Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:51:33 GMT

رصد سیستمی و بر خط موجودی کالا در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۵۰۲

رصد سیستمی و بر خط موجودی کالا در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر فعال شدن انجمن‌ها و تشکل‌ها در خصوص ثبت نام در سامانه جامع انبارها از رصد سیستمی و بر خط موجودی کالا در استان خبر داد.

یوسف پایدار با بیان این‌که فهرست 602 قلم کالای مشمول ثبت موجودی در سامانه جامع انبار وجود دارد، گفت: اقدامات مرتبط با ثبت اطلاعات 18 قلم کالای اولویت‌دار مشمول اخذ رسید حواله با جدیت پیگیری می‌شود و تولید کنندگان و وارد کنندگان این اقلام باید اطلاعات کالایی خود را به صورت جامع در این سامانه ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها به عنوان عرضه خارج از شبکه و قاچاق محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد حمایتی واحد نظارت و بازرسی سازمان از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، افزود: با فعال شدن هرچه بیشتر نمایندگان اتاق بازرگانی، انجمن‌ها، تشکل‌ها و خانه صنعت و از طریق تعامل و نظرات کارشناسی شده، شاهد تحقق و پیشبرد اهداف پیش بینی شده سامانه مذکور خواهیم بود و باید از ظرفیت بسیار بالای انجمن‌های 9 گانه و تشکل‌های تولیدی استان بهره برد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از کار کارشناسی استقبال می‌کند و آماده دریافت مشکلات و مسائل پیرامون تولید و پیگیری رفع موانع در تمامی زمینه‌ها است.

پایدار ضمن اشاره به بخشی از عملکرد سازمان در حوزه سامانه جامع انبارها، افزود: با شناسایی و ثبت 14561 واحد انبار و 1100 باب انبار فعال در ثبت مستمر موجودی و رسید حواله در مورد اقلام مشمول آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را به دست آورده و روند شناسایی و ثبت اطلاعات انبارها با جدیت دنبال خواهد شد.

وی، هوشمند سازی نظارت و بازرسی و رصد سیستمی کالاهای اساسی و اولویت دار از طریق سامانه‌های جامع انبار و سامانه جامع تجارت را ضروری دانست و گفت: به منظور رصد کالا از چرخه تولید تا عرضه ثبت اطلاعات موجودی کالاهای مشمول مندرج در سامانه الزامی است.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در ادامه جلسه نمایندگان و مسئولین انجمن‌ها، تشکل‌ها و خانه صنعت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه سامانه جامع انبارها در راستای تحقق بهتر این امر پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نظارت بر بازار سازمان صمت آذربايجان شرقي سامانه جامع انبارها سامانه جامع انبار آذربایجان شرقی نظارت و بازرسی معدن و تجارت ثبت اطلاعات سازمان صنعت تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران