Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@01:58:24 GMT

گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۷۶۴

گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت مشخص شدند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: سید امیر حسین علوی عضو فعلی شورای شهر رشت و سید محمد احمدی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان دو گزینه نهایی اعضای شورا برای انتخاب تصدی شهرداری رشت هستند.

احمد رمضانپور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شش نفر برای تصدی شهرداری رشت اعلام آمادگی کرده بودند که دو نفر از آنها به عنوان گزینه‌های نهایی و مدنظر اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای شورا به توافق رسیدند که شهردار بومی انتخاب کنند تا علاوه بر اینکه شناخت مطلوب نسبت به اعضای شورا و مدیران شهرداری، موارد مختلف مدیریت شهری را نیز مد نظر قرار دهد.

رئیس شورای شهر رشت، تصریح کرد: یکی از این گزینه‌ها سیدامیرحسین علوی عضو فعلی شورای شهر است. وی تجارب مدیریتی خوبی در بخش خصوصی دارد. دو دوره عضو شورای شهر رشت بوده و دو سال نیز ریاست شورای دور پنجم را بر عهده داشته و اشراف بسیار خوبی نسبت به مسائل شهری دارد.

وی ادامه داد: گزینه بعدی سیدمحمد احمدی فرماندار اسبق رودبار، لاهیجان، رشت و معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان است که سال‌ها در این شهرها رئیس هیئت تطبیق مصوبات شوراهای شهر بود و اشراف او نیز به مسائل شهری قابل قبول است.

رمضانپور، خاطرنشان کرد: جلسه انتخاب شهردار امروز (دوشنبه) ساعت ۱۸ با حضور ۱۱ عضو شورای شهر رشت در صحن علنی شورا برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر رشت، در خصوص ویژگی‌های مدنظر اعضای شورا برای انتخاب گزینه نهایی، گفت: شهردار منتخب باید سلامت نفس و تخصص کافی در امور شهری، شهرداری و مدیریت داشته و فردی اخلاق مدار و متعهد باشد تا با ایجاد محیطی دوستانه، اعتماد همکاران خود را جلب کند.

حواشی سه سال گذشته شهرداران رشت

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در انتخاب پی در پی شهردار در دوره پنجم شورای شهر رشت افزود: با شروع به کار شورای اسلامی دوره پنجم حدود ۳۵ نفر برای تصدی شهرداری اعلام آمادگی کرده بودند. از گزینه‌های بسیار خوبی مثل مهدی جمالی نژاد و مسعود نصرتی دعوت کرده بودیم که به لحاظ اجرایی توانمند و دارای سوابق بسیار خوبی بودند.

رمضانپور ادامه داد: در نهایت مسعود نصرتی توسط اعضای شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شد اما دخالت‌های درونی و بیرونی موجب شد که وی بعد از گذشت ۱۰ ماه از سمت خود استعفا دهد؛ بعد از آن شهرداری را با سرپرست اداره کردیم. در همین ایام سه نفر به عنوان شهردار انتخاب شدند ولی به دلایل مختلف مورد تأیید قرار نگرفتند که در نهایت بعد از ۱۱ ماه ناصر حاج محمدی انتخاب شد و به مدت ۱۵ ماه مدیریت شهری رشت را بر عهده داشت.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: حاج محمدی در مدت فعالیتی که داشت چند بار توسط اعضای شورا استیضاح شد که در نهایت ۲۴ شهریورماه امسال در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر رشت با موضوع بررسی استیضاح شهردار این شهر با حضور همه اعضا در دفتر شورا برگزار شد و در این جلسه هشت نفر از اعضای شورای شهر رشت رأی به استیضاح و برکناری، دو نفر ممتنع، و یک نفر به عدم استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار این شهر رأی دادند.

وی افزود: اعضا بعد از برکناری حاج محمدی بلافاصله «ناصر عطایی» را به عنوان سرپرست جدید شهرداری رشت انتخاب کردند.

رمضانپور، در خصوص دلایل برکناری شهردار سابق رشت توسط اعضای شورا، تصریح کرد: بنده خودم به برکناری حاج محمدی رأی دادم، وی در جذب اعتبارات، اجرای پروژه‌های عمرانی و موارد متعددی دیگر بسیار ناموفق عمل کرد.

رئیس شورای شهر رشت، در زمینه شایعات مطرح شده در خصوص اعمال فشارهای بیرونی توسط برخی از افراد برای انتخاب شهردار، تاکید کرد: اعضای دور پنجم شورای شهر رشت در دو سال گذشته در عمل ثابت کردند که تحت تأثیر فشارهای بیرونی قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 445474

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر رشت رییس شورای شهر رشت شهردار رشت انتخاب شهردار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای شهر رشت تصدی شهرداری شهرداری رشت برای انتخاب اعضای شورا حاج محمدی انتخاب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6087689

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی