Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:09:25 GMT

رزمایش مشترک قفقاز 2020 با حضور ایران، روسیه و چین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۰۶۸

رزمایش مشترک قفقاز 2020 با حضور ایران، روسیه و چین آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه‌ ترکیه‌ای و همچنین سفارت ایران در روسیه در گزارش‌های جداگانه خبر دادند که رزمایش «قفقاز ۲۰۲۰» با مشارکت نظامیان چندین کشور شامل ایران و چین در جنوب روسیه آغاز شد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، روسیه امروز دوشنبه رزمایش نظامی «قفقاز ۲۰۲۰»  با حضور تقریبا ۸۰۰۰۰ نظامی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این رزمایش آخرین مرحله از رزمایش آموزش نبرد در سال جاری است. در جریان این رزمایش ماموریت‌های اصلی در شمال قفقاز و همچنین در دریای خزر و دریای سیاه انجام خواهد شد.

آناتولی گزارش داد، از حدود ۱۰۰۰ نظامی از ارمنستان، بلاروس، چین، میانمار و پاکستان برای مشارکت در این رزمایش دعوت شده و انتظار می‌رود که شناورهای نظامی ایران هم در این رزمایش حضور داشته باشند.

بنا بر این گزارش، نمایندگانی از جمهوری آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان، اندونزی، ایران و سریلانکا در نظر دارند به عنوان ناظر در رزمایش مشارکت کنند.

قرار است در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ ، از ۲۵۰ تانک، ۴۵۰ خودروی جنگی پیاده‌‍نظام و خودروی زرهی، ۲۰۰ سامانه خمپاره‌انداز و چندین سامانه راکت انداز استفاده شود.

خبر آغاز رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ در حالی منتشر شده که سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه درباره این رزمایش بیانیه صادر کرد.

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به شرح ذیل است:

«مانور مشترک نظامی «قفقاز ۲۰۲۰» از امروز ۲۱ لغایت ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰(مصادف با ۳۱/۰۶/۱۳۹۹ لغایت ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ و با حضور حدود ۱۳ هزار نظامی و ازجمله حدود ۱۰۰۰ نظامی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، چین، بلاروس، پاکستان و میانمار در منطقه جنوبی روسیه و حاشیه دریای خزر و دریای سیاه آغاز خواهد شد.

در این مانور که در راستای سند «اقدامات در راستای تحکیم اعتماد و امنیت» وین مورخ ۲۰۱۱ می‌باشد، از جدیدترین تجهیزات جنگی، سیستم های ضد موشکی، موشکی، هواپیماهای جنگنده، هلی کوپتر و سایر تسلیحات به روز استفاده می‌گردد.

بخش رسانه ای سفارت ج.ا.ایران – مسکو»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ایران چین رزمایش نظامی قفقاز دریای خزر دریای سیاه قفقاز ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه