Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:24:13 GMT

یزد| از سرمایه‌های ارزشمند دفاع مقدس الگو بگیریم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۷۴۲

یزد| از سرمایه‌های ارزشمند دفاع مقدس الگو بگیریم

گروه استان‌ها- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: سرمایه‌های زیادی از دوران مقدس به دست ما رسیده است شجاعت رزمندگان بعد از ایمان و توکل به خدا یکی از بزرگترین سرمایه‌های دوران دفاع مقدس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی صبح امروز در مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، رزمندگان اسلام، شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با اشاره به آیه مبارکه "الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ" اظهار داشت: چهلمبن سالگرد هفته دفاع مقدس، دوران طلایی بود که شما پیشکوستان در آن زمان خوش درخشیدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسی گفت: ما در دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی دیدیم اما در پرتو این خسارت‌ها به مراتب بیشتر از آن چه که از دست دادیم سرمایه‌های کلانی را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: برای همیشه تاریخ ایران اسلامی از سرمایه‌های به دست آمده در دوران دفاع مقدس، باید بهره‌مند شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: ضرورت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون داشته‌ایم، امروز اگر نگاه گذارا به دوران مقدس داشته باشیم می‌فهمیم سرمایه‌های دوران دفاع مقدس، شجاعتی بود که شما رزمندگان در آن میدان‌ها از خود بروز می‌دادید.

مدرسی تصریح کرد: شجاعت بعد از ایمان به خدا و بعد از توکل به خدا یکی از بزرگترین سرمایه‌های دوران دفاع مقدس بود، سرمایه‌ای که برای همیشه تاریخ ایران و ایرانی در قالب فرهنگ اسلامی یک ضرورت است.

استاندار اصفهان: مخاطبان اصلی دوران دفاع مقدس جوانان هستندبیرجند| فرهنگ دفاع مقدس در همه عرصه‌ها کارگشا استبرنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های اردبیل تشریح شدامام جمعه بخش مرکزی استان یزد اظهار داشت: امروز هم در این جنگ نابرابری که در مقابل روی ما قرار دارد به شجاعت دوران دفاع مقدس نیاز داریم، هم در رده‌های مسئولتی مسئولان‌مان و هم در رده‌های مختلف و لایه‌های گوناگون اجتماع نیاز داریم، آن شجاعت بود که توانست رزمندگان ما را به پیروزی برسناد، این سرمایه به دست آمده و تجربه بسیار ارزشمند دفاع مقدس است.مدرسی عنوان کرد: دومین سرمایه ارزشمند، خود اتکایی و نگاه به بیرون نداشتن است، چیزی که امروز هم برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی نیاز به آن داریم، نگاه به درون نه نگاه به بیرون.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن نابرابری قرار داشتیم که می‌شد در گوشه و کنار به بیرون نگاه داشته باشیم اما خدای متعال امامی برای ما فرستاد که خود باید بتوانیم اداره کنیم، زیرا کشور قوی، نیروها و استعدادهای فاخری که داریم پر توان و انگیزه فعالیت کردند.مدرسی تصریح کرد: سومین سرمایه‌ای که در دوران دفاع مقدس داشتیم ایمان لبریز در میان لایه‌های مختلف رزمندگان از فرماندهان تا سربازان ساده بود، ایمان لبریز، توکل به خدا، باور به او، نماز شب، توسلات، قرائت قرآن برنامه‌های مذهبی در کنار تلاش فراوان از سرمایه‌های بسیار گرانقدر در زمان دفاع مقدس است.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه جامعه ما به جای ولنگاری نیاز به ترویج فرهنگ معنویت در جامعه دارد گفت: ما در دوران دفاع مقدس معنویتی در جبهه‌ها داشتیم که امروز هم می‌تواند برای جامعه ما یک سرمشق باشد، همگرایی، وحدت و تبعیت از فرمان‌های مقام معظم ولایت و امام راحل از دیگر سرمایه‌های دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه های دوران دفاع مقدس امام جمعه بخش مرکزی دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست