Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس در دومین طرح نظارت بر رفتار نمایندگان وکلای ملت را مکلف می کند لیست هدایایی که به هر عنوان وبه هر میزان از افراد حقیقی و حقوقی دریافت می کنند را ظرف یک هفته در سامانه ای که توسط مجلس ایجاد میگردد ثبت نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در مجلس اعلام وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح دوم این طرح با این عنوان در مجلی یازدهم اعلام وصول شده است تا در نهایت این دو طرح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را به نحوه کارآمدی اصلاح کنند.

متن طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان که به امضای ۲۷ نفر از وکلای ملت رسیده است، به شرح زیر است:

عنوان: طرح اصلاح موادی از نظارت بر رفتار نمایندگان مصوب مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۱.۱.۱۵

ماده۱  متن زیر جایگزین ماده یک و تبصره های آن می‌گردد:

ماده ۱: به منظور حفظ شان ومنزلت نمایندگان و نظارت منصفانه و عادلانه بر رفتار نمایندگان در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی و حداکثر ۳ ماه پس از انتخاب هیت رئیسه، هیئت نظارت که از این پس هیئت نامیده می شود مرکب از افراد زیر برای همان دوره تشکیل می گردد:

الف-رئیس کمیسیون حقوقی مجلس به عنوان رئیس هیئت

ب- یک نفر از قضات دیوانعالی کشور با معرفی رئیس قوه قضائیه به عنوان نائب رئیس

ج - یک نفراز حقوقدانان شورای نگهبان با معرفی دبیرشورا به عنوان دبیر

تبصره ۱ : جلسات هیئت هرماه در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود و با حضور دو سوم اعضاء رسمیت می یابد. غیبت سه جلسه متوالی یا چهار جلسه متناوب تخلف محسوب و موضوع جهت رسیدگی و معرفی فرد جایگزین (ظرف یک هفته) به مرجع معرفی کننده گزارش می شود.

تبصره ۲- هرگاه موضوع رسیدگی در هیئت ، تخلفات رئیس هیئت (رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ) باشد، رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی جایگزین میگردد.

ماده ۲-متن زیر به بند ب ماده ۲ الحاق گردد

از جمله توصیه یا سفارش جهت استفاده اشخاص از تسهیلات ومزایا مانند وام ،انتصاب و ...

ماده ۳ متن زیر جایگزین تبصره ۲ ماده ۲ گردد:

تبصره ۲ - مجلس موظف است سامانه ای جهت دریافت اطلاعات موضوع این قانون توسط هیئت از افراد حقیقی وحقوقی ایجاد نماید این گزارشات محرمانه تلقی و پس از احراز صحت آن با ارائه اسناد و مدارک مربوط قابل رسیدگی در هیئت می باشد این سامانه مانع ارسال گزارشات مراجع ذیربط از طرق دیگر با پیگیری های هیئت نمی باشد.

ماده ۳متن زیر به ماده ۳ الحاق گردد:

نمایندگان مکلفند لیست هدایایی که به هر عنوان وبه هر میزان از افراد حقیقی و حقوقی دریافت می کنند ظرف یک هفته در سامانه ای که توسط مجلس ایجاد میگردد و در اختیار هیئت قرار دارد ثبت نمایند.

ماده ۴-متن زیر به ماده ۴ الحاق گردد:

نمایندگان مکلفند پایان هر اجلاسیه گزارشی در خصوص به کارگیری، انتصاب  و عضویت اقارب نسبی و سببی تا درجه ۲ در هیات مدیره و هیات امنای شرکت ها سازمان ها موسسات و سایر عناوین مشابه را که بعد از نمایندگی وی اتفاق افتاده در سامانه ماده ۳ ثبت نمایند. روسا و مدیران دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری وماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و بخش خصوصی مکلفند اقدامات فوق و مکاتبات نمایندگان را که به غیر از طریق مندرج در تبصره ماده ۴ قید شده ، و لیست هدایایی که به هر میزان و عنوان به نماینده می دهند در سامانه تبصره ۲ ماده ۲ ثبت نمایند. مستنکف از اجرای این حکم به مجازات تعزیری درجه ۶ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می گردد.

ماده ۵ متن زیر به عنوان تبصره ماده ۴ الحاق گردد:

تبصرہ تمام مکاتبات رسمی نمایندگان باید از طریق سامانه مرکزی دبیرخانه الکترونیکی مجلس و به صورت متمرکز صورت پذیرد.

ماده ۶ متن زیر به عنوان بند خ ماده ۶ الحاق گردد

- محرومیت از ادامه نمایندگی

ماده ۷متن زیر به عنوان تبصره ۲ ماده ۶ الحاق وتبصره ۲ به تبصره ۳ اصلاح می‌گردد

شورای نگهبان مکلف است دلایل رد صلاحیت نمایندگانی که برای انتخابات دوره بعد رد صلاحیت می شوند به هیئت ارسال نماید و هیئت پس از رسیدگی می تواند حکم به محرومیت از ادامه نمایندگی بدهد.

ماده ۷- ماده ۷ حذف گردد

ماده ۸-در ماده ۸ عبارت صنایب رئیس اول مجلس یک نفر از فقهای شورای نگهبان با معرفی دبیر شورا ویکنفر از قضات دیوانعالی کشور با معرفی رئیس قوه قضائیه جایگزین عبارت اعضای هیئت رئیسه وروسای کمیسیون های دائمی مجلس می گردد

ماده ۹ متن زیر به عنوان تبصره ماده ۸ الحاق می گردد

تبصره - مرجع تجدید نظر از حکم موضوع بند خ و تبصره ماده ۶ مجلس شورای اسلامی می باشد.

ماده ۱۰-درماده ۱۱ عبارت واصلاحات والحاقات بعدی بعد از عبارت مصوب ۱۳۷۳.۱۰.۱۱ اضافه گردد.

اسامی امضا کنندگان:

ابوالفضل ابوترابی - على بابائی کارنامی - احمدحسین فلاحی - محمدرضا رضائی کوچی - علیرضا سلیمی - مصطفی طاهری - محمد صالح جوکار - ابراهیم رضائی ۔ فاطمه محمدبیگی - حسین امامی راد - مالک شریعتی نیاسر - جعفر قادری ۔ ذبیح الله اعظمی ساردوئی - صدیف بدری - على خضریان - حسینعلی حاجی دلیگانی - علی اصغر عنابستانی - رضا حاجی پور - سیدعلی یزدی خواه - على اکبر کریمی - سید ناصر موسوی لارگانی - حسن نوروزی - سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی- حسین میرزائی ۔ رجب رحمانی - محمدتقی نقدعلی - روح اله نجابت

 

 

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبصره ماده ثبت نمایند تبصره ۲ یک هفته ماده ۴ ماده ۲ ماده ۶ ماده ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی