Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@05:34:14 GMT

دیدار با زندانیان به صورت الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۰۰۷

دیدار با زندانیان به صورت الکترونیکی

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دستگاه قضائی استان مقابله با شیوع کرونا را در قالب ۳طرح دنبال می‌کند اظهار کرد: طرح نخست دادرسی الکترونیک است که اجرای آن از اواخر سال گذشته در استان قزوین آغاز  و در قالب این طرح در زندان کابین‌هایی را تعبیه که دیگر نیاز به خروج زندانی و حضور در مراجع قضائی جهت دادرسی ندارد و با برقراری ارتباط تصویری با قاضی رسیدگی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدرتی در ادامه از اجرای طرح دیدار الکترونیکی قضات با زندانیان از اواخر ماه آینده خبر داد و گفت: قضات موظفند در صورت لزوم و حداقل هر ماه یک‌باردر زندان حضور یافته و با زندانیان از نزدیک ملاقات نمایند، بنابراین در این راستا جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طرح ملاقات الکترونیکی قضات با زندانیان و نیز طرح ملاقات  خانواده مددجویان با انان تا پایان مهرماه، بصورت الکترونیکی انجام می شود.
اوبا ذکر اینکه هر سه طرح مذکور از ابتدای آبان‌ماه به صورت ۱۰۰درصدی در استان اجرایی خواهند شد، یادآور شد: البته برای اجرای کامل هر ۳ طرح یادشده به بودجه نیاز داریم که امیدواریم با همکاری مسئولین استانی، اداره کل زندانها و دستگاه قضائی تامین گردد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با بیان اینکه تعداد زندانی‌ها در استان قزوین در طول ۳ سال اخیر ۱۰۵۰نفر کاهش یافته است، ادامه داد: زمانی که برای انجام خدمت به استان قزوین منتقل شدم، ۴ هزار و ۵۰ زندانی در ندامتگاه‌های استان بودند که در طول این ۳ سال با تلاش شبانه روزی همکاران و باب عنایات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت العظمی امام خامنه ای(دام عزه العالی) و حمایت ریاست معظم  قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور تعداد زندانی‌های ما به ۳هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

48

کد خبر 1434912

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت