Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:35:27 GMT

هشت لنج باری در قشم ساخته شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۸۸۰

هشت لنج باری در قشم ساخته شد

محمدمهدی برنجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این لنج‌ها از جنس چوب و فایبرگلاس در ابعاد مختلف با سفارش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ساخته و به آب انداخته شد.

وی تصریح کرد: جزیره قشم با بهره‌مندی واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی، قطب تولید شناورهای دریایی در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنعت، معدن قشم ادامه داد:این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تولید می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت صنایع کشتی سازی و تجهیزات دریایی در راستای عملیاتی شدن شعار «جهش تولید» و همچنین برای عمل به سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی در جزیره قشم فعالیت مناسبی دارند.

برنجی گفت: از ابتدای امسال، ساخت ۴۴۲ لنج به ۱۸ واحد شناورسازی فعال در جزیره قشم سفارش داده شده که از این تعداد، ۲۸۷ مورد مربوط به شناورهای باری، ۱۰۹ مورد شناور صیادی، ۱۳ مورد شناورهای تفریحی و مسافری و مابقی مربوط به سایر حوزه های مرتبط با تجهیزات دریایی است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۱۳ شناور ۱۰ تا ۲۰۰ تُنی، ۹۳ شناور ۲۰۰ تا ۵۰۰ تُنی، ۲۰ شناور ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تُنی و همچنین سایر اندازه ها در واحدهای شناورسازی و تولیدکنندگان تجهیزات دریایی در خط تولید است.

مدیر صنعت، معدن قشم ادامه داد: به همت تلاش متخصصان بومی، جزیره قشم جایگاه خود را به عنوان صادرکننده شناورهای دریایی در خلیج فارس تثبیت کرده‌است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم جهش تولید قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم جهش تولید قشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم جهش تولید قشم اخبار کنکور جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتباطات در عصر حاضر یکی از نیاز‌های اساسی هر جامعه انسانی محسوب می‌شود از این‌رو نیاز دسترسی به ارتباطات سیار همچون آنتن‌های ماهواره‌ای سیار روز به روز در حال گسترش است؛ این آنتن‌ها دسترسی به ارتباطات مخابراتی را در دور افتاده‌ترین نقاط دنیا و در هر موقعیتی (زمین، دریا و هوا) امکان پذیر می‌کنند.

چنین راهکار ارتباطی، دسترسی به هر نوع سرویس صوتی (مانند تلفن و فکس)، تصویری (شامل عکس و فیلم) و انتقال داده (هر نوع داده ای) را روی خودرو، قطار، کشتی، هواپیما و هر وسیله در حال حرکت فراهم می‌کند و یکی از کارآمد‌ترین روش‌های ارتباطی در نقاط دور افتاده و در مواقع بروز بحران و حوادث غیر مترقبه محسوب می‌شود که نقش کاربردی متنوعی در روابط تجاری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری برعهده دارد.
در حال حاضر پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایران موفق به تولید آنتن‌های اتوماتیک با کاربرد‌های دریایی، هوایی، خودرویی، قطار و تاکتیکی شده‌اند.

محمد ایزدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت موفق به طراحی و تولید آنتن‌های ماهواره‌ای سیار با کاربرد‌های مختلف دریایی، خودرویی، هوایی، قطاری و تاکتیکی شده است. تاکنون موفق به تولید در حوزه صنایع دریایی سه محصول آنتن‌های ارسال، دریافت به روی شناور‌های تجاری و نظامی، آنتن‌های دریافت برای کشتی‌های در حال حرکت شده ایم.

وی گفت: کشتی‌های در حال حرکت می‌توانند کانال‌های ماهواره‌ای را دریافت و در کشتی پخش کنند. این قابلیت برای کوپه قطار‌ها نیز تعبیه شده است. به طوری که اکنون قطار‌های تهران- مشهد و تهران- زنجان مجهز به این آنتن‌ها هستند و می‌تواند کانال‌های صدا و سیما را دریافت و در کوپه‌ها یا اتاقک‌های قطار پخش کنند.

وی به مزایای آنتن‌های دریایی اشاره کرد و در این خصوص گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های آنتن‌های دریایی این است که بدون جایگاه نیز کار می‌کنند. معمولا آنتن‌های دریایی باید هلدینگ و GPS داشته باشند تا بتوانند ماهواره و موقعیت ماهواره را پیدا کنند، زیرا هر دو متحرک هستند و اگر بخواهند روبروی یکدیگر قرار بگیرند باید سمت و ارتفاع هم را بدانند. کشتی‌ها برای دانستن این سمت و ارتفاع حتما باید GPS و جهت یاب شمال جغرافیایی داشته باشند.

مدیر شرکت خاطرنشان کرد: در گذشته کشتی‌ها، شمال جغرافیایی و GPS را به این آنتن‌ها می‌دادند، اما اخیرا کشتی‌های نظامی و تجاری راغب به انجام این کار نیستند، زیرا نصب شمال یاب و GPS خیلی گران قیمت‌ هستند. قیمت آنها حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار دلار است و اگر احیانا اتصالی صورت بگیرد و کشتی بسوزد، جهت یابی آن مشکل پیدا می‌کند. ما ابتکار به خرج دادیم و آن را مستقل از کشتی کرده‌ایم یعنی خودش جایگاه، شمال یاب و GPS دارد و مستقل از کشتی کار می‌کند.

وی اظهارکرد: آنتن‌های خودرو نیز برای حوادث غیر مترقبه و شبکه‌های مدیریت بحران، شبکه‎‌های نفتی و شبکه‎های بانکی، مراقبت از مرز‌ها و ارتباطات فرماندهی نظامی، نظارت تصویری به هنگام در جاده‌ها، ارتباطات مخابرات تلفن ثابت و سیار در مناطق دور دست و مواقع بحران، واحد‌های سیار خبری تلویزیونی و رسانه‌های ارتباط جمعی، شبکه‌های تحقیقاتی میدانی در مناطق دور افتاده، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و ... کاربرد دارد.

ایزدی گفت: تمام نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های این محصول در داخل کشور تولید شده اند و از نظر نظامی و تجاری ایمن هستند. واردات این محصولات نیز به علت کاربرد نظامی آن و به دلیل اعمال تحریم‌ها سخت است از اینرو با تولید این محصولات نیاز کشور در این حوزه‌ها مرتفع می‌شود.

وی افزود: این محصول اکنون در مرحله تجاری‌سازی به سر می‌برد؛ این آنتن‌ها به مدت ۴ سال روی کشتی‌های تجاری کار می‌کنند. حدود شش ماه نیز است که روی کشتی‌های نظامی نصب شده‌اند. 

این پژوهشگربه مشکلات اجرای این طرح پرداخت و گفت: اکنون برای اجرای این طرح با مشکلات نقدینگی، مالیات، شهرداری و. مواجه‌ایم. همچنین حمایت‌های لازم از سوی دولت برای اجرای این طرح نمی‌شود. در عمل نیز باید خودمان با پشتکار قوی و تلاش زیاد به دنبال بازاریابی و ارایه آن به بازار باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر