Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@21:49:34 GMT

14مورد استفاده از مایکروویو که نمی دانستید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۷۵۳

14مورد استفاده از مایکروویو که نمی دانستید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ،ظروف آرکوپال، سرامیکی و پیرکسی که فاقد لبه های فلزی باشند برای استفاده در مایکروفر مناسب هستند. فقط آن دسته از ظروف پلاستیکی که مخصوص مایکروفر ساخته شده اند برای استفاده در مایکروفر مناسب هستند. به هیچ عنوان از ظروف فلزی برای داخل مایکروویو استفاده نکنید.

 

مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟

از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پخت سریعتر غذا

- با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامینها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- صرفه جویی در هزینه و وقت

- نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر

 

آشنایی با کاربرد مایکروفر

 

آشنایی با انواع کارایی مایکروویو :

ضدعفونی کردن بعضی از وسایل آشپزخانه با مایکروفر یکی از کاربرد مایکروفر می باشد.

برای ضد عفونی کردن وسایلی مانند اسکاچ ظرفشویی و یا تخته گوشت می توان از مایکروویو استفاده کرد. اسکاچ و تخته گوشت را بعد از شستشو، می توانید به آبلیمو آغشته کنید و به مدت 1 دقیقه داخل مایکروویو قرار بدهید.

 

از بین بردن یخ مواد غذایی؛ پر استفاده ترین کاربرد مایکروویو

حتما بارها برایتان پیش آمده است که نیاز فوری به استفاده از مواد غذایی منجمد پیدا کرده اید و فرصتی برای باز شدن یخ ندارید می توانید برای باز شدن یخ در مدت زمان کوتاه از مایکروویو استفاده کنید.

 

تمام مواد غذایی شام تان را تنها در 10 دقیقه بپزید

می توانید ماهی را در مدت زمان بسیار کمی در مایکروویو آماده کنید. برای سرخ کردن، پختن، بخارپز کردن غذاهایتان از مایکروویو استفاده کنید. تنها باید برای هر نوع طبخ غذا مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید.

 

با مایکروویو غذاهایتان را خیلی سریع بپزید

 

گرم کردن محصولات آرایشی

ممکن است بعضی افراد عادت داشته باشند کرم های آرایشی شان را داخل یخچال بگذارند. گرم شدن یک کرم آرایشی ممکن است 15 تا 20 دقیقه از وقت شما را بگیرید. اگر برای استفاده از کرم عجله دارید می توانید با استفاده از مایکروویو این زمان را به حداقل برسانید. برای اینکه مایکروویوتان کثیف نشود می توانید مقداری از کرم را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بریزید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرمی آن را با دست تان امتحان کنید تا صورت شما نسوزد.)

 

پختن سیب زمینی

درست است که مایکروویو نمی تواند سیب زمینی شما را کبابی و برشته کند ولی می تواند آن را درمدت 4 دقیقه به خوبی بپزد. می توانید باقی غذاهایتان را هم به طور همزمان در مایکروویو بپزید. با یک چنگال سیب زمینی را سوراخ کرده و به مدت دو دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. بعد از 2 دقیقه آنها را بیرون بیاورید و باز به مدت 2 یا 3 دقیقه دیگر در مایکروویو قرار بدهید. برای درست کردن پوره سیب زمینی، سیب زمینی ها را یا رنده یا له کنید سپس شیر را گرم کنید و بعد از سرد شدن شیر و سیب زمینی آنها را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا پوره سیب زمینی شما آماده شود).

 

کباب کردن جوجه، یک قابلیت در برخی مایکروویو ها

یکی دیگر از کاربردهای مایکروویوها، داشتن موتور جوجه گردان برای کباب کردن جوجه است. البته همه مدل های مایکروویو این قابلیت را ندارند. اگر این قابلیت برایتان مهم است حتما در زمان خرید مایکروویو، به آن دقت کنید.

 

کباب کردن غذاها

برای اینکه زمان پخت سبزیجات را کاهش بدهید، می توانید هر کدام را به صورت جداگانه در مایکروویو بپزید و بعدا آنها را روی کباب پز بپزید. سیب زمینی ها را به مدت 2 دقیقه در دستگاه حرارت دهید، سپس فلفل دلمه ای ها را برای 1 دقیقه در مایکروویو بگذارید. پس از آن، سبزیجات دیگر غذایتان را هم به صورت جداگانه در دستگاه بگذارید. با این روش غذاتان خیلی زودتر آماده می شود.

 

داخل مایکروفر غذای کباب شده بپزید

 

نرم کردن نان و شیرینی بیات شده؛ یکی از بهترین کاربردهای مایکروویو

برای اکثر افراد نان گرم نسبت به نان بیات شده اولویت دارد. با استفاده از مایکروویو می توانید نان های بیات شده را گرم و نرم کنید. برای این کار، نان ها را داخل یک کاغذ مرطوب بپیچید و برای چند دقیقه داخل میکروویو بگذارید.

 

نرم کردن شکر قهوه ای

شکر را در یک ظرف پلاستیکی قرار بدهید و کمی آب به آن اضافه کنید، و با حرارت متوسط 10 تا 20 ثانیه در مایکروویو قرار بدهید.

 

نرم کردن عسل

معمولا زمانی که عسل را برای مدت طولانی داخل یخچال قرار می دهید سفت و غیر قابل استفاده می شود. برای نرم کردن عسل می توانید آن را به مدت 30 ثانیه و یا یک دقیقه در مایکروویو بگذارید و بعد میل کنید.

 

با مایکروفر عسل داخل یخچال را گرم و نرم کنید

 

بخار پز کردن مواد غذایی

مواد غذایی که بخار پز می شوند طعم و رنگ و خاصیت غذایی آنها بیشتر حفظ خواهد شد. این مورد از سری کاربرد های مایکروویو است و به وسیله آن می توانید در مدت کوتاهی مواد غذایی را بخارپز کنید.

 

پختن سبزیجات

آیا می دانستید که می توانید سبزیجات تان را در دستگاه مایکروویو بدون آب بپزید؟ اگر می توانید سبزیجات تان را به صورت یک لایه داخل یک بشقاب پهن کنید، با پلاستیک بشقاب را بپوشانید و با حرارت بالا آنها را بپزید. البته زمان پخت سبزیجات مختلف، متفاوت است؛ اگر سبزیجات شما ترد هستند، مانند اسفناج، قارچ یا نخود فرنگی بعد از سی ثانیه آنها را از دستگاه بیرون بیاورید؛ اما برای سبزیجاتی مانند هویج این زمان 4 دقیقه می باشد.

 

راحت تر کردن گرفتن آب میوه

گرفتن آب میوه هایی مانند پرتقال یا لیموشیرین، زمانی که از یخچال بیرون آورده می شوند و سرد هستند، مقداری سخت است. مایکروویو برای این کار نیز کاربرد دارد. برای راحت تر شدن کار می توانید آنها را برای چند ثانیه داخل مایکروویو بگذارید و سپس به راحتی آب آن ها را بگیرید.

 

آب گرفتن راحت لیموترش و ... با مایکروفر

 

حرارت دادن خمیر

اگر عجله دارید و زمانی ندارید می توانید خمیر نان و یا خمیر غذایتان را در حدود 15 دقیقه داخل مایکروویو بگذارید و به سرعت غذایتان را آماده کنید. برای این کار به این صورت عمل کنید که خمیر را در یک کاسه بزرگ بگذارید و روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید. 250 گرم آب در یک کاسه بریزید و در پشت کاسه خمیر بگذارید. حرارت مایکروویو را تا حد امکان کم کنید. (10 درصد قدرت مایکروویو). به مدت 3 دقیقه خمیر را حرارت دهید، سپس بگذارید به مدت 3 دقیقه دیگر هم داخل مایکروویو بماند. سه دقیقه دیگر هم آن را حرارت دهید، سپس دوباره بگذارید 6 دقیقه دیگر هم در دستگاه بماند. اکنون خمیر شما پف کرده و آماده است.

 

برشته کردن آجیل، نارگیل و تست كردن نان در مايكروفر

برای برشته کردن مواد غذایی تان هم می توانید از مایکروویو استفاده کنید؛ برشته کردن آجیل و نان و ... با استفاده از مایکروویو زمان زیادی لازم ندارد. اما اگر بخواهید این کار را با استفاده از یک ماهیتابه انجام بدهید باید سه برابر زمان بگذارید. برای برشته کردن به این صورت انجام بدهید که آجیل یا نان و ... را در یک بشقاب بریزید و آنها را پخش کنید به صورتی که بهم نچسبند و برای 2 یا 3 دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید، اجازه بدهید مواد داخل آن برای 1 دقیقه بمانند تا سرد شوند و سپس آنها را میل کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مایکروفر کاربرد مواد غذایی استفاده از مایکروویو مایکروویو استفاده مایکروویو بگذارید داخل مایکروویو برشته کردن مواد غذایی قرار بدهید دقیقه داخل دقیقه دیگر سیب زمینی نرم کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 

آفتاب‌‌نیوز :

آیا با تلویزیون‌های uhd واقعی آشنا هستید؟ این نوع تلویزیون‌ها را با چه مشخصه و ویژگی‌هایی می‌شناسید؟ بازار انواع تلویزیون‌ها از جمله تلویزیون شهری از آن دست بازار‌هایی می‌باشد که به طور مرتب دستخوش تغییر و پیشرفت است و ما هر روز شاهد فناوری جدید و به روزی در این زمینه هستیم به طوری که کمپانی‌های مختلف در رقابت سرسختی با یک دیگر هستند و در تلاشند که با اضافه کردن آپشن‌های خاص به تولیدات خودشان گوی سبقت را از دیگر رقیبان بدزدند که یکی از جدیدترین و به روزترین تلویزیون‌ها انواع uhd می‌باشد، اما موضوع این است که تشخیص دادن نوع واقعی این دست از تلویزیون‌ها از نوع غیر واقعی کار دشواری است و نیاز به مهارت دارد.

تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید

اگر قصد خرید تلویزیون شهری یا خانگی از نوع uhd را دارید و هدف تان آشنایی با این دسته از تلویزیون‌ها می‌باشد، ویژگی‌های زیر به شما کمک می‌کند نوع واقعی این نوع تلویزیون‌ها را از نوع غیر واقعی تشخیص دهید:

کیفیت تصاویر فوق پیشرفته

فناوری uhd به این معنا می‌باشد که شما می‌توانید پیچیده‌ترین و ریزترین جزئیات را در این تلویزیون‌ها با وضوح بیش تری ببینید، دقت تصاویر در تلویزیون‌های uhd جدید بسیار بیشتر از تلویزیون‌های فول اچ دی می‌باشد که تا به امروز توانسته بودند بالاترین دقت در تصاویر را به خودشان اختصاص دهند، این کیفیت تصاویر منحصر به فرد با اضافه شدن فناوری‌هایی مانند تنظیم نقطه‌ای نور و دقت سیاهی در حال بهبود بیشتر می‌باشد که این ویژگی به شما امکان خواهد داد کیفیت خیره کننده uhd را دریافت کنید. کمپانی سامسونگ ادعا کرده است که تلویزیون‌های uhd توانسته است تصاویری با کیفیت بسیار واقعی غیر قابل باور و با حدود ۸ میلیون پیکسل را مهمان خانه‌های شما کند، چیزی که می‌تواند رضایت شما را جهت استفاده از یک تلویزیون خوب و با کیفیت به دست بیاورد.

تلویزیون شهری

طراحی قابل تکامل

فناوری قابل تکامل به این معنا می‌باشد که کاربر می‌تواند کلیه قابلیت ها، کارایی‌ها و عملکرد مطلوب را در تلویزیون مورد نظرش داشته باشد، بدون آن که نیاز به خرید تلویزیون جدیدی داشته باشد، یعنی برای این کار تنها کافی است که کیت تکامل را با نصب بسیار آسان آن به تلویزیون خود اضافه کنید. این فناوری به شما امکان خواهد داد مطابق و همگام با استاندارد‌های نمایشی به پیش بروید، بنابراین در هنگام خرید یک تلویزیون uhd نه تنها می‌توانید تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا و خوب را داشته باشید و از آن لذت ببرید بلکه می‌توانید دیگر محتوا‌های uhd که بعد‌ها عرضه می‌شوند را با تصاویر با کیفیت به سیستم خودتان اضافه کنید.

طراحی فلزی باریک ساده و براق

تلویزیون‌های uhd به علت برخورداری از یک طراحی فلزی، باریک و در عین حال براق و ساده با حاشیه بسیار کم، عرض فلزی لبه‌ها و پایه کاملاً فلزی ظاهر زیبا و فوق العاده را به وجود آورده است. این تلویزیون مورد بسیار جمع و جوری است و دارای قابلیت وان کانکت می‌باشد، یعنی کلیه کابل‌های اتصالی به طور مرتب شده در داخل یک جعبه مجزا قرار می‌گیرند، به این ترتیب از تلویزیون آویزان نیستند و هم چنین ویژگی‌هایی ظاهری زیبا به تلویزیون می‌بخشد. از طرفی در هم رفتگی و پیچ خوردگی کابل‌ها به طور چشم گیری کاهش می‌یابد، اما کماکان در این تلویزیون نیز شما به کلیه اتصالات مانند usb دسترسی دارید و هیچ گونه محدودیت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عوض کردن کانال‌ها با لمس

ویژگی مثبت دیگری که در تلویزیون‌های uhd جلب توجه می‌کند و توانسته است مخاطبان زیادی را به سمت خرید آن سوق دهد، این است که شما جهت پیدا کردن کانال‌های مورد نظر خودتان نیازی نخواهید داشت بین کانال‌های مختلف بالا و پایین بشوید یا چندین دکمه را برای این کار فشار دهید. قابلیت کنترل کردن هوشمند در واقع صفحه لمسی بسیار حساسی می‌باشد و این امکان را به شما خواهد داد کانال مورد نظرتان را تنها با کشیدن شماره آن و به راحتی با انگشت خودتان انجام دهید. هم چنین شیار‌های لمسی حساسی وجود دارد که جابجایی به طرفین راست و چپ و بالا پایین شدن در صفحات وب‌ها را جهت انتقال در بین دسته‌های متفاوت گزینه اسمارت هاپ تلویزیون‌ها ممکن می‌سازد. با ظهور این تلویزیون‌ها شما قادر خواهید بود کنترل کاملاً واقعی و هوشمندانه‌ای را با استفاده از انگشتان خودتان تجربه کنید.

تلویزیون شهری

تجربه سرگرمی کاملاً متفاوت

با استفاده از تلویزیون‌های uhd هر آنچه را که مدنظر دارید، به سرعت و به آسانی پیدا کنید، یعنی اسمارت هاب بهترین و بیش‌ترین امکانات را جهت لذت بردن از سرگرمی‌ها برای شما فراهم می‌کند و به لطف دنیایی از برنامه ها، بازی ها، موسیقی و فیلم‌ها در کنار بهره گیری از فناوری نوین uhd شما هرگز احساس خستگی و کسالت نخواهید داشت که حتی در کنار آن می‌توانید به ویدیوها، کلیپ‌ها و تصاویر در دستگاه‌های دیگر از جمله تبلت، دوربین و یا رایانه دسترسی داشته باشید که سازگار با تلویزیون شما هستند. عکس صفحه نمایشگر معمولاً جنبه نمایشی دارد، حتی ممکن است تفاوت‌های زیادی با تصاویر واقعی در نمای کاربری داشته باشد و حتی این احتمال وجود دارد که سرویس‌های تلویزیونی محتوا‌ها و دیگر موارد مرتبط با سازگاری در کلیه قلمرو‌ها و مناطق به آسانی در دسترس نباشند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلویزیون‌های uhd واقعی و ویژگی‌های شاخص آن‌ها را بررسی کردیم. یعنی شما با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید تلویزیون uhd واقعی از غیر واقعی را تشخیص دهید. چون تلویزیون‌های uhd واقعی با قابلیت‌های منحصر به فردی عرضه شده اند که نوع غیر واقعی هیچ بهره‌ای از آن ندارد. در سایت‌ای اس آی لایت با دیگر مشخصات انواع تلویزیون‌های hdu بیش‌تر آشنا شوید.

دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!