Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@04:33:57 GMT

وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۹۵۵

وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: در راستای اجرای دوشنبه‌های وبیناری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی شهابی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در حاشیه برگزاری وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» اظهار کرد: این وبینار توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با راهبری اداره کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در روز 31 شهریورماه 1399 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این وبینار، بنده به عنوان عضو هیئت علمی و مدیر گروه مهندسی صنایع واحد یادگار امام خمینی (ره) مطالبی در خصوص بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)  و بخش‌های 9 گانه، ماهیت کلی مدل کسب و کار و راهکارهای درآمدزایی گفتم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری درباره بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، گفت: بوم کسب و کار طرحی است که به صورت واضح نحوه تولید محصولات یک شرکت را از مرحله تولید به مصرف و همچنین درآمدزایی بیان می‌کند؛ بوم مدل کسب و کار در واقع نقشه یک کسب و کار برای رسیدن به موفقیت است که بدون نقشه، رسیدن به مقصد و هدف دشوار و چه بسا ناممکن است.

شهابی خاطرنشان کرد: بوم مدل کسب و کار تمام فعالیت‌های یک شرکت را توصیف می‌کند، این طرح که نخستین بار توسط فردی به نام «استروالدر» معرفی شد، از 9 بخش اصلی تشکیل می‌شود که در هر بخش عناصری توصیف می‌شوند و با دیگر بخش‌ها در ارتباط هستند. اینکه قرار است از چه طریقی محصولات و خدمات به دست مشتری برسد، چطور درآمدزایی شود و ... همگی در این مدل به خوبی شرح داده می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع با کشیدن مدل کسب و کار، ابزار مدیریتی برای رسیدن به موفقیت ترسیم می‌شود. اینکه تا چه اندازه این ابزار دقیق باشند، بسته به سؤالاتی است که در هر بخش مطرح و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود و اینکه تا چه اندازه همه اجزا به هم مرتبط باشند و یک چرخه یکپارچه را تشکیل دهند، میزان دقیق بودن بوم مدل کسب و کار را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: کسب و کار علی شهابی بوم مدل کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در بازدید از سایت موشکی وادی رحمت تبریز اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق سطح جدیدی از بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی به طور دقیق و هوشمند در حال حراست و صیانت از فضای آسمان ایران اسلامی است.

دیگر خبرها

  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد