Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس ۸۰۰ برنامه فرهنگی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

عاطفه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این برنامه‌ها اظهار کرد: در این هفته ۸۵ نشست‌ کتابخوان با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود همچنین مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، نویسندگی، خلاصه‌نویسی، نقاشی، روزنامه‌نگاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که حدود ۷۰ برنامه است، از دیگر برنامه‌ها به شمار می آید.

وی با بیان اینکه جلسات نقد کتاب و رونمایی‌ از کتاب «هما» نیز از دیگر برنامه‌ها است، افزود: جلسات خوانش گروهی شامل جلسات روخوانی، با هم خوانی و جمع خوانی کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

زارعی با اشاره به اینکه به علت شرایط فعلی برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: در این هفته نمایشگاه‌ کتاب، کاریکاتور و عکس در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برپا شده است.

وی به ۲۵۰ ویژه‌ برنامه‌ فرهنگی پیش‌بینی شده برای کودکان کتابخانه‌های عمومی همدان اشاره کرد و ادامه داد: قصه گویی، نقاشی، کتابخوانی، ساخت کاردستی و روزنامه دیواری از دیگر برنامه‌هایی است که برای این قشر از اعضاء برگزار خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: شب شعر و دلنوشته با موضوع دفاع مقدس در محفل‌های ادبی استان، دعوت از ۱۵ سخنران و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در کتابخانه‌ها، معرفی ۱۰۰  کتاب‌ حوزه دفاع مقدس توسط کتابداران و اعضاء و ۳۰ مورد نمایشنامه‌خوانی نیز در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اشاره کرد و گفت: برخی از برنامه‌های ذکر شده با همکاری این ارگان انجام می‌شود که برنامه «به شهادت آب» با محوریت کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خاطرات شهید حاج میرزامحمد سلگی که روز گذشته با حضور معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان کشور، همسر شهید سلگی و جمشید طالبی از مصاحبه‌گران این کتاب برگزار شد، از جمله آن‌هاست.

زارعی با اشاره به اینکه استان همدان از نویسندگان غنی در حوزه ادبیات دفاع مقدس برخوردار است، اظهار کرد: از این نویسندگان در کتابخانه‌های عمومی استان دعوت می‌شود و به عنوان نمونه فردا اول مهرماه «محسن صیفی‌کار» نویسنده توانمند همدانی در کتابخانه مرکزی حضور می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس کتابخانه های عمومی استان دیگر برنامه ها کتابخانه ها استان همدان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران