Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیر شرکت آب و فاضلاب خدابنده گفت: برای حل مشکلات آب شرب روستاهای این شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سعید بدیعی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعداد کل روستاها در این شهرستان اظهار کرد: خدابنده ۲۲۹ روستا دارد که از این تعداد ۶۰ روستا غیر تحت پوشش و ۱۵۹ روستا نیز تحت پوشش این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روستاهای زیر ۵۰ خانوار غیر تحت پوشش با کمبود آب مواجه هستند، تصریح کرد: ۳۰ روستا در این شهرستان که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند با مشکلات متوسط و نیز ۲۰ روستا با مشکلات جدی مواجه است که با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، حداقل مشکل ۱۵ روستا حل می‌شود.

بدیعی‌فرد با بیان اینکه فرسودگی تاسیسات از عمده مشکلات شبکه آب‌رسانی در شهرستان است، افزود: فرسودگی تاسیسات در همه بخش‌ها وجود دارد. هر چند روستاهای بخش افشار با مشکل کمی و روستاهای بخش بزینه‌رود و بخش مرکزی با مشکل کیفی آب شرب مواجه هستند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خدابنده با بیان اینکه با جذب و تخصیص اعتبارات، مشکلات در همه بخش‌ها قابل حل است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار ملی از محل سد گلابر و سد تالوار، مشکل آب شرب شهرستان به‌طور کامل قابل حل است و نیز با تخصیص اعتبار مورد نیاز، موضوع اجرای سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب حداقل برای هفت شهر این شهرستان قابل اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد اعتبارات حوزه آب و شرب استان به شهرستان خدابنده تخصیص یافته است، گفت: در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات استانی حداقل مشکلات حوزه آب شرب بیش از ۳۰ روستا حل شده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر با جذب مشارکت‌های دهیاری‌ها، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و خیرین مشکلات تعداد زیادی از روستاها به‌صورت نسبی حل شده است، ادامه داد: برای رفع کامل مشکلات و نواقصات آب شرب روستاها، اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است و نیز در مجموع برای حل مشکلات حوزه آب شرب شهرها و روستاها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار با در نظر گرفتن نرخ روز مورد نیاز است.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت کلرزنی آب شرب روستاهای خدابنده، خاطرنشان کرد: به دلیل تعاملات مثبت با شبکه بهداشت شهرستان، کلرزنی آب شرب روند صعودی داشته و مطلوبیت کلر باقی‌مانده در شهرها و روستاهای تحت پوشش بیش از ۹۵ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان آب و فاضلاب آب شرب آب شرب روستاها میلیارد تومان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه