مسئولان اعلام کردند که با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

استفاده از ظرفیت ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده