Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:28:00 GMT

۹۰ درصد از املاک بزرگراه نجفی-رستگار رفع معارض شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۰۴۷

۹۰ درصد از املاک بزرگراه نجفی-رستگار رفع معارض شد

صفا صبوری دیلمی روز دوشنبه در بازدید از بزرگراه در حال احداث شهید نجفی-رستگار به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این طرح عمرانی بیش از ۱۰ سال است که در حال اجرا بوده و برای احداث این بزرگراه ۷۶ کیلومتری یکهزار ملک معارض باید خریداری می‌شد که تاکنون ۹۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه قرار است این بزرگراه در چهار فاز عملیاتی شود، افزود: فاز اول این طرح به طول ۲ کیلومتر از آزادگان تا پل مزینانی پارسال افتتاح شده و فاز دوم آن مربوط به لاین تندور تا بزرگراه امام رضا(ع) تا پایان مهرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «صبوری» فاز سوم بزرگراه نجفی رستگار احداث ۲ پل در انتهای شرقی این طرح است که آن را نیز تا پایان سال انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: فاز چهارم و نهایی این طرح هم مربوط به ایجاد لاین کندرو جنوبی و شمالی است که در صورت رفع معارضان ملکی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

معاون شهردار تهران در خصوص کارکرد ترافیکی این طرح نیز بیان کرد: این طرح بزرگراه آزادگان را به بزرگراه امام رضا(ع) متصل می‌کند و کارکرد آن این است که تمام کسانی که با خودروهای خود از شرق کشور وارد تهران شده و قصد رفتن به جنوب یا غرب کشور را دارند، دیگر نیازی به ورود به شهر ندارند و در واقع با بهره‌برداری از این بزرگراه ترافیک میدان بسیج و بزرگراه افسریه کاهش می‌یابد. 

«صبوری» در خصوص هزینه این طرح نیز اظهار داشت: صورت وضعیت‌های قطعی را نداریم و نمی‌توانیم هنوز هزینه طرح را اعلام کنیم اما تا روز افتتاح آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی درباره اختلاف ارزش ملک در سال‌های ۹۰ و ۹۹ و تاثیر آن بر هزینه‌های شهرداری نیز بیان کرد: شورای شهر هر ساله برای رفع معارض طرح‌ها بودجه‌ای در نظر می‌گیرد و چون میزان درآمد ما هر ساله افزایش می‌یابد و عدد بزرگتر می‌شود، پس مشکلی در رفع معارض نداریم.

برچسب‌ها معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران صفا صبوری دیلمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران صفا صبوری دیلمی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران صفا صبوری دیلمی اخبار کنکور رفع معارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکارهای روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندی‌زاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودروها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودروها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تأخیر و زمان تردد خودروها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 6097762 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است