Web Analytics Made Easy - Statcounter

زین العابدین مردانیان، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از شنیدن خبر رانش زمین در روستای «کرکسر» علاوه بر پیگیری از طریق تلفن، به سرعت به این روستا اعزام شدیم و هیچ گونه رانش زمینی را مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه ساختمان های این روستا بر روی لایه لغزشی ساخته شده اند  و هر لحظه احتمال ریزش دارند، اظهار داشت: ساختمان های این روستا از نوع گلی و خشتی بوده و قابل سکونت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار هوراند گفت: برای رفع خطر رانش زمین و ایمن سازی ساختمان های روستا، زمین جدیدی برای جابجایی ساکنان این روستا مشخص، کارهای مربوط به تسطیح و آماده سازی زمین انجام و زیرساخت های لازم مانند آب، برق و راه در محل جدید فراهم شده است.

مردانیان، با اشاره به اینکه هم اکنون در محل جدید، زمین ۴۱ واحد قطعه بندی و به ساکنان روستا واگذار شده، ولی روستاییان رغبتی به جابجایی به محل جدید ندارند، ادامه داد: براساس شمارشی که ۳ سال گذشته در این روستا از سوی فرمانداری انجام شد، حدود ۱۳ خانوار به صورت دایمی در آن سکونت دارند که با اضافه شدن ساکنان فصلی این تعداد به ۲۵ خانوار می رسد.

وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن نیز برای جابجایی ساکنان این روستا به ۲۰ خانوار وام بهسازی و نوسازی پرداخت کرده، ولی با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی این میزان وام جوابگو نبوده و تلاش می شود مبلغ وام آن ها افزایش یابد.

روستای کوهستانی کرکسر با حدود ۲۰ خانوار و ۶۰ نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهرستان هوراند واقع است. 

شهرستان هوراند با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت  در فاصله  ۱۷۰ کیلومتری منتهی علیه شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی هوراند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی هوراند آذربایجان شرقی هوراند اخبار کنکور رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن ورودی روستای ماربین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،  بارش باران و جاری‌شدن سیلاب  باعث بسته شدن راه ورودی به این روستا شد و تردد اهالی به روستا با مشکل روبرو کرد.
احمد مختاری شهروندخبرنگار تصاویری از وقوع سیلاب در این روستا فرستاده است:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

روستای ماربین با ۹۸سکنه در فاصله ۳۵کیلومتری اردستان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر